Ale o jakie "podstawy" Ci chodzi?
Parę postów wcześniej myślałeś, że VFR to radiolatarnia. O takie podstawy mi chodzi.
Pozdrawiam, Pluxe
Tak jak napisali obaj Piotrowie - ogarnij podstawy, pogadamy o RC. W obsłudze nie jest raczej trudniejszy, bo to tylko "klikanie", ale trzeba zrozumieć i umieć wykonać to, czego kontrola od nas wymaga.
Chodzi Ci o post 31? Dopiero teraz zaóważyłęm, że się pomyliłem . Chodziło mi, czym różni się VFR od IFR a nie VOR.
EIDT: No to nie zostaje mi nic innego jak czytanie poradników .
Kończąc offtop z mojej strony - nic nie jest skomplikowane, po prostu RTFM.
Proponuję najpierw nauczyć się podstaw związanych z lotnictwem, a dopiero później rozglądać się za Radar Contact.
Jeśli się nie zna różnicy między IFR, VFR a VOR, SID a STAR, podejściem precyzyjnym a nieprecyzyjnym, to RC w niczym Ci nie pomoże.
Ponadto wystarczy odwiedzić stronę producenta, żeby sobie ściągnąć instrukcję do RC4.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Przeczytałem (i zapamiętałem ) te "poradniki":
Aztec.pl (działamy od 2000 roku) - Kurs nawigacji (NDB i VOR)
Aztec.pl (działamy od 2000 roku) - Procedury podejścia do lądowania
Teraz czytam ten poradnik:
Aztec.pl (działamy od 2000 roku) - Poradnik czytania map i planowania trasy
Ale tutaj zaczynają się schody . Co oznacza "Wysokość pionowej ścieżki schodzenia GP w punkcie markera zewnętrznego OM"? Jest to punkt 10.
Ale tu nie chodzi o wykucie na blachę. Tu chodzi o zrozumienie...
Zobacz na punkt 21. Tam masz prezentację graficzną położenia i wysokości tego punktu. Reszta do samodzielnego szukania: GP - glide path (część systemu ILS). OM - Outer Marker - marker zewnętrzny (też część systemu ILS).
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Jak na razie to z tych dwóch poradników dowiedziałem się niewiele bo już większość z tego znałem .
Już trochę poćwiczone .
EDIT:
Mam kolejne pytanie co do poradnika. Tym razem do http://www.aztec.pl/index.php?option...=133&Itemid=39 . W poradniku pisze, że radiolatarnie VOR i NDP naprowadzą samolot na pas. A więc dlaczego, gdy pas jest dla pilota wyraźnie widoczny, to "trzeba" ręcznie sprowadzić maszynę na ziemię? Wydaje mi się, że autopilot, lepiej "utrzyma" się na ścieżce zniżania. Oczywiście wiem, że "APP" stosuje się przede wszystkim gdy jest zła pogoda. Jak coś źle napisałem to proszę o poprawę .
Bo nie każdy samolot ma autoland (Ba! Nie każdy SP ma autopilota!). Poza tym podejścia VOR, NDB są podejściami nieprecyzyjnymi. Autoland stosuje się tylko przy wykorzystaniu ILS CATIII. [Nie, nie tylko przy CAT III - Rz]
No i jaka to frajda ciągle latać w automacie?
Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 09-04-2012 o 12:29 Powód: adnotacja
Fakt Rzemyk - nie tylko. Mój błąd.
Co napisałeś - każdy widzi. Można FSa traktować jak abstrakcyjną zręcznościówkę i poubolewać, że jakieś tam ATC nie chce skończyć lotu za Ciebie albo chociaż "naprowadzić na pas". A można zauważyć, że zabawa opiera się na pojęciach i procedurach realnych, które warto poznać, zrozumieć, a wiele przećwiczyć w tym FSie. Gdybyś wykonał własnoręcznie choć jedno nieprecyzyjne wirtualnie, to byś tak sformułowanego pytania nie zadał.
Jak mamy gadać o pojęciach realnych, to nie ma półśrodków. Wiedza lotnicza na poziomie elementarnym jest jak każda inna wiedza - porządne odrobienie pracy domowej widać, słychać i czuć. Odrobisz - będziesz wiedział, nie odrobisz - nie będziesz wiedzał, a cokolwiek napiszesz będzie tego dowodem.
To jest naprawdę ciekawa wiedza. RTFM.
Piotr
Witam,
Jako że chyba wyczerpaliście Panowie wątek poprzedniej dyskusji a nie chcę zakładać kolejnego tematu powiedzcie mi co jest nie tak..
Wczoraj ćwiczyłem sobie procedurki SID I STAR na B737-600, na trasie EPWA - EPKK.
Programuje w FMC prostą trasę, start z RWY15, SID (OLILA 2D) dalej z OLILA direct na POBOK (pierwszy punt STARa POBOK 1U w EPKK) i lądowanie.
Dziur na trasie nie ma, poziom przelotowy ustawiowny na FL300. Po starcie załączam LNAV i VNAV, samolot wznosi się wykonując SIDa a na mapie lotu mniej więcej w 1/3 pojawia się punkt T/C. Restrykcje odnośnie prędkości zapisane w poszczególnych punktach procedury odlotowej są utrzymywane.
Po osiągnięciu OLILA samolot dalej ostro nabiera wysokości, jednak prędkość trzyma na poziomie 250Kt mimo że wpis w FMC jest 320/FL300. Punkt T/C co jakiś czas przesuwa się coraz dalej i dochodzi do sytuacji, w której na POBOK dolatuje na FL280. Samolot nawiguje na poszczególne punty procedury dolotowej STAR, ale nie zniża się...
Wiem że to mało precyzyjny opis, ale może potraficie powiedzieć mi co jest nie tak (uczę się dopiero latania na FMC).
Z góry dzięki
Zakładki