Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    EPPO / POZ

    Domyślnie Pomocy z ILS. FS2004


    Polecamy

    Więc, chciałbym się na początku przywitać, bo to mój pierwszy post. Mam pewien problem z ILS. Gdy jestem na wprost pasa i wlatuje w wiązkę ILS wciskam przycisk APR lub APP. Jak wiem to w tym samym momencie powinno się wyłączyć ALT, a u mnie nic cały się nie wyłącza. Próbowałem na Bombardieru, B737 i Airbus'ie A319. Proszę o szybką odpowiedź (tzn. pomoc) i z góry dziękuję.

  2. #2
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akoza Zobacz posta
    Więc, chciałbym się na początku przywitać, bo to mój pierwszy post. Mam pewien problem z ILS. Gdy jestem na wprost pasa i wlatuje w wiązkę ILS wciskam przycisk APR lub APP. Jak wiem to w tym samym momencie powinno się wyłączyć ALT, a u mnie nic cały się nie wyłącza. Próbowałem na Bombardieru, B737 i Airbus'ie A319. Proszę o szybką odpowiedź (tzn. pomoc) i z góry dziękuję.
    Ustawiasz odpowiednie częstotliwości w radiu? odpowiednia wysokość? jeśli tak zrób dłuższa prosta
    Pozdrawiam G

  3. #3

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    EPPO / POZ

    Domyślnie

    Wielkie dzięki. Pluxe Ja wyszukiwałem w szukajce i na hasło "lądowanie ILS" nie wykryło mi nic. Mam jeszcze jedno pytanie. Aby włączyć APP to muszę być na wprost pasa, czy mogę przecinać wiązkę ILS?

  5. #5
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  6. #6
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Bo szukajka forumowa nie akceptuje "ILS", jeżeli się to wpisze, to nic się nie pojawi. Trzeba ręcznie przejrzeć dział.
    Pozdrawiam, Pluxe

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    EPPO / POZ

    Domyślnie

    Dziękuję RzEmYk. Ale to jest real( bynajmniej tak mi się wydaję) a mi chodzi o MFS. Czyli kiedy i w co kliknąć.

  8. #8
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akoza Zobacz posta
    Ale to jest real( bynajmniej tak mi się wydaję) a mi chodzi o MFS.
    MFS jest symulatorem, czyli materiały do reala znajdą w większości pokrycie w FS.
    Pozdrawiam, Pluxe

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    EPPO / POZ

    Domyślnie

    Niby tak, ale ja w tym poradniku nic nie widzę takiego jak włącz APP, zmniejsz prędkość itd.

  10. #10
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    To instrukcja do FS2002, ale odnosi się do całej serii.
    Lotnictwo to nie strzelanka, w której po "naumieniu" się skrótów już się jest prze asem.
    Bez przeczytania instrukcji nie będziesz nic wiedział. To, że ktoś Ci powie, że to się naciska, później to drugie, ustawiasz to trzecie, to nie znaczy, że będziesz to umiał. Będzie to oznaczało tylko tyle, że umiesz po kimś powtórzyć sekwencję naciśnięć.
    Nie ma, że boli, trzeba coś poczytać...

    PS Nie ma lądowania ILS, jest podejście ILS. No i nawet na Youtube są filmiki.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    EPPO / POZ

    Domyślnie

    Pss. Oglądałem dużo filmików i czytałem także dużo, a że siedze nad tym PODEJŚCIEM ponad 2 miesiące to chyba nie moja wina, że symulator jest jakiś pogrzany (nie chce wykonywać to co powinien robić). Oglądałem filmik z Bombardierem i robiłem tak samo jak na filmiku i mi nie wychodziło. Na B737 też próbowałem i co nic. Więc zgłosiłem się do portalu o którym myślałem (i nadal myślę, w pewnym stopniu) o takim perfekcjoniźmie który tu jest. Robię to samo co na tych filmikach i nic.

  12. #12
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    No to wytłumaczę to (chyba zresztą drugi raz na tym forum) jak wykonywać podejście ILS.

    1. Wbijasz częstotliwości radia i kurs (CRS) pasa
    2. Ustawiasz się wg. procedur/ATC
    3. Jak się ustawiasz, to kilkasz guzik "VOR LOC"
    4. Po przejęciu localizera klikasz "APP"
    5. W momencie przecięcia wiązki G/S ALT HOLD się wyłączy, samolot zaczyna zniżanie
    6. Pod koniec wyłączamy A/P i A/T i przyziemiamy

    W niektórych maszynach zamiast najpierw klikać "VOR LOC" można od razu kliknąć APP, zadziała tak samo.
    Pozdrawiam, Pluxe

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    EPPO / POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    3. Jak się ustawiasz, to kilkasz guzik "VOR LOC"
    Dzięki, ale mam pytanie co to jest to "VOR LOC". Chyba nie włącznik NAV1?

  14. #14
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    W takim razie klikasz APP i tyle.
    Pozdrawiam, Pluxe

  15. #15
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akoza Zobacz posta
    to chyba nie moja wina, że symulator jest jakiś pogrzany (nie chce wykonywać to co powinien robić)
    Doszliśmy do meritum sprawy.
    To nie symulator jest pogrzany, to Ty nie wiesz co robisz. Wybacz, ale taka jest prawda.
    Jeśli w samochodzie nie włączysz silnika, nie włączysz biegu i nie naciśniesz gazu, to nie pojedziesz. Możesz narzekać, że samochód z włączonym silnikiem, z gazem do dechy, ale "na luzie" nie jedzie. To dalej nie wina auta, to nie auto jest pogrzane. Auto to maszyna, zrobi to, co kierowca mu poleci. Kierowca ma wiedzieć co robić, w jakiej kolejności, co z czego wynika, inaczej auto nie pojedzie...
    Nie masz podstaw, nie rozumiesz działania autopilota, nie rozumiesz co trzeba zrobić, żeby zadziałało, a gotowce w stylu "na tym filmiku działało" Ci tego nie wytłumaczą.
    Musisz najpierw poczytać o nawigacji, o zasadzie działania autopilota, żeby zrozumieć co z czego wynika.
    W wyżej podanym .pdfie znajdziesz sporo wiedzy, warto od tego zacząć.
    Droga na skróty nie zadziała...
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  16. #16
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Bo szukajka forumowa nie akceptuje "ILS", jeżeli się to wpisze, to nic się nie pojawi. Trzeba ręcznie przejrzeć dział.
    Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - Threads Tagged with ils
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Less is more."
    “There is nothing quite so useless, as doing with great efficiency, something that should not be done at all.”
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."
    "Strategia jest sztuką wyboru, nie kompromisu."

  17. #17
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Auto to maszyna, zrobi to, co kierowca mu poleci. ..
    Hehe, w odniesieniu do komputerów to taki "paradoks użytkownika":
    "Komputer i program to rzeczy bezmyślne. Ale nigdy sie nie mylą. To my sie mylimy"
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •