Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Holding

  1. #1
    Awatar igor289

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie Holding


    Polecamy

    Cześć, lotnictwo jest moją pasją od 2 lat, a ciągle nie znam odpowiedzi na jedno z podstawowych pytań - w jaki sposób pilot "kieruje" samolot na holding? Co i gdzie ustawia itd? Próbowałem już do tego dojść na symulatorze jednak nic z tego nie wychodzi...

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Dostaje polecenie z kontroli ruchu lotniczego i ustawia w komputerze. I samolot sam se w kółko lata ;-)
    A co, jak i gdzie, to pytaj w wirtualnym lotnictwie.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez igor289 Zobacz posta
    Cześć, lotnictwo jest moją pasją od 2 lat, a ciągle nie znam odpowiedzi na jedno z podstawowych pytań - w jaki sposób pilot "kieruje" samolot na holding? Co i gdzie ustawia itd? Próbowałem już do tego dojść na symulatorze jednak nic z tego nie wychodzi...
    Bardzo to zalezy od mozliwosci samolotu.
    Po pierwsze musisz doleciec do punktu wokol ktorego masz robic hold (przeczytaj sobie gdzies jakie sa elementy holda), jak to zrobisz to teraz wszystko zalezy od mozliwosci autpilota/FMSu, hold moze byc zrobiony automatycznie lub w innych samolotach musisz prowadzic go w jakims modzie jak HDG/NAV, itp. lub nawet wykonywac calkowicie recznie w tych najprymitywniejszych maszynach. Przeczytaj gdzies troche teori, bo w holdzie jest sporo wiedzy lotniczej. Bez zrozumienia glownych elementow nie zrozumiesz co sie robi i dlaczego.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Tutaj troche elementarnej wiedzy na ten temat:

    Holding (aviation) - Wikipedia, the free encyclopedia

  5. #5
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jeśli można jeszcze dopytać w tym temacie:

    1. Czy teoretycznie może dojść do sytuacji (w samolotych typu B737/A320) kiedy przy silnym wietrze, przy zadanej prędkosći, FMC miałby problem z utrzymaniem maszyny w holdingu?

    2. Ucząc się latania wirtualnego, wszelakie poradniki opisujące charakterystykę lotnisk w Polsce mówią zacytuje:
    "(..)W praktyce w Polsce poza Warszawą są to podejścia z tzw. "racetracku" co oznacza, że pilot przed wejściem na prostą musi wykonać coś w rodzaju holdingu nad pomocą (zazwyczaj NDB) położoną kilka mil przed progiem lotniska. "

    No i faktycznie, wszędzie jest szeroko opisane jak go wykonać, czym różni się racetrack od holdingu, ale czy może ktoś wytłumaczyć mi jaka jest generalnie funkcja racetracka? (w zasadzie, po co on jest i dlaczego tylko na EPWA racetracków nie ma?).

    Z góry dzięki
    Pozdrawiam

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    1. Nigdy mi się to nie zdarzyło (PMDG/iFly).

    2 Racetrack służy do wytracenia wysokości i ułatwia przechwycić localizer, zaś holding pomaga na przykład rozładować ruch wokół lotniska w godzinach szczytu. Stosowany również, gdy lotnisko jest zamknięte z różnych powodów.

  7. #7
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychoo Zobacz posta
    1. Nigdy mi się to nie zdarzyło (PMDG/iFly).

    2 Racetrack służy do wytracenia wysokości i ułatwia przechwycić localizera, zaś holding pomaga na przykład rozładować ruch wokół lotniska w godzinach szczytu. Stosowany również, gdy lotnisko jest zamknięte z różnych powodów.
    No tak , ale co stoi na przeszkodzie, aby na innych polskich mniejszych lotniskach tak jak na EPWA lądować bez racetracka dostosowując wysokość wcześniej, zamiast latania "w kółko w okolicy pasa" ?
    (tak z ciekawości pytam czystej...)

  8. #8
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    ad 1 - Teoretycznie tak. Spróbuj zrobić ręcznie przy różnych składowych prostopadłych do kursu dolotowego i sam dojdziesz kiedy.
    ad 2 - Porównaj sobie podejścia x, y i z dla Jasionki. Tylko w z masz racetrack. Jeśli podejście rozpoczyna się od punktu oczekiwania położonego w osi pasa i blisko progu, to dwa proceduralne 180 czyli racetrack są naturalne dla przejścia z oczekiwania do podejścia. To samo dla Strachowic, Goleniowa czy Szwederowa.

    Tekstem się nie sugeruj. Pochodzi z czasów, gdy TMA Warszawa była trochę inaczej zorganizowana - WAR i LIN kończyły STARy i jednocześnie rozpoczynały podejścia.

    Cytat Zamieszczone przez moraw2008 Zobacz posta
    No tak , ale co stoi na przeszkodzie, aby na innych polskich mniejszych lotniskach tak jak na EPWA lądować bez racetracka dostosowując wysokość wcześniej, zamiast latania "w kółko w okolicy pasa" ?
    (tak z ciekawości pytam czystej...)
    Wymyśl takie instrumentalne dla Szwederowa pamiętając, że zejście poniżej FL100 musi się odbyć wewnątrz CTRu.

    Piotr

  9. #9
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Wątpliwości rozwiane dzięki.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •