Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar Shogun

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie Sukhoi Su-27 Awionika


    Polecamy

    Witam.
    Więc mówiąc wprost i na temat. Zachciało mi sie latać Su-27 i to tak już na stałe w Lock On. Zakupiłem też Joystick no bo Lock On bez Joysticka to tak jak F1 bez kierownicy.

    Chodzi o to że ja zupełnie nie łapie co do czego służy. No tam mniej więcej rozumiem co do mnie na trybie ,,training" mówił ten instruktor ale to tak zrozumiałem piąte przez dziesiąte. Jeśli byłby ktoś tak miły i opisał mi na zdjęciu z wnętrza co do czego służy to byłbym dozgonnie wdzięczny.

    Oto fotka wnętrza mojej produkcji:


    A tak ja rozumiem poszczególne podzespoły awioniki w Su-27 (jeśli się mylę mile widziane poprawienie mnie):


    Klyk w foto co by je powiększyć,
    Z góry dziękuje i pozdrawiam
    EPWA-EDDF flight travel fan

  2. #2
    Awatar sniffer

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Po pierwsze: gdybym był niegrzeczny napisałbym RTFM, a to dlatego że wszystko o co pytasz tam jest i szkoda mojego pisania żeby się powtarzać...
    Po drugie: proponuję nie uczyć się latać w trybie Easy Mode (wskazuje na to Twój czadowy radar), lecz w normalnym trybie (nie będzie później problemu z przesiadką)
    Po trzecie: jedyne co Ci mogę pomóc to wytknę trochę nieścisłości:
    - to co się nazywa u Ciebie wysokościomierz. Miej na uwadzę, że to radiowy wysokościomierz (wskazuje wysokość tylko poniżej 1000m), a barometryczny jest po jego prawej (wskazuje od 0 do...),
    - kąt nachylenia maszyny to wskaźnik ADI (Aircraft Direction Indicator) - zawiera więcej informacji niż tylko nachylenie maszyny,
    - kompas - też ogólnikowo - to jest wskaźnik HSI (Horizontal Situation Indicator) - pomaga w nawigacji gdy siądzie Ci elektryka (mam na myśli HUD itp.)
    - stan paliwa + coś jeszcze to tylko stan paliwa + nic więcej! (zauważ, że skala 3-5 jest na dwóch słupkach - to Cię może mylić).

    I jeszcze jedna kwestia: manual'a gdybyś szukał to jest w folderze z grą w katalogu 'doc'.
    Gdybyś chciał go po polsku lub zapytać kogoś z branży to zapraszam na Forum Miłośników Symulatorów do działu LockOn. Aha i nie powielaj tego pytania tam bo zapewniam Cię, że odpowiedź na te pytania już tam jest

    Pozdrawiam...

  3. #3
    Awatar Shogun

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Dzięki serdeczne za opierdzielenie (to sie przydaje na przyszłość) i za pare wskazówek. Ja puki co ucze sie opanowywać maszyne i stopniowo zwiększam sobie poziom trudności

    Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam
    EPWA-EDDF flight travel fan

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPKM/EPKT

    Domyślnie

    Kilka rad ode mnie Jak pisał sniffer o trybie easy, rzeczywiście lepiej uczyć się od razu na realu. Nad temperaturą spalin masz wskaźnik mocy silników który się bardzo przydaje w razie małej ilości paliwa lub oszczędności na paliwie. Mianowicie palnik włącza się dopiero po przekroczeniu przez strzałkę liczby 10. Jeżeli trzymasz ją delikatnie poniżej można zaoszczędzić sporo paliwka
    Po drugie bardzo pomocny a właściwie niezbędny w walkach na dystans jest to cacko po prawej stronie z symbolem samolotu zaraz pod wskaźnikami awarii. Ten wypasiony radar pokazuje z której strony jakiś cel skanuje przestrzeń i piszczy w momencie zalokowania pocisku na Twoim samolocie
    Zaraz pod hudem są żółte i zielone diody. Wskazują one ilość uzbrojenia na pylonach w postaci pocisków (Zielona jest, czarno ni ma). W momencie wybierania pocisków podczas walki na hudzie jest wyświetlany rodzaj pocisku a zielone diody palą się tam gdzie dane pociski się znajdują.
    Maksymalnie po lewej stronie na samym dole są wskaźniki klap, podwozia, hamulca i spadochronu.
    Może ktoś mnie okrzyczy , ale z doświadczenia wiem, że przyrządy typu prędkościomierz analogowy w walce kontaktowej czy tam dogfightcie się nie spisują. Wygodniej jest odczytywać prędkość i wysokość z huda.
    To tak po krótce

  5. #5
    Awatar Shogun

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    Dzięki Bandur. Osobiście też w dogfighcie używam HUD'a a nie wskaźników analogowych. Dla mnie jest wygodniej.

    Jedno mnie zastanawia. Na radarze nie pokazuje mi obiektów w postaci wrogich i przyjacielskich samolotów tylko punkty docelowe i lotniska. To tak ma być? Zaznaczam że latam już na normalnym radarze, nie uproszczonym
    EPWA-EDDF flight travel fan

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    W trybie nawigacyjnym - owszem. Zapoznaj się z instrukcją, obejrzyj tracki szkoleniowe oraz filmiki Ironhanda.

  7. #7
    Awatar Shogun

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    O Belfegor .
    Z tych filmików szkoleniowych to ja tyle rozumiem co ze szkolenia o awionice dla Su-27
    EPWA-EDDF flight travel fan

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ze względu na znajomość angielskiego? Jeśli tak, to w sieci znajdziesz wersję polskojęzyczną instrukcji.

  9. #9
    Awatar sniffer

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shogun Zobacz posta
    Dzięki serdeczne za opierdzielenie (to sie przydaje na przyszłość)
    Nie przesadzajmy - to było bardziej ściągnięcie na właściwą drogę

    Wracając do tematu to zapoznaj się z wszystkim co zostało w poniższych tematach napisane, pościągaj co się da i to też przeczytaj i wtedy powinno być lepiej

    LockOn
    Poradnik LO i LO:FC
    Poradniki, instrukcje, klawiszologie

  10. #10
    Awatar Shogun

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie

    To co mi potrzebne już znam. Chodzi mi tylko o radar i głębsze zapoznanie sie z HUD'em.

    Pierwsze czego musiałem sie nauczyć to w miare realny start i lądowanie (z lądowaniem wychodzi tak że czasem podchodze nie tak jak trzeba ale już kilka razy udało mi się bezpiecznie posadzić maszyne z czego 2 razy były perfekcyjne)
    EPWA-EDDF flight travel fan

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPKM/EPKT

    Domyślnie


    Polecamy

    Więc tak. Radar ściśle współgra z hudem. Na klawiaturze przyciskami od 1 do bodajże 8 ustawiasz tryby radaru jak i huda. Normalne ustawienie jest na jedynce która ustawia radar i huda w trzech możliwościach, jedną z nich jest np lądowanie. Na 2 ustawiasz radar dalekiego zasięgu. Na 3 radar krótkiego zasięgu. Potem na kolejnych jest jeszcze ustawianie broni powietrze-ziemia i kilka innych rzeczy. Wszystko zależy też od uzbrojenia jakie posiadasz. W tym samym momencie co na hudzie wyświetlają sie tryby, na radarze wyświetlają się inne znaki. Np. podczas trybu radaru dalekiego zasięgu na przycisku nr.2 sterując go klawiszami + i - zwiększasz jego zasięg. Jeżeli pojawi się wróg będzie zaznaczony jako trójkąt z kreseczką. W momencie jego zalockowania trójkąt będzie w kółku. Tak samo działa radar w trybie bliskim czyli 3. Musisz jednak pamiętać, że jeżeli używasz radaru to wróg widzisz skąd świecisz i może Cię namierzyć. To tak pokrótce napisane i jeżeli się gdzieś pomyliłem to niech mnie ktoś poprawi Pozdrawiam.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •