Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 36

Wątek: Nauka Latania

  1. #1
    Awatar Rainbow95

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Ze wsi

    Domyślnie Nauka Latania


    Polecamy

    Witam! Chcial bym sie zapytać czy nie chcial by mi ktoś pomuc nauczyc sie latac na FS 2004. Chodzi mi o to ze posiedzieć na Skype czy coś takiego i wytlumaczyc. Za ew. pomoc będe wdzięczny. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 14-07-2010 o 22:06
    Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
    CANON!

  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Oj chłopie, temat kilka (jeżeli nie kilkanaście) razy poruszany na forum. Nie da się kogoś "nauczyć latać". W lataniu jest wiele aspektów a wszystkich trzeba się nauczyć. Czytać poradniki, szkółkę latania w FS, albo odwiedzać youtube, tam często są filmiki instruktażowe.
    Pozdrawiam, Pluxe

  3. #3
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice
    [Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]

  4. #4
    Awatar Rainbow95

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Ze wsi

    Domyślnie

    Czytalem wiele poradników/przewodników. Musicie mi wierzyc na slowo. Wielkie problemy mam ze skrecaniem.... FS mam po Angielsku. Więc troche Ciezko://
    Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
    CANON!

  5. #5
    Awatar Rainbow95

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Ze wsi

    Domyślnie

    Wszystko ladnie pieknie, udane kolowanie, udany lot. Ale niestety nie trafilem w pas:/ Macie może jakas rade? Dzięki Za wszystko Pozdrawiam
    Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
    CANON!

  6. #6
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć!

    Latasz na klawiaturze czy na joyu?

  7. #7
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Jeżeli schodzisz na Visual to koniecznie musisz mieć joya (jeżeli masz to sorry). Jak nie masz to nawet się nie męcz, bo tylko się będziesz wkurzać. Nie da się latać bez joya. A jeżeli masz to tylko ćwiczyć Sam kilka pierwszych razów nie trafiłem. Podstawą są delikatnie manewry, żeby nie szarpać maszyną. Cessny bardzo fajnie i lekko się sterują. Jak już raz Ci się uda, to potem już dasz sobie radę.
    Pozdrawiam, Pluxe

  8. #8
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jeśli nie masz joya to uzbieraj i kup, bo szkoda Twojego czasu i nerwów.

  9. #9
    Awatar QuCyk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canon Zobacz posta
    Jeśli nie masz joya to uzbieraj i kup, bo szkoda Twojego czasu i nerwów.
    Bez joya też da się latać bez większego problemu szczególnie pasażerskimi gdzie nie wykonujesz "akrobacji", choć cessna to też żadna filozofia. Sam ze trzy lata na kalwiaturze śmigałem, oczywiście pierwsze loty były ciekawe bo brak jest automatycznego centrowania sterów jak w większości symulatorów, więc róznie to bywało, ale po paru lotach i delikatnej wprawie, klawisze nie sprawiały juz problemu. Jednak czasy się zmieniły i teraz ganiam na joyu (żeby nie było ;p ) Po przesiadce na joystick przy pierwszym locie (chyba 737) w pas nie trafiłem bo inaczej maszyna reaguje na joya. I tu Canon ma racje, jak chcesz latać na klawiszach to się na nich skup i ćwicz a jeżeli na joyu to odrazu go kup i na nim ćwicz bo przy ewentualnej przesiadce trzeba pare (albo w skrajnych przypadkach parenaście) kręgów stuknąć żeby maszynę wyczuć. Potencjomerty to jednak nie to samo co kilkakrotne wciskanie jednego klawisza

  10. #10
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Rzemyk daj swoj nr skype

  11. #11
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Po co?
    [Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]

  12. #12
    Awatar Rainbow95

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Ze wsi

    Domyślnie

    Dzięki Chłopaki Trzeba Joya kupic
    #Edit
    Możecie polecić cos dobrego i taniego?:>
    Ostatnio edytowane przez Rainbow95 ; 08-06-2009 o 19:19
    Sprzedam: Sigma 120-400 APO DG OS HSM! Pół roku gwarancji
    CANON!

  13. #13
    Awatar adam1984

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rainbow95 Zobacz posta
    Dzięki Chłopaki Trzeba Joya kupic
    #Edit
    Możecie polecić cos dobrego i taniego?:>
    Jest odpowiedni temat do tego. Wystarczy poszukać

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    BYDGOSZCZ

    Domyślnie Nawigacja

    Witam wszystkich Forumowiczów!
    Zgłaszam się z następującą sprawą...Uczę się "latać" na flight simulator firmy microsoft już jakiś czas, myślę że sporo się już nauczyłem, ale ciągle nie mogę opanować sztuki nawigacji. Nie wiem co i jak dokładnie ustawić na panelu, żeby wiedzieć m.in.: jak długo potrwa lot, kiedy należy schodzić do lądowania, jak rozumieć dane na kontrolkach. Nie wiem co zrobić żeby dokładnie wiedzieć jak lecieć. VFR, ILS, niby wiem co to jest ale jak się dokładnie tego używa...?? Będę wdzięczny za każdą pomoc, bo bez tej wiedzy zabawa nie ma większego sensu. Chętnie z kimś porozmawiam np. na skype, może jakieś namiary na podręczniki...
    pozdr
    Ostatnio edytowane przez Witek ; 08-07-2009 o 13:43

  15. #15
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie

    Myślę że pierwszym podręcznikiem powinien być manual zawarty w FSie oraz zawarta tam szkółka latania. Ciężko w skrócie opisać funkcjonowanie nawigacji na a/c, bo po 1. skrótowo = niedokładnie, a nawigacja lubi dokładność, a po 2. rozpisanie się na ten temat zajęłoby kilka ston forum. A wszystko opisane jest w szkółce latania. Są też google, i miejsca gdzie zapewne została sztuka nawigacji opisana - i tam proponuję skierować swoje oczy Nawigacji i umiejętności szukania w necie też się trzeba nauczyć
    Dobrych wiatrów życzę.
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

  16. #16
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Jeżeli latasz na standardowych samolotach z FS, to raczej nigdzie Ci nie pokażę ile masz jeszcze do celu - jedynie GPS może Ci pomóc.

    Jak rozumieć dane na kontrolkach? Czytać manuale.

    Przy lotach IFR kontrola lotów mówi ci, kiedy masz schodzić do lądowania. W przypadku VFR trzeba to sobie wykalkulować (było już na forum).

    VFR się nie używa, jest to typ lotu (Visual Flight Rules). Znajomość tego terminu to kompletna podstawa.

    ILS - Instrument Landing System - system robiący za ciebie podejście. Należy wpisać częstotliwość wiązki do NAV1 a następnie wcisnąć guzik APP. To tak w skrócie.

    Z tego co widzę umiesz bardzo niedużo. Musisz trochę poszukać informacji o tym zanim zapytasz się na foum. Oglądaj też filmiki na Youtube - jest wszystko pokazane. Pokaż trochę zainteresowania, tu się nie da iść na łatwiznę "chodź i mi pokaż". Tego się trzeba nauczyć.

    lcc agent, byłeś szybszy.
    Pozdrawiam, Pluxe

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    BYDGOSZCZ

    Domyślnie

    Dzięki za odp.
    Na tą chwilę nie dotarłem do konkretnych materiałów z internetu na ten tamet, jeśli możesz polecić coś konkretnego, będe wdzięczny. Może jakaś literatura? Jestem laikiem, więc licze na łaskawość...
    Chciałem jeszcze dodać że zależy mi na instrukcjach w języku polskim, bo choć używam ang nawet w pracy, nie sposób wszystko dosłownie zrozumieć.
    Ostatnio edytowane przez JerryBYDGOSZCZ ; 08-07-2009 o 11:40

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    BYDGOSZCZ

    Domyślnie

    hej, czy może mi ktoś wyjaśnić co oznacza zwrot: "increase bank to 20 degrees left bank" ?? Coś próbuję załapać z nawigacji ale z instr. po ang. troszkę trudniej.

  19. #19
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice
    [Blaszak: MSI MAG Z390 TOMAHAWK, i5 9600K, 2x16GB dual, GTX1080, W10, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    BYDGOSZCZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki za odp. Rozumiem że chodzi o wykonanie klasycznego skrętu o 20* w lewo względem tarczy współrzędnych? Wykonywałem lekcję w FS2004 i po wykonaniu tego manewru dostałem komunikat że nie zrobiłem tego jak należy. Czy to aż tak skomplikowane jest?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •