Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
Like Tree1Likes
  • 1 Post By RzEmYk

Wątek: Holding

  1. #1
    Awatar igor289

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie Holding


    Polecamy

    Nie wiem czy dobry prefiks. Jeśli nie - przepraszam i proszę o jego zmienienie. Czesto na radarze obserwuję samoloty na holdingu. Oczywiście nie jest to niczym dziwnym, jednak zastanawia mnie jak go ustawić w symulatorze (FSx). Gdyby mi ktoś mógł to wytłumaczyć na B737 i A320. Z góry dziękuję.

  2. #2
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Co znaczy "ustawić"?

    Piotr

  3. #3
    Awatar igor289

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    No, co zrobić, aby samolot sam kręcił kółka? Zawsze mogę z ręki, ale wtedy dość koślawe wyjdą.
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 27-12-2011 o 17:34 Powód: .

  4. #4
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Moraw, dam sobie rękę uciąć, że autorowi nie chodzi o kręcenie holdingów maszyną płatną z FMC, tylko defaultowym samolotem.

    @Igor - holding ustawia się w GPSie, GPS podpina pod AP (NAV/GPS) i samolot kręci kółka. Jak to zrobić - szukaj. Sam robiłem to tylko raz i to dawno.

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPCD/EPLB/EPLL

    Domyślnie

    Użyj darmowego programiku vasFMC, który obecnie jest juz zawieszony, ale AIRACi cały czas do niego wychodzą. On nawet z Cessny zrobi Ci sprzęt latający rnav. :P
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 27-12-2011 o 20:08 Powód: .

  7. #7
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Minutnik i zmiana HDG lub rączką.
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotr-pajor Zobacz posta
    Minutnik i zmiana HDG lub rączką.
    Nie tylko HDG, jedna noge musisz byc w modzie NAV (jakims nawigacyjnym). Wogole smiesza mnie tutejsze wypowiedzi, hold to calkiem skomplikowana sprawa, to zadne krecenie sie "w kolko", jest tu wiele elementow jak odpowiednie wejscie w hold, potem kompensacja wiatrow, itp. Jest tu naprawde sporo wiedzy, na tym latwo mozna oblac praktyczny egzamin IR. Oczywiscie sa samoloty (z FMS) w ktorych to wszystko jest duzo prostsze bo rzeczywiscie automatyka duzo zrobi za pilota.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Dobrze, ale w GPSie FSowym nie ma mowy o wyborze długości lega, wejścia łezką ani innych rzeczy, dlatego napisałem o "kółku".

  10. #10
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    W ogole smiesza mnie tutejsze wypowiedzi
    Zapominasz o srednim poziomie jaki tu panuje. Rodzynkami są pytania moraw2008 o prawidłowość profilu lotu. Dla większości tu zgromadzonych holding to "kółko". Nieliczni znają sposoby wejścia, wiedzą jak się opisuje hold, itp.
    Za to dział screenów tętni pełnią życia. ;P
    Mike5 likes this.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  11. #11
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    N077GL - nic prostszego jak pomóc wyjść poza świat "ustawiania". Łatwe to nie jest, bo trzeba zachęcić. Forum jest z górnej amatorskiej półki ale na lotnictwie wirtualnym wątki wskazane przez Rzemyka są rzadkie, bo... popyt jest niski. Symulacja as real oparta na wiedzy nie jest trendy. Można się uśmiechnąć na "hdg" ale można pokazać w jakich modelach jaki tryb można ustawić, by uniknąć wpływu wiatru. Może ktoś to zastosuje.

    Piotr

  12. #12
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Kolega napisał bardzo ogólnie i dostał bardzo ogólne odpowiedzi, gdyby lepiej sprecyzował pytanie, byłoby łatwiej mu odpowiedzieć, bo FS to duży świat i wiele różnych samolotów a jeszcze więcej ich modeli i autorskich wykonań jak np. wersja 737 by Microsoft , nie to co w "realu".
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

  13. #13
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    JA ze swojej strony polecam ---> Holding czyli procedury oczekiwania - Lotnicza Polska -, brak tutaj co prawda odniesień do FSX, ale bardzo fajnie napisany artykuł który mi osobiście pozwolił zrozumieć czym jest hold.
    Ponadto:
    --> Holding
    --> Hold it!

    Tutaj jest też wątek o zadach wykonania holdingu w SFX.
    Polish VACC - VATSIM • Zaloguj


    P.S
    Jak zaczynałem latać małymi samolotami w FSX, nie dbając o realizm i szczegółowość to latałem holdingi na stoper a zakręt robiłem "na oko", opierając się o jakąś pomoc nawigacyjną .
    W wersji uproszczonej, leciałem po prostu danym kursem przez minutę (HDG na AP), robiłem zakręt i w momencie kiedy wylatywałem na kurs przeciwny leciałem od tego punktu minutę, tyle że w drugą stronę.
    Problem w tym aby zakręty były w miarę, podobne a z tym już ciężej - musisz trzymać w miarę ten sam kąt przechylenia. To taka bardzo amatorska instrukcja, najprostsza z możliwych. Na pocieszenie dodam że jak dojdzie wiatr to nie ma już tak łatwo, i tor lotu zaczyna mocno odbiergać od "jajka", ale o tym jest napisane w tych powyższych linkach.

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPCD/EPLB/EPLL

    Domyślnie

    Holding, to zwykłe krążenie nad pomocą nawigacyjną. Po pierwsze naucz się wykonywać zakręty proceduralne (3 stopnie/sek), bo w każdym samolocie te wartości są inne.
    Zakrt proceduralny

    Miałem podać link, ale widzę że kolega moraw2008 mnie uprzedził.
    Musisz wlecieć w pomoc z odpowiednim kursem/headingiem i w określonych odstępach czasu (leg) wykonywać kolejne zakręty o 180 stopni.
    W defaultowym 738 na przykład nie ma FMC, ale w VasFMC już możesz sobie wklepać dane, by samolot sam kręcił Ci kółka nad pomocą.
    Weź sobie mapkę podejścia ILS na EPLL i tam masz bardzo fajny holding (oczywiście niekonieczny) nad LDZ z zejściem na ILS, bardzo fajna sprawa do ćwiczeń.
    http://www.pl-vacc.org/files/maps/ea...EPLL_6-1-1.pdf
    No i może to: http://www.pl-vacc.org/files/wiedza/Approach_Chart.pdf <-- też mega przydatny dokument.
    Od razu proponuję nauczyć się wykonywać racetrack (Kraków, Katowice, Gdańsk, i parę innych lotnisk).
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 30-12-2011 o 21:56 Powód: .

  15. #15
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez moraw2008 Zobacz posta
    Problem w tym aby zakręty były w miarę, podobne a z tym już ciężej
    Tak naprawde to najwazniejsze w holdingach aby zawsze byc po jednej ustalonej stronie kursu, jesli bedziesz miec jakis nawet niezbyt silny boczny wiatr i nie bedziesz stosowal odpowiednich metod (i latal naprzyklad tylko na HDG) to szybko znajdziesz sie po niewlasciwej stronie traka - a cos takiego natychmiast oblewa egzamin IR.

    Cytat Zamieszczone przez ORMO_PL Zobacz posta
    i w określonych odstępach czasu (leg) wykonywać kolejne zakręty o 180 stopni.
    I znowu trzeba natychmiast rozwiac nastepny mit, przy braku wiatrow faktycznie beda to zakrety o 180, przy obecnosci bocznych wiatrow (a jakies wiatry zawsza sa na tych wysokosciach) napewno nie beda to zakrety o 180.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 29-12-2011 o 19:13

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPCD/EPLB/EPLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Nikt tu nie mówi o mitach, to oczywiste, że znoszenie i trzeba brać poprawki, brałem pod uwagę warunki bezwietrzne. Podstaw warto się uczyć na wyłączonym wietrze, a potem podłączać kolejne sytuacje takie jak widzialność, mgła, deszcz czy wiatr właśnie.
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 30-12-2011 o 21:58 Powód: .

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •