Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 46
Like Tree5Likes

Wątek: Kto z Was mial do czynienia z X-Plane 9?

  1. #21
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    No tak bez rewelacji. Nie ma sensu przekonywac sie do co wyzszosci jednego systemu nad drugim, bo niewielu z nas zna niezle oba z nich, a oba systemy maja swoje mocne strony i slabsze rowniez.

    A wracajac do pierwotnego tematu ile osob na tym forum uzywa X-plane? Na razie ujawnila sie jedna osoba, jeszcze ktos?
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 31-05-2011 o 16:38 Powód: ,

  2. #22
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    Drugi!
    Od zainstalowania X-Plane 9 pod linuksem nawet mi sie nie chce wlaczac Windowsa dla fs2009/fsx. Jezeli juz, to zeby sobie chwile polatac LevelD 767, ale nawet i to coraz rzadziej...
    X-Plane 10 wyglada baaaardzo obiecujaco. A rozdzielenie AI na wszystkie rdzenie ma bardzo dluga dyskusje na x-plane.org i zapewne tylez samo zwolennikow co przeciwnikow.
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 31-05-2011 o 17:03 Powód: .
    Arti Artymowicz likes this.

  3. #23
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie nasza liczba rosnie jak szalona

    Witaj,
    Ciesze sie ze ujawniaja sie kolejni zwolennicy X-Plane. Ja nie mam na razie doswiadczen pod linuxem glownie z powodu driverow do TrackIR, ale slyszalem ze klatkaz nie odbiega osiagami od Win7. Czy moze masz jakies porownawcze doswiadczania w tej dziedzinie?
    Miales juz do czynienia z CRJ-200, SSJ-100 czy Yak-40? A jesli tak co jak Ci sie nimi lata. Ja uwazam ze to wspaniale modele. A propos Boeingow to jak Ci na pewno wiadomo jest obecnie projektowana cala ich gama przez tych niezwykle zdolnych designerow.
    Jakos nie trafilem na przeciwnikow uzycia wiekszej ilosci rdzeni, mozesz podac link?
    Jakie samoloty czy helikoptery uzywasz w X-Plane i dlaczego?
    Ciesze sie ze bedzie z kim porozmawiac i integrowac sie w dziedzinie tego symulatora.

    Pozdrawiam serdecznie
    arti
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 31-05-2011 o 17:04 Powód: ,

  4. #24
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    Elo!

    Klatkaz/PFS/plynnosc byly u mnie powodem wyprobowania X-Plane w ogole. I nie chodzilo mi tylko o plynosc przesuwania sie obrazu ze oknami kokpitu. X-Plane swietnie wyslwietla tez wszystkie instrumenty, wskazniki (np. predkosciomierz podczas turbulencji - absolunie nie do pobicia przez fs2009/fsx).

    Wydaje mi sie, ze linuks generalnie wyciaga z X-Plane wiecej klatek na sekunde niz windows, ale bezposredniego porownania nie mam. Chociaz juz szukalem w sieci, czy mozliwa jest podwojna instalacja X-Plane pod windowsem i lunuksem ze wspolnym korzystaniem ze scenerii bo nie usmiecha mi sie posiadania dwoch odrebnych instalacji po 60+ GB. Wlasnie brak obslugi TrackIR pod linuksem motywuje mnie do tego. Z drugiej strony wiem, ze trwaja prace nad strownikami do TrackIR pod linuksem (niektorzy nawet juz go uruchomili, ja niestety poleglem na kompilacji sterownikow).

    Co do samolotow ktorymi latam - na CRJ-200 ostrzylem sobie zeby od dawna, ale 60$ to jak dla mnie za duzo jak za jeden samolot. Poczekam, az troche stanieje SSJ-200 i YAK-40 nie latalem, bo mnie jakos specjalnie do nich nie ciagnie. Moim ulubionym samolotem jest obecnie QPAC A320 (z prawdziwym FBW) i praktycznie latam nim 95% czasu. x737 tez testowalem, ale ostatnia wersja jaka zainstalowalem miala jakis bugi i po skasowaniu jej z dysku jakos juz za B737 nie tesknilem...

    Ok, moze sie rozpedzilem mowiac, ze AI na wielu rdzeniach ma "tyle samo" zwolennikow co przeciwnikow. Nie zapominajmy jednak, ze zarowno Austin Meyers jak i Ben Supnik podkreslaja, ze 8 samolotow AI wcale nie oznacza, ze 8 rdzeni bedzie pracowac obciazone w 100% . Na starym kompie bez problemu latalem z 5 samolotami AI na dwurdzeniowym komputerze i nie zauwazylem specjalnego wplywu na sam symulator. Z drugiej strony ogladajac ostatnio filmik z pierwszych testow AI na lotnisku w Bostonie musze przyznac, ze realistyczny model lotu dla AI wyglada bardzo, bardzo fajnie (ciezkie 747 startuja inaczej niz male turbopropy itp.).

    X-Plane w wielu elementach jest daleki od idealu, ale podoba mi sie ze team z Laminar Research aktywnie pracuje nad nowosciami i juz teraz ciesze sie na X-Plane 10.

    Pozdr.

    Cicki

    P.S.
    Arti, byles moze jakies 20 lat temu aktywny na scenie Commodore 64?
    Ostatnio edytowane przez Cicki ; 31-05-2011 o 17:45 Powód: literowki, bledy

  5. #25
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tak zauwazylem ze pod linux i mac zaczynaja sie proby driverow TrackIR, ale ja rowniez wole poczekac az nadejdzie wiadomsc, ze to na prawde dobrze dziala. Poza tym przez to, ze mam 3 systemy X-Plane nie bardzo usmiecha mi sie przenosic TrackIR a tym bardziej od razu kupowac dodatkowych.

    Jesli chodzi o klatkaz pod linuxem, to jest taki gosc (alias GlowWorm), ktory testowal jakis czas temu wszystkie platformy i jemu rzeczywiscie wychodzily jakies niebywale roznice fps i czesto byly to liczy trzy cyfrowe z dwojka na poczatku... Potem jednak gdy go pytalem, twierdzil ze lepsze drivery Win7 juz takiej roznicy ogromnej nie daly, ze juz jest podobnie. Pomine tutaj juz czynnik religii, czyli ATI vs. NV i "pomimo" ze wiekszosc preferuje NV z jakichs powodow moje osiagi na 5 monitorowym systemie (niemozliwym do uzyskania na jednej karcie NV) z Eyefinity i ponad 10Mpix sa bardzo dobre.

    Jesli chodzi o rdzenie, modele lotu i AI to oczywistym faktem jest, ze nie kazdy samolot bedzie okupowal caly rdzen, tam bynajmniej nie trzeba wykorzystywac calego rdzenia do tego celu. Poza tym kilka samolotow o tym samym modelu lotu czy fizyce bedzie obslugiwane tym samym rdzeniem bez problemu, co przy obecnej technologii gdzie w przenosnych komputerach mamy np. 4 rdzenie daje bardzo elastyczna architekture.

    Ja rowniez nie jestem balochwalczo nastawiony do X-Plane, od lat walcze o to, by powazniej byl potraktowany w nim dzwiek. Nie moge sluchac za krotkich probek o niskiej czestotliwosci probkowania na dodatek z wadliwymi petlami. To sie zmienia, ale niezbyt szybko. Na szczescie jest wielu utalentowanych programistow wspierajacych X-Plane. Udostepniaja oni ogromnie zaawansowane pluginy, ktore bardzo poszerzaja mozliwosci samego X-Plane 9. Tak stalo sie tez w dziedzinie dzwieku, wspolpracowalem nad nowym pluginem DreamEngine, ktory pod wzgledem jakosci symulacji dzwieku pokonal inne symulatory i wreszcie moge tworzyc wlasne projekty dzwiekowe. To dlugi temat, wiec nie bede go w tym watku rozszerzac.

    To co mi sie nie podoba to fakt, ze X-Plane jest poki co 32bitowym systemem. Przy ogromnych sceneriach, skomplikowanych samolotach i potwornych rozdzielczosciach nie jest trudno otrzymac informacje o tym, ze przekroczylismy 4GB limit RAM (scenerie [tekstury] z VRAM maja kopie w RAM). Na szczescie wkrotce po wydaniu X-Plane zaczna sie prace nad 64bitowa wersja.

    pozdr
    arti


    Jesli chodzi o stare czasy to raczej bylem z obozu Spectrum... choc nie mialem nic przeciw C64. :)
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 31-05-2011 o 19:23 Powód: .,

  6. #26
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Potworne rozdzielczości nie mają znaczenia, to margines wykorzystywania VRAM. Chyba, że chodziło Ci o znaczne rozmiary tekstur, coś w stylu osobnej tekstury 4048x4048 dla każdego elementu VC.
    Dziwi mnie zostawienie kopii tekstur w RAMie, nie powinno się tak dziać.

    W przypadku XP/W7 może pomóc ustawienie przełącznika /3GB w boot.ini (XP) i ustawienie w exe-ku flagi large address aware (patrz 4GB Patch).
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 31-05-2011 o 19:34
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  7. #27
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Przykro mi ale RzEmYk jestes w bledzie. Ogormne rozdzielczosci tekstur scenerii + rozdzielczosci montora maja gigantyczne znaczenie przy wykorzystaniu VRAM. Z latwoscia na duzym systemie dochodze i nawet przekraczam 2GB VRAM dostepne na karcie (nawet przy wlaczonej kompresji), tak jest np. przy wysokiej rozdzielczosci sceneriach Oahu oraz Reno. Osobna sprawa jest wielkosc tekstur VC. Razem ustawianie najwyzszych rozdzielczosci textur plus skomplikowanych samolotow z duzymi teksturami moze byc (zbyt) trudne dla aplikacji 32bitowych.

    Ale to o czym piszesz z tego co widze dotyczy przelamania starego limitu 2GB do 4GB. Tutaj nie ma takiego problemu bo Win7 widzi u mnie 12GB RAM ale X-Plane 9 nie ma szans zobaczyc wiecej niz 4GB... tu trzeba adresowania 64bitowego, ktore ma byc w X-Plane v10.1 czyli 2012.
    Ostatnio edytowane przez Arti Artymowicz ; 31-05-2011 o 19:57 Powód: uscislenie dziedziny, jesli mozna

  8. #28
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Sam bufor ramki przy załóżmy 5 monitorach fullHD to tylko 5 x 1920 x 1080 x 32 ~ 331 megabitów ~ 39,5 MB VRAM. Oczywiście odpowiednio więcej karta potrzebuje przy włączonym antialiasingu i wszelkich obliczeń z wykorzystaniem shaderów. A wysoka rozdzielczość scenerii, to wysokie rozdzielczości ich tekstur.
    Skoro X-Plane widzi 4GB, to jest o tyle dobrze, bo ma od razu ustawioną flagę flagi large address aware.

    A z innej beczki, zapytam o dźwięk w X-Plane.
    FS aż do wersji 9 korzystał z 2 kanałów, FSX potrafi wykorzystać 6 (5.1) ze stożkami dźwięku. A jak się to ma w X-Plane?
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  9. #29
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Wracaja na chwile do nadziei na inteligentny ATC przez przypadek znalazlem slad z bardzo ciekawego bloga Bena Supnika z sierpnia 2010: Does Sponge Bob Square Pants Need Wake Turbulence Separation ten blog nie dosc ze czesto dowcipny to na prawde ukazuje wiele bardzo ciekawych faktow...

    =====

    A tutaj niezly artykul Where Has All My VRAM Gone? dobrze ilustruje problematyke... "Video memory used for on-screen rendering. Depending on rendering settings you can lose anywhere from 12 to 24 MB of VRAM per million pixels on screen"

    =====

    W strandardowej architekturze X-Plane jest normalne stereo. Problemem X-plane jest chyba gluchy Austin Mayer i duzo niechlujnych projektantow... Oczywiscie wiem jak trudno jest dobrze nagrac dzwieki samolotu. Trudno go bylo przekonac ze to co jest - nie licuje z nowoczesnoscia. Na szczescie architektura obslugiwana jest obecnie poprzez OpenAL dlatego da sie uzywac 16bitowych, 44.1kHz probek bez problemu. Ale ta architektura jest zbyt uproszczona, dlatego tez powstal plugin DreamEngine ktory ma to co ma fsx z "sound cones" plus jeszcze szereg zaawansowanych technik filtracji lowpass hipass, distortion i precyzyjna kalkulacje tlumienia dzwieku w osrodku gazowym takim jak powietrze. Mnostwo czasu spedzalem z projektantem tego pluginu na czacie (on jest z Brazylii) Fred robil poprawki w programie i podsylal mi plugin do testowania sluchowego. To byl wspanialy czas niezwykle ciekawego tworzenia precyzyjnej architektury dla symulatora ktora brzmi na prawde dobrze Artymowicz Aviation Bonanza Project Oj duzo mowic o tym ale to lepiej w nowym watku...

    A zapomnialem dodac ze plugin DreamEngine ma rozszerzenie o tzw ambisonie, dodatkowy driver umozliwiajacy cos daleko bardziej zaawansowanego niz 5.1 - dzwiek 3D z informacja o wysokosci. To normalnie okolo 8 kanalow dzwieku w tetrahedronie wokol pilota ale ja stworzylem juz nowy system 3D6.2Ÿ specjalnie do symulacji lotniczych z urzadzeniami do wibracji ale o tym w nastepnych odcinku... jezeli beda chetni do sluchania o dzwieku w symulatorach bardziej zaawansowanym niz LevelD


    Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.


    Korekta - ortografia, interpunkcja:_W poście została wykonana korekta ortograficzna/interpunkcyjna. Kolejne posty z błędami mogą zostać usunięte, a piszący może otrzymać ostrzeżenie.
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 31-05-2011 o 21:58 Powód: scalenie

  10. #30
    Awatar Cicki

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ulm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arti Artymowicz Zobacz posta
    jezeli beda chetni do sluchania o dzwieku w symulatorach bardziej zaawansowanym niz LevelD
    Sugerujesz CRJ-200? Dzisiaj przeczytalem wywiad z Javierem i znowu nabralem ochote na ten samolot...

    Arti, na swoim blogu umiesciles filmik z Mig-21. Masz moze wersje bez podkladu muzycznego, bo ciezkie gitary kompletnie zagluszyly prezentowane efekty dzwiekowe?
    Arti Artymowicz likes this.

  11. #31
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Sugeruje ze Javiera CRJ-200 jest bardzo dobrym samolotem ale w dniu gdy go upublikowano wypowiedzialem sie o nim publicznie na innym blogu X-Plane10's i prawie wszyscy rzucili sie na mnie z wsciekloscia... Jak chcecie przeczytajcie komentarze tutaj na dole Wscieklem sie ze tak bronia sie chociaz nie zaatakowalem ich lecz to, ze taki samolot musi miec dobry dzwiek z dobrej architektury dzwiekowej itd. Dlatego chcac pokazac im jak to robia zawodowcy posiedzialem i zrobilem "pokazówe" wlasny dzwiek CRJ-200 i wtedy opadla im szczeka.

    Jesli chodzi o film z MiG-21 to materialow zrodlowych do tego filmu juz nie mam ale to nie przeszkadza bo mokre dzwieki nie sa specjalnie maskowane przez muzyke (deszcze, grad, grzmoty). Juz mnie mecza zebym to wydal ale jakos czasu brakuje.

  12. #32
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Urażony artysta opuścił forum, jednak pozostałych, których stężenie we krwi mieści się w normie, zapraszam do dalszej dyskusji na tematy związane z X-Plane.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  13. #33
    HEN
    HEN jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    No to szkoda, że wycięto z forum wykładowcę, który trochę dźwiękowców wyszkolił. A dźwięki od jego uczniów macie w TV, fabule, grach itd. Jak widać zaciekawił go temat udźwiękawiania wirtualnych maszyn, to cisnął. Więc za co ban?
    Navigare necesse est.
    Aviate, navigate, communicate in that order.
    "Per Aspera Ad Astra"

  14. #34
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Za radosną twórczość o 2 w nocy, prawdopodobnie "pod wpływem".
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  15. #35
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HEN Zobacz posta
    No to szkoda, że wycięto z forum wykładowcę, który trochę dźwiękowców wyszkolił.
    +1

  16. #36
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HEN Zobacz posta
    No to szkoda, że wycięto z forum wykładowcę, który trochę dźwiękowców wyszkolił. A dźwięki od jego uczniów macie w TV, fabule, grach itd. Jak widać zaciekawił go temat udźwiękawiania wirtualnych maszyn, to cisnął. Więc za co ban?
    Za wielokrotne złamanie regulaminu (m.in. reklamowanie stron www bez zgody, obrażanie innych użytkowników). Bez względu na to kim był i czego dokonał - regulamin obowiązuje wszystkich w równym stopniu.

    EOT.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Witam. No właśnie, a czy w X-Plane do dyspozycji jest "Cała ziemia" jak to jest w FS- ie?

  18. #38

    Dołączył
    Apr 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krzycho80 Zobacz posta
    Witam. No właśnie, a czy w X-Plane do dyspozycji jest "Cała ziemia" jak to jest w FS- ie?
    Tak, aczkolwiek zajmuje bardzo dużo miejsca -- bodajże jakieś 70 GB -- i przede wszystkim, po zainstalowaniu, większość lotnisk jest kompletnie pusta, nie zawierają one nic, poza pasami i drogami kołowania oraz infrastrukturą, typu oświetlenie, etc. Można to uzupełnić ściągając niektóre lotniska z sieci lub zbudować własne samemu, x-plane zawiera służące do tego narzędzie...

    /BTW, wrzuciłem dwa filmy z x-plane v9 w dziale ze zdjęciami i filmami, gdyby to kogoś interesowało --

    X-Plane, wmk

    /wmk

  19. #39
    Zbanowany
    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Cool

    Och wydaje sie ze watek zapowiada sie ciekawie, wart go kontynuowac...Tak sie sklada ze mam doswiadczenie z X-Plane i w szczegolnosci pojawienie sie za kilka miesiecy XP10 spowoduje znacznie wieksza fale uchodzcow z innych symulatorow. Cay wiecie ze mozna bez trudu zaimportowac np. budynki, lasy, line wysokiego napiecia etc z Open Street Map do X -Plane9... I ladowac helikopterem na dachu swojego budynku? To dziala wspaniale. Przetworzenie danych dla calej Polski wynosi jakies 10min... Polecam.

  20. #40

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie PROBLEM z X-PLANE 9


    Polecamy

    Mam problem z X-PLANE 9. Produkt jest generalnie oryginalny (tzn. dostałem go w prezencie), w oryginalnym pudełku wszytko tak jak powinno być.
    Po zainstalowaniu okazało się że mam możliwość zobaczenia tylko DEMO.
    W tej chwili zaraz po odpaleniu programu pokazuje że nie jest wersją oryginalną.
    Pościągałem ze strony x-plane 9 nowe aktualizacje, ale nadal nic. Program zachowuje się jak nieoryginalny.
    Czy może coś pominąłem w instalacji? Czy trzeba go jakoś aktywować?
    Proszę o pomoc.
    Z góry dziękuję!
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 05-10-2011 o 23:56 Powód: Pisownia!

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •