AVIATION.HOME.PL
"Wlatujesz" w traffic pattern (krąg nadlotniskowy) lotniska i potem lądujesz tak jak napisałeś. Rzadko które lotnisko GA ma urządzenia wspomagające lądowanie...
Witam, jestem nowy i z góry przepraszam za oczywiste dla was pytanie.
Na MFS 2004 wybrałem sobie lot z lotniska w Bydgoszczy do Torunia (bez nadajnika NDB i VOR). Standardowo latałem tam w ten sposób że otwierałem GPS'a i dolatywałem do lotniska docelowego, ale teraz zastanawiam się jak dolecieć tam według wskazań radiolatarni VOR. Domyślam się, że od ostatniej radiolatarni wyznaczam radial do lotniska docelowego i lecę tym kursem, problem tylko w tym że nie wiem jak mam to wyznaczyć w MFS 2004.
EDIT: Przy okazji chciałbym abyście rozwiali moje wątpliwości. Na lotniskach na których nie ma nadajnika NDB, VOR, ani ATC robię "kwadrat nad lotniskiem" (niestety zapomniałem jak się to fachowo nazywa) a następnie wykonuję Visual Landing?
Za pomoc z góry dzięki andrewm
AVIATION.HOME.PL
"Wlatujesz" w traffic pattern (krąg nadlotniskowy) lotniska i potem lądujesz tak jak napisałeś. Rzadko które lotnisko GA ma urządzenia wspomagające lądowanie...
To się domyślałem, ale pytanie jak tam w ogóle trafić?
Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 09-08-2011 o 21:50 Powód: To nie czat żeby skracać wyrazy.
Na podanej przeze mnie stronie wszystko jest napisane.
Na lądowiska i lotniska niekontrolowane wykonuje się lot na zasadach VFR bądź IFR przechodzący w VFR. O zasadach lotu możesz poczytać między innymi na aviation.home.pl.
Nie ma visual landing, jest visual approach bądź też podejście z widocznością. A Tobie chodzi o podejście z kręgu.
Jak tam trafić powinieneś wiedzieć przed lotem. Czy to początkowy lot IFR po radialu i później przejście na VFR czy od początku cała trasa przewidziana pod VFR polegająca na nawigacji wzrokowej (autostrady, drogi, tory kolejowe, rzeki, miejscowości).
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Dzięki wielkie, mam jeszcze małe pytanko które mnie zastanawia, jak wygląda lot VFR w przypadku FSX?
Muszę mieć mapę i na jej podstawie określić jak chce lecieć, czy da się jakoś zaplanować lot VFR w samym FSX?
Poza tym, czy te punkty nawigacyjne w FSie będą wystarczająco widoczne na rozdzielczości 1024x768, detale średnio wysokie?
Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 07-09-2011 o 17:14 Powód: VFR
W "gołym" FSXie bez dodatków? Masz rzeki i chyba niektóre jeziora. O nawigacji wzrokowej można praktycznie zapomnieć.
Punkty VFR są nierozpoznawalne.
Do lotu VFR musisz mieć mapę (zresztą do IFR też), poza tym dodatki - minimum to obiekty 3d i punkty VFR (dodatek darmowy), i już polatasz np. w okolicach Warszawy.
Przydałby się też dodatek odwzorowujący położenie miejscowości, dróg, lasów i zbiorników wodnych. Niestety nie znam darmowych żadnych, ale jest kilka niezłych płatnych.
Jeśli chcesz poczuć "klimat" prawdziwego VFR to musisz zaopatrzyć się w fotoscenerie. Na stronie vfr poland dostępne są poszczególne fragmenty kraju, niektóre z nich dedykowane dla fs2004 możesz pobrać za darmo. Myślę, że TEN poradnik pomoże Ci w poprawnym zaplanowaniu i wykonaniu lotu z widocznością. Do latania wystarczy atlas samochodowy i w drogę
Zakładki