Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar Landerfox

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie Mapa radiolatarni w Polsce


    Polecamy

    Witam!
    Nie mogę nigdzie znaleźć takowej mapy. Na AIP znalazłem tylko mapy dla danego lotniska, albo drogi lotnicze. Liczę na Waszą pomoc.
    Pozdrawiam
    Piotrek

  2. #2
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Z tego co widziałem, to jest tylko rozpiska wszystkich radiolatarni i radiopomocy trasowych.
    Na mapach trasowych można zobaczyć radiopomoce trasowe.
    No i z uwagą, że to co jest na mapach z AIP różni się od tego co jest w FSie.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  3. #3
    Awatar Landerfox

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Może polecacie jakiś flight planner online, który pokaże częstotliwości radiolatarni według których mam się kierować?

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPCD/EPLB/EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Z tego co widziałem, to jest tylko rozpiska wszystkich radiolatarni i radiopomocy trasowych.
    Na mapach trasowych można zobaczyć radiopomoce trasowe.
    No i z uwagą, że to co jest na mapach z AIP różni się od tego co jest w FSie.

    Ze względu na to, że FS posiada nie akutualizowalną bazę AIRAC.
    Z tego co mi wiadomo, Eurobook pokazuje częstotliwości radiolatarni po wpisaniu planu lotu, ale pamiętaj, że jako taki VORtoVOR czy NDBtoNDB nie istnieje. Bez FMC trudno Ci będzie latać w ten sposób.
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 26-04-2011 o 16:08 Powód: .

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Hmmm, dziwne, bo ja na przykład na jednej z tras do PPL(A) leciałem EPLL S K (tego się nie uniknie, bo to punkty VFR w CTR) KRN WAR EPBC WAR LDZ EPLL. No ale VOR to VOR przecież bez FMC nie polecę...
    EDIT:
    Leciałem C150.
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 28-04-2011 o 16:20 Powód: stlistyka

  6. #6
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    VFR co innego.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    EPEL

    Domyślnie

    A jak nawigować samolotami bez fmc? przecież nie każdy lata Boeingiem lub Airbusem. A w moim przypadku vasfmc nie działa..

  8. #8
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    Hmmm... normalnie... Jak po trasie masz radiolatarnie, to masz przecież odbiorniki ich sygnału. Możesz nawigować na VOR, na NDB.
    W Polsce znikają albo już zniknęły drogi ATS, po których można było lecieć w oparciu o radiolatarnie. Obecnie zostaną/zostały tylko drogi RNAV. Jednak na zachodzie jeszcze drogi ATS pokrywają się często z drogami RNAV.
    A niemając FMS, można korzystać z INSa czy GPSa. Cokolwiek, co umożliwi nawigację obszarową z zadaną dokładnością.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •