Witam!
Mam zaszczyt ogłosić, że wirtualny 1 Pułk Lotniczy (
www.1pl.boo.pl ) pracuje właśnie nad nowym symulatorem lotniczym osadzonym w realiach kampanii wrześniowej noszącym tytuł Wojna Obronna Polski 1939 (ang. War Over Poland 1939). Będzie to kontynuatorka simów z serii Wojna Obronna Polski (
http://wop1920.co.nr ), jednakże, wprowadzi ona całkowitą innowację- nowy silnik gry firmy Targetware (
www.targetware.net) znany już z takich tytułów jak Target Korea, Target Hanoi, Target Rabaul czy Richtofen’s Skies.
Co to oznacza w praktyce? Ano całkowite odejście od nieco archaicznego już (aczkolwiek wiecznie żywego
) silnika Red Barona 3D. Wiąże, się z tym całkowita zmiana grafiki, znaczne urozmaicenie i udoskonalenie modelu lotu (na który kładziony jest zdecydowanie największy nacisk), szersze możliwości rozgrywania kampanii, ułatwione prowadzenie statystyk etc. Jedyną złą wiadomością jest to, że wersja silnika na której budowany jest WOP, opatrzona cyferkami 0.64 zawiera w sobie, mimo wcześniejszych zmian wciąż wiele błędów. Cóż, na razie nic nie można zrobić. Pozostaje tylko czekanie na kolejną modyfikację 0.65, która zgodnie z zapowiedziami ma wiele odmienić w świecie TW. A kiedy się ona ukaże? Miejmy nadzieje, że jeszcze w tym roku.
Tyle drogą wstępu, przejedzmy do meritum.
Jak nie trudno się domyśleć, symulator przenosi nas w realia kampanii wrześniowej. Skupiać się będzie głównie na odwzorowaniu walk Brygady Pościgowej nad stolicą. W grę wchodzą też działania Brygady Bombowej i Lotnictwa Armijnego. Będziemy mieli do wyboru, albo stać się niegrzecznym chłopcem z Luftwaffe, albo mężnym rycerzem biało czerwonej szachownicy
Przy okazji wybieramy też do której z lotniczych formacji chcemy przynależeć- czy będzie to lotnictwo myśliwskie, bombowe czy może jeszcze obserwacyjne. Po przydziale do odpowiedniej historycznej jednostki w dalszej kolejności otrzymamy rumaka na którym wyruszymy w podniebny bój (oczywiście takiego, który faktycznie znajdował się na wyposażeniu danej jednostki we wrześniu). I skoro mowa już o rumakach chciałbym się tu zatrzymać. Oto maszyny, której najpewniej i najszybciej znajdą się w simie:
Bf 109 B1 (prace trwają)
Bf 109 B2 (prace trwają)
Bf 109 D1 (prace trwają)
Bf 109 E1 (pojawi się wkrótce)
Fi 156 C (zakończony- właściwie jest to maszyna udostępniona dla projektu przez twórców Target Tobruk, przerobiony został natomiast FM)
Hs 126 A1 (prace wstrzymane)
Do 17Z (pojawi się wkrótce)
Ju 87B (pojawi się wkrótce)
PZL P. 11c (prace wykończeniowe)
PZL P. 7a (nie rozpoczęty)
PZL 23b (prace trwają)
PZL 23a (nie rozpoczęty)
RWD 14b (prace trwają)
I na razie to tyle. Szczególnie, ze w tym samym czasie „produkowane” są maszyny do WOP 1920- o nim jednak później.
Co do dalszego rozgrywania kampanii nic na razie więcej nie powiem z prostego powodu- nie ma jeszcze ostatecznych ustaleń. To wymaga czasu, a jak widzicie sami większość maszyn nie jest jeszcze nawet gotowa (no chyba, ze piloci będą latać na miotłach
). Jedno co jest pewne, to to, że na czas oficjalnych gier kampanijnych widoki zewnętrzne z samolotu będą blokowane, zatem będzie można w pełni wykorzystać element dzięki któremu odniesiono 80% wszystkich potwierdzonych zwycięstw powietrznych w czasie drugiej wojny światowej- zaskoczenie. Oczywiście do tego, żadnych ikonek na mapie, dżi pi esów itp. (jak to w niektórych symulatorkach bywa). Z pewnością piloci w 1939 też takowych nie posiadali
Nie będzie też żadnych napisów nad zauważonymi samolotami, będziesz miał po prostu kłopot jeśli siądzie Ci na ogonie 109- tka a Ty wywnioskujesz, ze to jakiś Storch. Na zrozumienie błędu nie będzie już prawdopodobnie czasu...
No i po zakończonej grze relacja ze swoich wyczynów w postaci raportu- czyli to co kochamy najbardziej
(że już o odprawie nie wspomnę).
No dobra, a co oprócz wrażych maszyn będzie do zniszczenia? Ano cała armada pojazdów naziemnych/nawodnych. Na dzień dzisiejszy przedstawia się ona tak:
Pzkpfw I
Pzkpfw III
Opel Blitz (cysterna)
Kubelwagen
TK 3
TKS
Vickers E
Renault 35
7 TP
Kuchnia polowa wz. 23
Ursus A
Samochód opancerzony wz. 34
Działo plot 40mm Bofors
Okręt Flotylli pińskiej
Armata polowa kal. 75mm "Prawosławna"
A na pewno pojawią się jeszcze:
Działo plot. kal. 37mm
Armata polowa kal. 105mm
PzKpfW II
PzKpfW IV
SdKfz 221
SdKfz 222
SdKfz 231 (6x4)
SdKfz 231 (8x8)
FIAT PF-621 L
FIAT PF-618 "Grom"
FIAT PF-508/III "Łazik”
Do tego w grze znajdą się inne, nieruchome, historyczne obiekty naziemne takie jak:
Cytadela warszawska [w budowie]
Dworzec Główny, [gotowy]
Baza 1 Pułku Lotniczego [gotowa]
Lotnisko Okęcie [gotowe]
Lotnisko Poniatów [gotowe]
Lotnisko Mokotów [gotowe]
kościół k. placu Zbawiciela [w budowie]
+ na pewno wszystkie lub większość mostów na Wiśle.
Oczywiście, oprócz tego tereny urozmaicać będą wiejskie domy, zagrody, prowincjonalne kościółki, dworki, fabryki, stacje kolejowe, mosty itd.
Jeśli idzie o topografię terenu wszystko będzie zgodne z faktami. Nie wiadomo jeszcze jaki obszar obejmie mapka (na razie to Wawa i okolice), ale jakby nie było, każde miasto, rzeczka czy las będzie rozmieszczona na niej zgodnie z rzeczywistością. Rodzynkiem jest tu sama Warszawa, która dzięki poświęceniu i niezwykle żmudnej pracy por. Lucasa „zbudowana” została na podstawie przedwojennych zdjęć lotniczych tak iż teraz nie tylko rozmiarem ale i niemalże w 100% wyglądem przypomina naszą stolicę sprzed prawie 70 lat.
No i tak pogdybałem, pogdybałem a nie powiedziałem najważniejszego- kiedy gra ujrzy światło dzienne. No cóż, trudno powiedzieć, nie mniej mam cichą nadzieję, ze stanie się to jeszcze przed wakacjami 2007. Tymczasem, na zakończenie kilka świeżych i mniej świeżych screenów z prac.
Będący w budowie kokpit P 11c.
P 11c. 8. 70, 113 Eskadra Myśliwska, ppor. H. Duwal, IV/1 Dywizjon Myśliwski, Brygada Pościgowa.
Pezetelka i jej argumenty w postaci 2x PWU wz. 33 7, 2mm
Płat Puławskiego.
Nad zachodnią Warszawą. W tle widać Mokotów.
P 11c na Polu Mokotowskim. 8. 14, 112 Eskadra Myśliwska, III/1 Dyon PB,
Detale statecznika pionowego.
Detale silnika.
Wrrrrrr, czyż to nie sylwetka rasowego myśliwego?
Widok z kokpitu, krajobraz na płn- wsch od Warszawy.
PZL 23b nr 9 na Wisłą (zachodnia Warszawa w tle). 41 Eskadra Rozpoznawcza lotnictwa armii „Modlin”. (beta)
Ten sam delikwent podczas wznoszenia. (beta)
PZL 23B nr 1. 55 Eskadra Bombowa, VI Dyon Bombowców Lekkich, Brygada Bombowa. (beta)
Fi 156 C nad Poniatowem.
J/w
Widok do przodu z kokpitu „Bociana”. „Przed nami Wisła płynie...”.
Ekran ładowania misji treningowej. Bliska osłona.
O ile WOP 1939 jest jeszcze dość odległą przyszłością, o tyle całkiem niedawno, światło dzienne ujrzał wymieniany już przeze mnie WOP 1920. Nie będę się o nim rozpisywał. Pozwólcie, że wyręczę się w tym miejscu słowami jednego z pomysłodawców i wykonawców projektu- pil. por. Lucasa. Oto nasza historia jego oczyma...
Maj 1920, lotnisko Żodzin, gdzieś na wschód od Mińska
Deszcz bębnił niespokojnie o zgniłą powłokę hangaru. Przez uchylone wejście wdzierały się nieśmiało promyki światła. Siedziałem przy stole i paliłem papierosa. Przed chwilą przyszedł rozkaz z dowództwa w Mińsku, aby wesprzeć broniące się zaciekle polskie jednostki. Wczoraj ruszyła bolszewicka ofensywa, która z całej siły napiera na nas. Cholera- przeszło mi przez myśl, jak tego nie byliśmy w stanie rozpoznać na czas. Przecież nasza "19-tka" lata od tu od miesiąca. A są jeszcze dwie rozpoznawcze eskadry wielkopolskie i jedna myśliwska...
Jak donosiły nasze jednostki, wróg przygotował mosty pontonowe oraz zmobilizował znaczną ilość wszelakiego sprzętu pływającego, aby jak najszybciej przekroczyć Berezynę i rozpocząć szybki marsz... sytuacja powoli stawała się krytyczna, gdyż przewaga ilościowa czerwonych była ogromna.
Do tego jeszcze te sowieckie eskadry...pomyślałem ze zgrozą. Rozpanoszyły się po całym niebie i utrudniają naszym ataki na zgrupowania wrażej piechoty. Ich dowódca, Szyrynkin chce nas wszystkich posłać do piachu... Zresztą już posyła, kilka dni temu poległ Bartkowiak i Klicze podczas nalotu na Slavnoye. Nie zdążyłem zareagować na czas, bo kilka nieuportów odseparowało nas od naszego bombowca. Szkoda chłopaków...
Czas naglił. Założyłem pilotkę i wdrapałem się do mojego grata. Poczciwy SPAD musiał być reperowany po każdym locie. Przeklęci "sojusznicy" -pomyślałem- przysłali nam najgorsze ścierwo na jakie ich było stać. Maszyny te służyły wcześniej Poznaniakom z 15-tej myśliwskiej jako maszyny treningowe. Do walki się nie nadawały. W dodatku otrzymali teraz prawie nowe Fokkery D.VII, które zakupiono jakimiś lewymi kanałami w Gdańsku. A nam zostały przydzielone te trumny.
Przekręciłem kontakt, werkmistrz zakręcił śmigłem, odstawiono podstawki spod kół. Dodałem gazu i wykołowałem pod wiatr. Zaraz za mną toczył się leniwie kolejny SPAD. Niebo było aż sine, cały czas padało. Mruknąłem tylko coś pod wąsem, poprawiłem gogle, szalik i pomknąłem przed siebie. Ciekawe ile to jeszcze potrwa- przemknęło mi się przez myśl. Obróciłem nos samolotu w kierunku Borysowa i zacząłem powoli nabierać wysokości. Przed nami widać było snujące się dymy od ostrzału z dział...
Data "premiery" nie jest przypadkowa, co więcej została dawno zaplanowana. Bo 11.XI to również początki organizacji polskiego lotnictwa.
Są to tylko maszyny + scenariusz z 1920 roku. W skład parku lotniczego wchodzą:
- Nieuporty 11, 12, 24, 24bis oraz 80
- SPAD S.VII w wersji 150 konnej oraz 180 konnej
- Albatros C.I
Teren to okolice Borysowa i Bobrujska, czyli dorzecze Berezyny, gdzie od jesieni 1919 do czerwca 1920 stał front. Po jednej stronie mamy 12 i 14.EW oraz 13 i 19.EM, a po drugiej "Eskadrylę Szyrynkina" i "Esk. Kożewnikowa" Malowania zostały odwzorowane. W kolejnych paczkach Zespół Konstrukcyjny skupi się na budowie maszyn 2-osobowych: DFW C.V, Sopwith 1 1/2 Strutter i Halberstadt CL.II
Zapraszam wszystkich zainteresowanych na nasze forum:
http://www.1pl.boo.pl/forum/phpBB2/index.php?c=5 celem zadawania pytań, wpisywania komentarzy. Jestem też obecny na GG: 2040124 i służę pomocą.
Grę instalujemy w następujący sposób: Idziemy na
www.targetware.net zakładamy tam konto. Po rejestracji dostaniemy hasło na maila. Następnie ściągamy silnik gry z działu download, instalujemy go. W options silnika wpisujemy nasz login i hasło z rejestracji. Następnie przechodzimy do "Download mods" i ściągamy. Plik ma 37MB.
Także mi pozostaje tylko dopełnić formalności i umieścić kilka wopowych screenów co by gołosłownym nie pozostawać
Nieuport 24 bis
Nad lasem
24- ka w ferworze walki z polskim SPADem VII
Najnowsze cacko- DFW C.V autorstwa Fatmana.
Niemiecka solidność- 200 konny Benz D IV- jednostka napędowa „piątki” w detalach.
Zrzut ulotek propagandowych a polskiego Albatrosa C I- tego w simach jeszcze nie było! (przepraszam za słabą jakość)
Wiatr we włosach (z perspektywy czerwonego)
Mam nadzieje, że wzbudziłem Wasze zainteresowanie. Wszystkich chętnych czy to do gry czy do pomocy proszę o kontakt poprzez niniejsze forum/polskie (
http://www.1pl.boo.pl/forum/phpBB2/index.php ) lub zagraniczne (
http://www.targetware.net/modules.ph...viewforum&f=43 ) forum projektu /mail (
flycat@o2.pl )/ numer gg:1887977 (niepotrzebne skreślić).
Aby rozwiać potencjalnie niejasności zaznaczam- WOP
jest całkowicie darmową grą tworzoną przez amatorów- fascynatów w celu promowania i utrzymywania tradycji lotnictwa polskiego lat 1918- 1939, a także najzwyczajniej w świecie w celach rozrywkowych. Jeśli czujesz, że to coś dla Ciebie, nie wahaj się- dołącz do nas!
Pozdrawiam.
Zakładki