Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1
    kapisko1PL
    Goście

    Thumbs down Jak uzyskac pozwolenie na lądowanie ?


    Polecamy

    Witam użytkowników forum Jestem nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość ;]

    Mój problem polega na tym że nie wiem jak uzyskać pozwolenie na lądowanie. Próbuje ale nie wiem co klikać. Latanie mam już opanowane w pewnym sensie, jednak mam pewien problem ale napisze o tym zaraz. Czy ktoś po kolei mógł by mi wytłumaczyć jak uzyskać pozwolenie na lądowanie ? Na jakiej wysokości trzeba lecieć itp ?

    Mój drugi problem to lądowanie z ILS. Oglądałem już tutoriale na YT (YouTube) ale nic mi nie wychodzi Oczywiście szukałem tez na forum ale sie kąpletnie pomieszałem. Jakieś APP ADD ???? Czy ktos mógł by mi wytłumaczyc jak to pokroku zrobic ? Wiem że temtów było już mnostwo bo szukałem na forum i wiem że nie tylko ja miałem z tym problem ale jak już napisałem sie pomieszałem

    Mam nadzieję że ktoś mi z tym pomoże.

    PS: Robiłem próbny lot z Cork (Irlandia) do Dublin (Irlandia) i próbowałem ustawić ILS ale mi nie wychodzi.

    Dziękuję i Pozdrawiam

    EDIT: latam Boeingiem 737-800
     

  2. #2

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    to tak, co do pozwolenia na lądowanie to nie patrz na wysokość lecz na odległość od wieży ATC, ja gdy jestem już około 60nm od lotniska to zaczynam co chwile sprawdzać czy lotnisko do którego lece jest na liście najbliższych lotnisk w okienku ATC (uruchamia sie go tyldą [ ~ ], jeżeli jest to wtedy prosze o lądowanie z zatrzymaniem

    co do drugiego pytania do tak:
    1.patrzysz na mapie jaka jest częstotliwość ILS na pasie na którym będziesz lądował i jaki jest jego kurs (kurs nie jest bardzo potrzebny, ja ląduje na samej częstotliwości)
    2. ustawiasz w okienku szęstotliwoście (shift + 2) częstotliwość ILS w NAV1, potem klikasz w taki mały biały pstryczek (jest on między NAV1 a NAV2) i zaznacz NAV1 na samym dole okienka częstotliwości (powinien z szarego koloru zmienić sie na biały)
    3.lepiej już wcześniej ustaw się w osi pasa aby uniknąć "tańczenia" samolotu przed pasem
    4. co do wysokości wejścia w ILS to nie pamiętam dokładnie ale chyba jest to 2600/2700 ft
    5.gdy znajdziesz sie w zasięgu ILSa to:
    -musisz mieć przełącznik NAV/GPS ustawiony na NAV
    -włącz autopiloto (AP) a potem podejście (APP)

    I tyle po zetknięciu z ziemią wyłącz autopilota

    jak coś źle napisałem to niech mnie ktoś doświadczony w tych sprawach poprawi

    koniec
     

  3. #3
    Awatar cohontes

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    tak i defaultowy samolot pięknie wykona autoland
    co do ATC ) radzę nie latać , tyle nerwów można sobie zepsuć
     

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    ja latam z ATC i jeszcze jakoś mi to nie przeszkadza zobaczymy później
     

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    a co do wysokości wejścia w ILS to czy 2600/2700 ft jest dobrą wysokością, bo mam z tym problem gdy ląduje na ILSie
     

  6. #6
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Co do ILSa, to kilka miesięcy temu opracowałem poradnik dla defaultowych maszyn. Wyjaśniłem ze szczególami, prostym językiem, który - wydaje mi się - jest dobry dla początkujących.
    Pewnie jest w nim kilka błędów, ale dzięki temu poradnikowi wiele osób nauczyło się lądować z ILSem.
    LĄDOWANIE ILS.doc
     

  7. #7
    Awatar harrier

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Koluszki

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Air David Zobacz posta
    a co do wysokości wejścia w ILS to czy 2600/2700 ft jest dobrą wysokością, bo mam z tym problem gdy ląduje na ILSie
    Matko...czy ty wiesz w ogóle co to jest ILS?Dodam tylko, że na wykresach każdego lotniska, którego pas zaopatrzony jest w ILS jest dokładnie narysowane i napisane w jakiej odległości od ILS-a, (VOR-a lub NDB kiedy ILS nie ma DME) i na jakiej wysokości następuje przechwycenie Glide Slope.
    Canon EOS 60D + Canon EF 70-200 f/4 L IS USM
     

  8. #8
    kapisko1PL
    Goście

    Domyślnie

    Co to jest ten VOR, NBD i DME ?
     

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Hmmmm.... a może zaczniesz od lotniczego abecadła??
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  10. #10
    kapisko1PL
    Goście

    Domyślnie

    Alpha, Bravo Charlie ?
     

  11. #11
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    VOR, NBD, DME, ILS, RWY...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Hmmmm.... a może zaczniesz od lotniczego abecadła??
    Cytat Zamieszczone przez kapisko1PL Zobacz posta
    Alpha, Bravo Charlie ?
    Hahahaha 1:0 dla kapisko
     

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    To teraz na ochotnika wytłumacz koledze całą resztę
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kapisko1PL Zobacz posta
    próbowałem ustawić ILS ale mi nie wychodzi.
    Jeśli kolega nie potrafi ustawić pięciu cyferek na radyjku to nie wróże temu nic dobrego tym bardziej że kolega sam napisał że takich tematów już było mnóstwo.
    Można jeszcze tak spróbować- Podejście do lądowania
     

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    I tym optymistycznym akcentem...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •