Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree1Likes
  • 1 Post By saturn5

Wątek: Podejście z kręgu

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie Podejście z kręgu


    Polecamy

    Witam!
    Mam pytanie, autor podchodził do lotniska w Rzeszowie - right downwind runway 27 Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! Zapodaj swoje zdjęcia znajomym!
    Jak będzie wyglądało podchodzenie jeśli otrzymałem taki kumunikat - right traffic runway 27, czyli prawy krąg? Zaznaczyłem to czerwoną linią, ale nie wiem czy o to chodzi w podchodzeniu right traffic...
    Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! Zapodaj swoje zdjęcia znajomym!
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 26-04-2011 o 16:33 Powód: temat

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    To niezbyt dobry rysunek, aby pokazac co to jest right-traffic trzeba uzyc zupelnie innej skali aby cal pas byl dobrze widoczny. Tutaj cos znalazlem (patrz na dolne zdjecie z pasem 04 i biala linia pokazuje right-traffic, gorne zdjecie pokazuje left-traffic):

    Welcome to the Santa Paula Airport

    (slowo 'right' oznacza tutaj ze robisz zakrety w prawa strone)
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 25-04-2011 o 23:21

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Rozumiem, że chodzi o ten 3 rysunek, ten najniżej? Czyli żeby zrobić right-traffic muszę zrobić takie okrążenie dookoła pasa, dokładnie tak jak jest zastrzałkowane?

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Zastrzalkowane jest to czego od ciebie wymagaja na tym konkretnym lotnisku w Santa Paula. Jak widzisz chodzi tu o latanie po prostokacie - wejscie do tego prostokatu mozesz zrobic w roznych miejscach - zaleznie co uzgodnisz z wieza twojego lotniska.

    Tak, na samym dole, gdzie na zdjeciu widzisz pas 04.
    szyfuch likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Dziękuję Ci bardzo, w końcu rozumiem o co chodzi, szacunek dla Ciebie!

    Czyli ten pierwszy rysunek (pas 22) będzie left-traffic, dobrze myśle?

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Masz tam nawet podpisane na obrazku, spójrz na ARRIVALS.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Zaraz, zaraz...czyli krąg jest przypisany do pasa w przypadku samolotów? Np. w szybowcach lata się tak jak są wyłożone znaki, czyli jak wieje wiatr.

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Faktycznie, jest podpisane. Dzięki.

    Ale to bezsensu oblatywać dookoła pas, przecież szybciej i ekonmiczniej będzie jak się odrazu zejdzie do lądowania. Po co oblatywać dookoła pas, nie rozumiem?

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szyfuch Zobacz posta
    Po co oblatywać dookoła pas, nie rozumiem?
    Po to zeby uporzadkowac ruch wokol lotniska, latwiej wtedy ustawiac samoloty w kolejce. Jakbys poznal prace kontrolera na takim lotnisku to bys zrozumial dlaczego. Na lotniskach niekontrolowanych to tez wprowadza porzadek. Jak jestes sam, nikogo nie ma lub ruch rzeczywiscie znikomy to wtedy faktycznie mozesz podchodzic "ekonomicznie" jesli wieza sie zgodzi. Ale powiem ci tez bo chyba nigdy nie robiles licencji - latanie po takim kregu jest tez latwiejsze dla poczatkujacych pilotow gdyz latwiej oszacowac dystanse i wysokosci, gdzie zakrecic na 'base'. Powody sa jak widzisz bardzo rozne.

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szyfuch Zobacz posta
    przecież szybciej i ekonmiczniej będzie jak się odrazu zejdzie do lądowania. Po co oblatywać dookoła pas, nie rozumiem?
    W lotnictwie szybkosc i ekonomicznosc jest wazna ale bezpieczenstwo jest jeszcze wazniejsze.
    Oczywiscie mam nadzieje ze rozumiesz ze taki krag ma zastosowanie glownie w lataniu VFR, jak robisz podejscie powiedzmy ILS to niczego takiego nie robisz. No i znowu mam nadzieje ze sie orientujesz ze wszystko zalezy od lotniska. Olbrzymie, ruchliwe lotniska maja wypracowane wlasne metody ustawiania samolotow do ladowania i czegos tak prostego jak taki prostokacik raczej nie zobaczysz.

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Dzięki za wyjaśnienia!

    Ale nie dokońca czegoś rozumiem, robie podejście ILS i ATC wymaga odemnie podejścia right-traffic . Dlaczego głównie w lataniu VFR?

  12. #12
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    Dostałeś na innym forum informację na temat kręgu. Aztec.pl - Forum Dyskusyjne :: Zobacz temat - Kilka pyta pocztkujcego
    Jak sam stwierdziłeś 24. kwietnia, miałeś kontakt z FSem na poziomie 2 godzin. Więc może zamiast nabijać posty o gotowce, wziąłbyś się w końcu do czytania.

    Cytat Zamieszczone przez AirMichał26 Zobacz posta
    Zaraz, zaraz...czyli krąg jest przypisany do pasa w przypadku samolotów? Np. w szybowcach lata się tak jak są wyłożone znaki, czyli jak wieje wiatr.
    O kręgu decyduje kontroler na wieży (_TWR) i oczywiście, że zależy od wiatru. Na mapach może być narzucony inny kształt kręgu, niż klasyczny "prostokąt". Tak jest przykładowo na Babicach (EPBC).
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •