Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: NAV/GPS Mode

  1. #1
    Awatar cappy

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Zielona Góra [EPZG]

    Domyślnie NAV/GPS Mode


    Polecamy

    Witam! Czy moglibyście wytłumaczyć mi różnicę pomiędzy NAV a GPS mode?
    Powiedzmy mam plan lotu, np przez kilka VOR i jednego NDB. Wystartowałem, i przełączam się na GPS mode. Na panelu widzę ze coś się lekko zmieniło, pojawiła się odległość od najbliższego punktu nawigacyjnego.
    Powiedzmy że lecę czymś z AP, np. zwykłym 747 z FS9.



    Sprzedam Joystick Saitek st90! Szczegóły i cena na PW!

  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Po przełączeniu na GPS i kliknięciu "NAV" na panelu AP samolot zaczyna lecieć po ścieżce którą wcześniej wytyczył flight planner. Dla guzika "NAV" w trybie NAV zastosowanie istnieje chyba jedynie w przypadku podejść ILS, nie pamiętam, czy jeszcze coś się da tym zdziałać, bo nie latałem już wieki na defaultach.
    Pozdrawiam, Pluxe

  3. #3
    Awatar cappy

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Zielona Góra [EPZG]

    Domyślnie

    Czyli jeśli nie mam FMS, to zmieniam na tryb GPS, na panelu klikam NAV i już prawie do końca lotu samolot robi wszystko za mnie? Tylko muszę kontrolować prędkość i wysokość?



    Sprzedam Joystick Saitek st90! Szczegóły i cena na PW!

  4. #4
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    W zasadzie tak. Jednak etap FS GPS powinien zostać poprzedzony etapem klasyczna nawigacja.
    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Dla guzika "NAV" w trybie NAV zastosowanie istnieje chyba jedynie w przypadku podejść ILS, nie pamiętam, czy jeszcze coś się da tym zdziałać, bo nie latałem już wieki na defaultach.
    To "coś" nazywa się klasyczną nawigacją (na radiolatarnie). Takie coś, co powinno się poznać w miarę wczesnym etapie zabawy z FSem.
    Na szczęście do screenshotów zbędna.
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 25-01-2012 o 18:30
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  5. #5
    Awatar cappy

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Zielona Góra [EPZG]

    Domyślnie

    To już w miarę ogarnąłem, znaczy klasyczną nawigację, która czasami daje dużo więcej radości z lotu niż tylko zmienianie kursu na autopilocie



    Sprzedam Joystick Saitek st90! Szczegóły i cena na PW!

  6. #6
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    To "coś" nazywa się klasyczną nawigacją (na radiolatarnie). Takie coś, co powinno się poznać w miarę wczesnym etapie zabawy z FSem. Na szczęście do screenshotów zbędna.
    Potrafię latać na VOR i NDB, nigdy nie mówiłem, że nie potrafię. Powinno się to poznać na wczesnym etapie zabawy z FSem i poznałem to na wczesnym etapie zabawy z FSem.
    Pozdrawiam, Pluxe

  7. #7
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    Ale nie wiesz, że w modzie NAV polecisz radial do VOR-a.

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez cappy Zobacz posta
    Witam! Czy moglibyście wytłumaczyć mi różnicę pomiędzy NAV a GPS mode?
    Powiedzmy że lecę czymś z AP, np. zwykłym 747 z FS9.
    Oczywiscie prawdziwy 747 nie ma czegos takiego jak GPS mode, to co tam masz to 'zabawkowe' wersje tych samolotow. To tak tylko do ogolnej informacji.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 25-01-2012 o 23:24

LinkBacks (?)

  1. 04-03-2012, 15:30

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •