Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar czeslaw

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie [FSX] Passengers- problem


    Polecamy

    Witam
    mam problem w/w dodatkiem, praktycznie za każdym razem po podsumowaniu lotu dostaje 100 pkt karnych za - "You had the wrong altimeter setting upon departure. This can cause an accident" nie mogę rozgryźć o jaki błąd chodzi bo teoretycznie wszystko robię poprawnie.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Altimeter to chyba wysokościomierz

    Miałes złe ustawienia wysokościomierza, przed odlotem

    Nie wiem czy dobrze, nie gram w fsx to nie wiem ocb

    Szybko tłumacze bo już uciekać musze

  3. #3
    Awatar czeslaw

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Też na to wpadłem i pierwsze co robie to "ustawiam" ciśnienie w wysokościomierzu niestety to nie pomaga :/

  4. #4
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Ustaw poprawną wartość Transition Altitude w ustawieniach FSPass.
    Przy starcie ustawiaj QNH lotniska na wysokościomierzu, po minięciu TA przestawiaj na standard (1013.2 hPa).
    Przy zniżaniu po przecięciu Transition Level znów przestaw wysokościomierz na lokalne QNH.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, Win7, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]

  5. #5
    Awatar czeslaw

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Dzięki Rzemyk to było to miałem TA ustawione na 18000 , jak kogoś ciekawi sprawa wysokości lotu itp to polecam ten artykuł "Wysokość"

    pozdrawiam

  6. #6
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Akurat tam są stare dane.
    Obecnie w Polsce obowiązuje:
    TA = 6500ft,
    TL = FL080,
    gdy QNH<995, to TL = FL090.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, Win7, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]

  7. #7
    Awatar czeslaw

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Wracam do fspassen... na max ustawieniach i proszę jeśli to możliwe o wytłumaczenie kilku błędów które najczęściej robię, oto komunikaty po misji/locie:

    1. The landing lights must be activated when entering the runway until 10000 ft, you forgot them. Our company received a fine of 258€. (-50)

    to dość jasne zapalamy światła przed wjazdem na pas i wyłączamy po osiągnięciu 10000ft ale co z awionetkami które lecą na wysokości niższej niż 10000 ???? mam wykonać cały przelot na światłach lądowania ????

    2. The strobe lights must be activated when entering the runway, you forgot them. (-50)

    tu jak mniemam podobnie tylko że światła "strobe" uruchamiamy przed wjazdem na pas ???? ) i wyłączamy po starcie ale kiedy włączamy je po lądowaniu ?? w "chwili przyziemienia" a może gdy zjeżdżamy z pasa na drogę kołowania ????

    3. na początku latam małą awionetką która nie ma świateł "taxi" czy w nocy dozwolone jest kołowanie na św. lądowania ??? a może program zaliczy mi to jako błąd ????

    4. You had the wrong altimeter setting on landing, this has been a major cause of controlled flight into terrain in the past. (-250)

    nie potrafię wytłumaczyć sobie tego komunikatu bo po otrzymaniu "zgody na lądowanie" i zejściu Transition Level przestawiłem wysokościomierz na lokalne QNH, zniżyłem lot na jakieś 1800 ft i wylądowałem ??? gdzie mogłem zrobić błąd ???

  8. #8
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    1. FSPass pod tym względem jest głupi i wymaga świateł lądowania poniżej 10 000ft. Wyłącz sobie to w opcjach czy realiźmie.
    2. Strobe włączasz wjeżdżając na pas, masz je cały czas włączone, wyłączasz po lądowaniu, po zjechaniu z pasa.
    3. Nie wiem. Patrz punkt 1.
    4. Na pewno poprawnie ustawiłeś ciśnienie? Ciśnienie zmieniasz po przekroczeniu TL, a nie przed lądowaniem. Stwierdzenie "zgoda na lądowanie" w ogóle tu nie pasuje, bo nikt nie da zgody na lądowanie jak jesteś jeszcze powyżej TL...
    Używasz jakiegoś programu meteo (ASX, ASA, ReX)? Zobacz czy i jak bardzo się różni ciśnienie, które ustawiasz, od tego co widzi FS. Ustaw pokrętłem takie jakie powinno być, naciśnij klawisz "B" i zobacz różnicę.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, Win7, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]

  9. #9
    Awatar czeslaw

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie


    Polecamy

    Wielkie dzięki Rzemyk za szybką odpowiedz i rozjaśnienie "sytuacji", program może nie tyle jest głupi co po prostu przystosowany bardziej pod "autobusy" niż maleństwa, masz również racje mam ASX i pewnie on się poburaczył z FSPass ale to muszę przetestować na kilku krótkich lotach

    pozdrawiam

    ps. co do tej "zgody na lądowanie" to chodziło mi ogólnie o sytuacje kiedy wieża zaczyna już "naprowadzać" samolot na pas, nakazuje obniżenie wysokości itp

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •