Jak lądować na ST. Maarten? W FS9 nie mam ścieżki ILS, można ją jakoś dodać? Na filmie w FSX jest ścieżka ILS
YouTube - Landing in (St Maarten) TNCM ILS Fog Learjet 45
Na przyszłość nie zapominaj o prefiksie przy zakładaniu tematu!/R.
Wersja do druku
Jak lądować na ST. Maarten? W FS9 nie mam ścieżki ILS, można ją jakoś dodać? Na filmie w FSX jest ścieżka ILS
YouTube - Landing in (St Maarten) TNCM ILS Fog Learjet 45
Na przyszłość nie zapominaj o prefiksie przy zakładaniu tematu!/R.
W normalnych warunkach też nie ma ILS na TNCM z tego co wiem. Także nie wiem czemu ktoś miałby tam dodawać. Lądowanie wizualne ("na oko") też trzeba trenować.
Na TNCM nie ma ILS. Z tego, co kojarzę jest tam jakiś VOR, ale i tak zawsze się lata Visual, bo jak to mówią "pogoda jest jednego dnia ładna, a następnego idealna".
Edit: co ta za idiota leci na tym filmie? Podchodzi bez klap, przy 150 węzłach, NIE MA NAWET ZAŁĄCZONEGO APP (więc żaden ILS cat III nie wchodzi w grę).
Edit 2: Na innym filmie podchodzi B738 na full flaps przy prędkości Vref 135kts... Stall zaczyna się poniżej 110kts, więc FMS wyliczyło pewnie Vref coś koło 120.
No geniuszem to on nie jest. A co do pytania założyciela tematu to chyba się nie da "wmontować" ILS na własną rękę. A nawet jeśli to odradzam i proponuje przyjemnych lotów VFR po Karaibach :)
Da się, wystarczy wyedytować AFCAD.Cytat:
A co do pytania założyciela tematu to chyba się nie da "wmontować" ILS na własną rękę.
Możliwe jest podejście CatIII bez użycia AP, oczywiście nijak ma się do tego co zaprezentowano na filmiku.Cytat:
NIE MA NAWET ZAŁĄCZONEGO APP (więc żaden ILS cat III nie wchodzi w grę).
No nie bardzo, z samym FD nie wykonasz CatIII (oczywiście nie uwzględniam tu przypadków awarii). Przydałby się HUD i odpowiednia certyfikacja...
Ok. Już wszystko wiem.
Do TNCM są tylko podejścia do pasa 10: RNAV, VOR X, VOR Y, VOR Z, LCTR, gdzie:
RNAV - podejście dla maszyn z wyposażeniem RNAV;
VOR X - podejście z zakrętem proceduralnym dla maszyn kategorii C i D;
VOR Y - jak wyżej, ale dla maszyn kategorii A i B;
VOR Z - podejście z ARC DME;
LCTR - podejście na lokator.
Najmniejsze minima posiada podejście VOR Z - MDA na poziomie 500ft i widzialność na poziomie 3500m. Jednak przy ograniczeniu do 205kt przed ustabilizowaniem na kursie 180* podczas procedury nieudanego podejścia. W innym przypadku 770ft i 3500 - 4000m w zależności od kategorii samolotu.
A filmik to taka sztuka dla sztuki, klasyczny 4szpan ;)
Kurde jaki wykład :D
Chyba wszystkiego się w FSie nie wykorzystuje ;)
Wszystkie z tych podejść da się wykonać w FSie, choć nie z defaultowym ATC (no i do podejścia RNAV przyda się sensowne wyposażenie, FSowy GPS to za mało).