Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 90
  1. #1
    Awatar chrzanu

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Praga, Warszawa, Poland, Poland

    Domyślnie Lądowanie ILS- kilka pytan


    Polecamy

    1) Gdzie w samolocie trzeba wpisać wartości ILS danego lotniska?
    2) Żeby wylądować według ILS trzeba zaplanowac cala trase w komputerze samolotu czy wystarczy wpisać w autopilocie wszystkie wartości pasa + ILS?
    3) Bardzo proszę o podesłanie jakiegoś poradnika czy coś na temat ogólnej nawigacji itp

  2. #2
    Awatar cohontes

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Latasz na defaultowym?
    http://www.maverick.webd.pl/pliki/gsschool_pl.pdf no i to by warto poczytać
    UL908 UL619* UM984 UL986 UT710 UL623 UP193* UT709 UQ10

  3. #3
    Awatar chrzanu

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Praga, Warszawa, Poland, Poland

    Domyślnie

    Jak latalem to nigdy nie bawilem sie komputerem ani autopilotem. Ladowalem na oko patrzac na mape gdzie jest pas. Przydal by sie jakis poradnik do Boeinga 737. Bo nie wiem co i jak sie tam ustawia

  4. #4
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    1. Wpisujesz do NAV1 i NAV2
    2. Żeby wylądować musisz jedynie wklepać odpowiedni CRS (kierunek pasa), wpisać odpowiednie częstotliwości, wcisnąć APP na autopilocie i przeciąć wiązkę ILS.
    Pozdrawiam, Pluxe

  5. #5
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    A jakiś dokładniejszy poradnik? Bo mnie to też interesuje. Gdzie znajdę te dane lotniska itp.?

  6. #6
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Na mapie w FS.
    Pozdrawiam, Pluxe

  7. #7
    Awatar aliant

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Jaktorów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Na mapie w FS.
    Oczywiście nie można zapominać o mapach które można pobrać z poszczególnych AIP lub te wydawane przez Jeppesen.

  8. #8
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Ale częstotliwości podane na oficjalnych mapach do pobrania z AIP często są rozbieżne z tym, co trzeba wpisać w FS, więc lepiej uzywać mapek FS-owych do sczytywania częstotliwości.
    Pozdrawiam, Pluxe

  9. #9
    Awatar chrzanu

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Praga, Warszawa, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    1. Wpisujesz do NAV1 i NAV2
    2. Żeby wylądować musisz jedynie wklepać odpowiedni CRS (kierunek pasa), wpisać odpowiednie częstotliwości, wcisnąć APP na autopilocie i przeciąć wiązkę ILS.
    CRS tez sie bierze z danych o pasie?
    Jak prztne wiazke ILS to zalaczy sie autopilot?

  10. #10
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Jak przetniesz wiązkę ILS, to samolot zacznie skręcać = ustawiać się w osi pasa. Chwilę potem zacznie się zniżać.

    CRS to jest kurs pasa - dla przykładu pas 06 w LUX ma CRS 061, a 24 - 241. Czyli np. 33 w WAW będzie około 330.
    Pozdrawiam, Pluxe

  11. #11
    Awatar aliant

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Jaktorów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Czyli np. 33 w WAW będzie około 330.
    A dokładnie 328*

  12. #12
    Awatar chrzanu

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Praga, Warszawa, Poland, Poland

    Domyślnie

    Dla EPWA dla pasa 33 ILS to 110.30 ? I tylko te jedna wartosc mam wpisac w NAV1 i NAV2

  13. #13
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Jak w mapie tak pisze, to tak.
    Pozdrawiam, Pluxe

  14. #14
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    NAV1 i NAV2 są w raiu, ale nie mogę zmienić pozycji po lewej stronie?

  15. #15
    Awatar chrzanu

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Praga, Warszawa, Poland, Poland

    Domyślnie

    i maja byc takei same wartosc i w NAV1 i NAV2? Gdzie ustawic CRS w B737?

    Gdzie jest pole do wpsiania NAV1 i NAV2?

  16. #16
    Awatar aliant

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Jaktorów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chrzanu Zobacz posta
    i maja byc takei same wartosc i w NAV1 i NAV2?
    Nie koniecznie muszą w oba okienka być w pisane. W oba się wpisuje wtedy kiedy wykonuje się CAT III (czyli z Autolandem) do tego pilot, lotnisko i samolot muszą mieć specjalne certyfikaty. Więc częstotliwość wpisujesz w NAV1, w NAV 2 piloci najczęściej ustawiają częstotliwość radiolatarni według której odchodzi się na drugi krąg (ale do tego masz jeszcze trochę nauki).

  17. #17
    Awatar chrzanu

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Praga, Warszawa, Poland, Poland

    Domyślnie

    Troche nauki to ja mam nawet do NAV1;/ Czyli uzupelniam pole NAV1 + CRS, przecinam wiazke i jzu wyladowalem?

  18. #18
    Awatar aliant

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Jaktorów

    Domyślnie

    1. Ustawiasz CRS i częstotliwość NAV1 np. Okęcie pas 33 CRS-328 NAV1 110.30
    2. Ustawiasz samolot pod kątem 30* względem pasa kiedy przyrządy "ożyją" klikasz APP
    3. W okolicy progu pasa wyłączasz autpilota i siadasz ręcznie.
    PS. Dla zobrazowania wszystkiego YOUTUBE

  19. #19
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Gdzie się ten CRS wpisuje?
    To jest Course w pierwszym okienku po lewej na panelu autopilota?

  20. #20
    Awatar chrzanu

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Praga, Warszawa, Poland, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    No wlasnie gdzie wpisac CRS np w 737. I jak otworzyc okno do wpisania NAV1? I jak ustawic samolot pod katem 30 stopni w B737. W airbusie umiem.

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •