Dostaje polecenie z kontroli ruchu lotniczego i ustawia w komputerze. I samolot sam se w kółko lata ;-)
A co, jak i gdzie, to pytaj w wirtualnym lotnictwie.
Dostaje polecenie z kontroli ruchu lotniczego i ustawia w komputerze. I samolot sam se w kółko lata ;-)
A co, jak i gdzie, to pytaj w wirtualnym lotnictwie.
Bardzo to zalezy od mozliwosci samolotu.
Po pierwsze musisz doleciec do punktu wokol ktorego masz robic hold (przeczytaj sobie gdzies jakie sa elementy holda), jak to zrobisz to teraz wszystko zalezy od mozliwosci autpilota/FMSu, hold moze byc zrobiony automatycznie lub w innych samolotach musisz prowadzic go w jakims modzie jak HDG/NAV, itp. lub nawet wykonywac calkowicie recznie w tych najprymitywniejszych maszynach. Przeczytaj gdzies troche teori, bo w holdzie jest sporo wiedzy lotniczej. Bez zrozumienia glownych elementow nie zrozumiesz co sie robi i dlaczego.
Tutaj troche elementarnej wiedzy na ten temat:
Holding (aviation) - Wikipedia, the free encyclopedia
Jeśli można jeszcze dopytać w tym temacie:
1. Czy teoretycznie może dojść do sytuacji (w samolotych typu B737/A320) kiedy przy silnym wietrze, przy zadanej prędkosći, FMC miałby problem z utrzymaniem maszyny w holdingu?
2. Ucząc się latania wirtualnego, wszelakie poradniki opisujące charakterystykę lotnisk w Polsce mówią zacytuje:
"(..)W praktyce w Polsce poza Warszawą są to podejścia z tzw. "racetracku" co oznacza, że pilot przed wejściem na prostą musi wykonać coś w rodzaju holdingu nad pomocą (zazwyczaj NDB) położoną kilka mil przed progiem lotniska. "
No i faktycznie, wszędzie jest szeroko opisane jak go wykonać, czym różni się racetrack od holdingu, ale czy może ktoś wytłumaczyć mi jaka jest generalnie funkcja racetracka? (w zasadzie, po co on jest i dlaczego tylko na EPWA racetracków nie ma?).
Z góry dzięki
Pozdrawiam
1. Nigdy mi się to nie zdarzyło (PMDG/iFly).
2 Racetrack służy do wytracenia wysokości i ułatwia przechwycić localizer, zaś holding pomaga na przykład rozładować ruch wokół lotniska w godzinach szczytu. Stosowany również, gdy lotnisko jest zamknięte z różnych powodów.
ad 1 - Teoretycznie tak. Spróbuj zrobić ręcznie przy różnych składowych prostopadłych do kursu dolotowego i sam dojdziesz kiedy.
ad 2 - Porównaj sobie podejścia x, y i z dla Jasionki. Tylko w z masz racetrack. Jeśli podejście rozpoczyna się od punktu oczekiwania położonego w osi pasa i blisko progu, to dwa proceduralne 180 czyli racetrack są naturalne dla przejścia z oczekiwania do podejścia. To samo dla Strachowic, Goleniowa czy Szwederowa.
Tekstem się nie sugeruj. Pochodzi z czasów, gdy TMA Warszawa była trochę inaczej zorganizowana - WAR i LIN kończyły STARy i jednocześnie rozpoczynały podejścia.
Wymyśl takie instrumentalne dla Szwederowa pamiętając, że zejście poniżej FL100 musi się odbyć wewnątrz CTRu.
Piotr
Zakładki