Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1
    Awatar Sereno

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie Ustawianie BARO (wysokość approach minimum)


    Polecamy

    Witam, jak poprawnie ustawić tę wysokość w 737? (default)

  2. #2
    Awatar noker

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Puławy City

    Domyślnie

    zgodnie z ciśnieniem w ATISie

    {Nigdy Nikogo O Nic nie Proś Sami Przyjdą Sami Dadzą}

  3. #3
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Pytanie chyba tyczyło ustawiania DA na panelu defaulta.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Normalnie (w prawdziwym 737) ustawiasz na panelu kontrolnym EFIS ktory moze roznie wygladac zaleznie od wersji 737 (tu znajdziesz przyklady):

    Navigation

    Ale cos sie obawiam ze jesli jest to defaultowy 737 w FSX to mozesz nic takiego nie znalezc, defaultowa wersja moze byc zbyt powierzchowna aby sie zajmowac takim "drobiazgami" jak MDA/DA ale polecam sprawdzic.

    Cytat Zamieszczone przez noker Zobacz posta
    zgodnie z ciśnieniem w ATISie
    Osobne ustawienie tzw. BARO.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 30-10-2010 o 01:25

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    He, he juz chyba 2 lata nie wlaczalem FSX ale poszedlem tak z ciekawosci sprawdzic (defaultowy 737-800).

    Akurat masz tu szczescie - da sie ustawic.

    Prowadzisz myszke na panel kontrolny EFIS i jak staniesz na jednej z galek (a nie jest ich tam duzo) to pojawi sie napis "setting decision height.." (cos w tym rodzaju chyba ze masz jakas wersje polska). No i robisz klik, klik i wysokosc sie zmienia i widzisz ja ustawiona u dolu PFD z duzymi literami BARO zaraz obok.

  6. #6
    Awatar Sereno

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Hehe wiem jak zmienić tę wartość, ale chodzi mi o to co tam mam ustawić? Elewacje lotniska? Czy jakieś inne wartości?

  7. #7
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Nie, wysokość decyzyjną (decision altiitude).

    PS altitude to nie o height
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  8. #8
    Awatar Sereno

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    wysokość decyzyjna jest dla każdego lotniska inna? Czy jest to np. 200 stóp nad elewacją?

  9. #9
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Jest inna nie tylko dla każdego lotniska, ale dla każdego podejścia i każdej kategorii samolotu... Na polskich mapach (z AIP Polska) są podane OCA(H), do nich dodajesz naddatek i otrzymujesz DA(H) lub MDA(H) w zależności od typu podejścia.
    Aztec.pl (działamy od 2000 roku) - Poradnik czytania map i planowania trasy
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  10. #10
    Awatar Sereno

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    dzięki

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    I zeby dodac do tego co pisze RzEmYk, nie zawsze jest to wysokosc "decyzjna". W podejsciach nieprecyzjnych jest to po prostu "minimalna" wysokosc. Dla pilota jest olbrzymia roznica miedzy "decyzjna" (DA) i "minimalna" (MDA) bo zupelnie inaczej sie wtedy wykonuje podejscie mimo ze te wysokosci nastawia sie w tym samym miejscu.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 01-11-2010 o 20:33

  12. #12
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Skoro się już bawimy w zagłębianie tematu, to w przypadku nieprecyzyjnych DA(H) jest zamienione na MDA(H) plus MAPt (Missed Approach Point).
    Może się znajdzie ktoś zainteresowany z "wirtualnych", który w ramach konkursu powie skąd się nagle pojawił MAPt i czemu go nie ma w precyzyjnym. Nagrodą będzie satysfakcja, że się wie i umie coś więcej niż wszechpowszechny trójklik samolądujący (częstotliwość ILS, kurs, APP na panelu autopilota).


    PS Wyjaśnienia skrótów:
    DA(H) - Decision Altitude (Height)
    MDA(H) - Minimum Descend Altitude (Height)
    OCA(H) - Obstacle Clearance Altitude (Height)
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    skąd się nagle pojawił MAPt i czemu go nie ma w precyzyjnym.
    Oczywiscie w precyzjnym tez jest (jest to punkt w ktorym GS przecina pozioma linie na wysokosci DA) ale sie tego po prostu nie uzywa. A wiec zmodyfikowalbym lekko to pytanie: dlaczego w podejsciach precyzjnych MAP nie jest uzywany?

  14. #14
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Bo MDA(H) nie warunkuje sobą przerwania podejścia. Możesz zniżyć do MDH i lecieć tak spory kawałek (formalnie do MAPt). W momencie przecięcia DH następuje ewentualne odejście, MDH nie możesz przeciąć.

    dlaczego w podejsciach precyzjnych MAP nie jest uzywany?
    Bo DA(H) go definiuje.

  15. #15
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Temat ciekawy. DA(H) definiuje przewoźnik. PAŻP w tych (nieszczęsnych) mapach AIP-owskich publikuje surowy OCA(H), pewnie by mieli kłopot wyznaczyć jeden MAPt w oparciu o... właśnie - o co? DA(H) wtedy nie ma racji bytu. Wracając do MDA(H); nie można zejść niżej, na PPRuNe wyczytałem, że podobno dodają coś tam sobie piloci w głowie do tego MDA, żeby otrzymać DA (tudzież H) i można ładnie wyrównać przed MDA. Wtedy super-bezpieczna separacja w pionie od terenu jest zachowana i jest impreza.

  16. #16
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Oczywiscie w precyzjnym tez jest (jest to punkt w ktorym GS przecina pozioma linie na wysokosci DA) ale sie tego po prostu nie uzywa. A wiec zmodyfikowalbym lekko to pytanie: dlaczego w podejsciach precyzjnych MAP nie jest uzywany?
    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    Bo DA(H) go definiuje.
    Tak Chodzi właśnie o to, że MAPt w podejściu precyzyjnym jest wynikiem przecięcia się glide path z wysokością decyzyjną, więc już nie ma sensu zaczerniać mapkę podejścia.
    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    MDH nie możesz przeciąć.
    Możesz pod warunkiem, że widzisz grunt pod sobą.
    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    DA(H) definiuje przewoźnik.
    Raczej naddatek nad OCA(H).
    PAŻP w tych (nieszczęsnych) mapach AIP-owskich publikuje surowy OCA(H), pewnie by mieli kłopot wyznaczyć jeden MAPt w oparciu o... właśnie - o co?
    Na mapkach nieprecyzyjnych są MAPt.
    podobno dodają coś tam sobie piloci w głowie do tego MDA, żeby otrzymać DA (tudzież H) i można ładnie wyrównać przed MDA. Wtedy super-bezpieczna separacja w pionie od terenu jest zachowana i jest impreza.
    Nie mogą do DA(H) coś dodawać żeby otrzymać MDA(H), bo to dwie odrębne wysokości, co saturn5 już powiedział.

    Generalnie w podejściach precyzyjnych jest DA(H), a w nieprecyzyjnych jest MDA(H) (wertykalnie) + MAPt (horyzontalnie).
    Postaram się poszukać fajny obrazek pokazujący zależności OCA(H), MDA(H) i DA(H). Pochodzi z jakiegoś dokumentu (raczej nie 4444). Nie mogę sobie przypomnieć, w którym miejscu innego forum to było...
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  17. #17
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Możesz pod warunkiem, że widzisz grunt pod sobą.
    No oczywiście.

    Raczej naddatek nad OCA(H).
    To i tak nie wychodzi na jedno?

    Na mapkach nieprecyzyjnych są MAPt.
    Tak tak, miałem na myśli te precyzyjne.

    Nie mogą do DA(H) coś dodawać żeby otrzymać MDA(H), bo to dwie odrębne wysokości, co saturn5 już powiedział.
    Do MDA dodają, żeby otrzymać 'wirtualny' DA.

    (...) It is also why, if you fly a constant-angle descent, (rather than 'dive and drive'), you should treat the MDA as a decision point and either land or go around when reaching the MDA. Adding 50ft or so to the MDA and calling this the 'DA' is a good idea.
    Missed Approach Point - PPRuNe Forums

    EDIT: To?


  18. #18
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    To i tak nie wychodzi na jedno?
    Nie do końca. Mając "naddatek" możesz sobie obliczyczyć dowolną wartość, czy to MDA(H) czy DA(H). Nie wierzę, że Flight dispatcherzy linii liczą każdą wartość dla każdego podejścia na każdym lotnisku
    Do MDA dodają, żeby otrzymać 'wirtualny' DA.
    Można sobie dodawać ile się chce, ale nie należy tego nazywać DA... A w szczególności nie można mylić takiego "wirtualnego DA" z prawdziwym.

    Dokładnie! Masz może jakieś większy rozmiar albo możesz podać źródło?
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  19. #19
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Większego nie mam, ktoś kiedyś wrzucił to na forum pl-vacc albo Azteca.

    Jest jeszcze do kompletu to.


  20. #20
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki za wykopanie screenów
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •