Ma się nijak. Default ATC nie ma pojęcia co tam wklepałeś tylko bezmyślnie korzysta ze złożonego planu. No chyba, że plan złożysz taki sam jak to, co wklepałeś w fmc a ATC nic sobie nie wymyśli to może w miare się to nakładać będzie...
Witam !
Mam zamiar za chwilę rozpocząć latanie z użyciem FMC (flight management computer - jeśli się mylę, proszę o poprawienie). Do tej pory latałem współpracując tylko z defaultowym ATC.
I teraz mam pytanie: Jak się ma to co wbiję w FMC, do instrukcji jakie otrrzymam z ATC ? Chodzi mi np. o dolot do SID-a lub STAR-a w momencie jak otrzymam od ATC polecenie skrętu (tuż po starcie) np. w drugą stronę ?
pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 14-07-2010 o 21:39
Ma się nijak. Default ATC nie ma pojęcia co tam wklepałeś tylko bezmyślnie korzysta ze złożonego planu. No chyba, że plan złożysz taki sam jak to, co wklepałeś w fmc a ATC nic sobie nie wymyśli to może w miare się to nakładać będzie...
kondziu, ma całkowitą rację, też latam z FMC i stosuje pewien trik żeby ATC wiedziło co będe kombinować po starcie, a mianowicie: zakładasz plan lotu w fs (tak jak się normalnie to robi) nastepnie spisujesz punkty przelotowe na karteczke i w FMC wbijasz je ręcznie tym samym tworzysz drugi plan lotu tym razem dla siebie, pokrywa się on z tym co GPS by Ci pokazał wiec ATC przestaje się czepiać, problem jest tylko przy procedurach sid/star nie ma szans ich wykonać, jak zaczniesz robić procedurkę dostaniesz pare ostrzeżeń aby zastosować się do poleceń kontrolera w skrajnym przypadku kończy się to anulowaniem IFR, jedynie ILS i VOR/DME da się zrobić bez problemu
dzięki za pomoc chociaż marnie to wygląda. Myślałem, że w jakiś sposób to będzie ze sobą korespondowało, tak, żeby było jak w realu. No trudno.
pozdrawiam
albo FMC + ATC z Vatsim :P
O tak, polecam się
Z ATC który jest w FSie ,nigdy nie będzie tak jak w realu, to tak na pocieszenie.Uczyć się i na Vatsim!Zamieszczone przez slyszers
Vatsim to też żadna rewelacja, pomijając fakt, że faktycznie latasz zgodnie z przepisami (a przynajmniej próbujesz), w dni powszednie mało kiedy jest pełna obsada kontrolerska( wylatujesz z wawy - pięknie ładnie, dolatujesz do np. Krakowa a tam cisza i rób co chcesz - beznadzieja), to pozostałe czynniki są na (-)Zamieszczone przez Sterixx
Nie rozumiem jak można porównywać ATC z FSa, a Vatsim. Co do kontroli na Vatsim, mogę się zgodzić, ale też się to poprawia, pamiętajmy że to hobby, jeżeli ma się chęć to się siedzi i kontrolujesz, lub nie.Latając gdy nie ma kontroli, nie zwalnia Cię jednak do stosowania się do przepisów.
Poza tym nawet kiedy nie ma kontroli, trzeba informować traffic o swoich zamiarach. Żywy traffic...
żywy traffic występuje kiedy jest organizowany zlot na vatsim, w dni powszednie albo lecisz a do okoła pusto (czyli sam) albo zdaży sie tak, że jest jeszcze drugi zalogowany użytkowinik, który stoi na lotnisku i nasłuchuje kontrolerów, latałem na vatsim wiec wiem co to jest, dlatego napisałem latałemZamieszczone przez boeing787
Chyba jednak sie da. vroute.infoZamieszczone przez tomekk55
Sciagasz trase na fmc i to samo jako fs flight plan.
Ja jednak będę starał się obrazować Vatsim bardziej optymistycznie , ja latam cały czas, i nie mogę powiedzieć że gdy kontroli nie ma to ruch jest zerowy, bo wcale tak nie jest, jednak gdy pojawia się kontrola automatycznie samolotów pojawia się więcej i w cale nie trzeba organizować zlotu, żeby ruch był b.duży.Zamieszczone przez QuCyk
widocznie dawno już nie zaglądałem tam, możliwe, że teraz tak jestZamieszczone przez Sterixx
Tak, z tym że FS'owe ATC i tak nie da Ci SID'ow czy STAR'ow.Sciagasz trase na fmc i to samo jako fs flight plan.
Zakładki