Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 40
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Podejście na dwa NDB.


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    potrafię podejść na dwie NDB
    Masz jakieś materiały na ten temat? Pytam poważnie.
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 14-07-2010 o 20:46

  2. #2
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    potrafię podejść na dwa NDB
    Masz jakieś materiały na ten temat? Pytam poważnie.
    Stronki przeglądałem kilka lat temu, a teraz nie mam do niej żadnego odnośniku
    Musisz mieć samolot obsługujący dwa odbiorniki NDB, np. PMDG B737, czy Wilco PIC B737.
    Musisz mieć jakieś lotnisko, w którym są dwa NDB oddalone od siebie o pewną odległość, która zapewni precyzję manewru.
    Teoretycznie możesz to przećwiczyć na EPKK z NDB "KRW" i lokatorem "L", przy czym one są bardzo blisko siebie, więc ciężko z precyzją.

    Cała zabawa polega na włączeniu obu wskaźniów ADF na HSI i utrzymywaniu się w linii pomiędzy dwoma NDB.

    _____________samolot
    ---*-------<<<<---------*----- <- oś podejścia
    __NDB 1___________________NDB2

    Jeśli w takiej sytuacji znajdziesz się na lewo od osi podejścia wskazówka ADF1 będzie pokazywała godzinę np. 1, a wskazówka ADF2 godzine np. 5. Jeśli będziesz leciał w osi podejścia wskazówka ADF1 będzie pokazywała godzinę 12, wskazówka ADF2 godzinę 6.


    _______________________________samolot
    ---*----------------*----<<<<----- <- oś podejścia
    __NDB 1_____________NDB2

    Obie wskazówki muszą pokazywać godzinę 12tą.


    PS. Jakby co, to priw jutro, jak będę już trzeźwy ;p
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  3. #3
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Nie musisz miec dwóch odbiorników NDB, wystarczy jeden z preselektywnym wyborem freq.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    potrafię podejść na dwa NDB
    Masz jakieś materiały na ten temat? Pytam poważnie.
    Polecam nie wymyslac zadnych "swoich" podejsc tylko cwiczyc publikowane podejscia uzywane w realu. Akurat nie ma problemu ze znalezieniem na internecie tysiecy oficjalnych podejsc. Nie moge powiedziec ze 100% pewnosci ale podejrzewam ze szansa znalezienia prawdziwego podejscia z uzyciem dwoch NDB jest znikoma.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    "swoich"

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafał

    Wszystko co nie jest publikowanym podejsciem jest "wlasnym wymyslem".

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Podejście z widocznością też jest własnym wymysłem?

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafał
    Podejście z widocznością też jest własnym wymysłem?
    Normalnie nie jest ale sa wyjatki - sa podejscia z "widocznoscia" ktore sa "publikowane" i pilot musi leciec dokladnie jak narysowano, obiektywnie jest ich jednak malo.

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Polecam nie wymyslac zadnych "swoich" podejsc tylko cwiczyc publikowane podejscia uzywane w realu. Akurat nie ma problemu ze znalezieniem na internecie tysiecy oficjalnych podejsc. Nie moge powiedziec ze 100% pewnosci ale podejrzewam ze szansa znalezienia prawdziwego podejscia z uzyciem dwoch NDB jest znikoma.
    Nie wiem, jak jest na Vatsim, ale podejście na dwie NDB w realu występuje na większości CHOĆBY polskich lotnisk.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #10
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Nie wiem, jak jest na Vatsim, ale podejście na dwie NDB w realu występuje na większości CHOĆBY polskich lotnisk.
    Oj, niezbyt. Podejście "na dwie NDB" to wojskowa zaszłość, polskie lotniska cywilne nie mają opublikowanej takiej procedury. Są podejścia na NDB, nawet wykorzystujące dwie NDB - ale nie jest to "podejście na dwie NDB". W tym ostatnim wejście na oś pasa jest osiągane przez jednoczesne/naprzemienne sprawdzanie namiarów na "bliższą" i "dalszą". Obecne podejścia NDB leżące w AIP przewidują racetrack, przelot nad NDB która jest podstawą procedury, dalszy lot z konkretnym trackiem. Druga NDB jest używana co najwyżej jako stepdown-fix albo MAPT.

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    RZ i KK: wymagane obie NDB.
    Oprócz ZG tam, gdzie jest podejście NDB w użyciu są obie, ZG ma jedyną procedurę z JEDNĄ NDB, ja to tak rozumiem.

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    W chwili obecnej w Polsce procedury podejścia na NDB są w Rzeszowie (na 2), Krakowie (2), Katowicach (2), Wrocławiu (2), Zielonej Górze (1), Szczecinie (1), Bydgoszczy (2), Gdańsku (1) i Warszawie (1 tylko na jednym kierunku)

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez paszpak
    W chwili obecnej w Polsce procedury podejścia na NDB są w Rzeszowie (na 2), Krakowie (2), Katowicach (2), Wrocławiu (2), Zielonej Górze (1), Szczecinie (1), Bydgoszczy (2), Gdańsku (1) i Warszawie (1 tylko na jednym kierunku)
    Na razie to nic wiecej poza slowami. Kto pokaze schemat choc jednego takiego podejscia? Doprawdy nie widzialem nigdy czegos takiego, chetnie zobacze.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

  15. #15
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    http://ais.pansa.pl/aip/

    Na dole "zarejestruj"

    PS. Jak to możliwe ze w jednym momencie post jest,a 1 minute później go nie ma?

  17. #17
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Ok, dzieki panowie. Zrozumialem ze trzeba zalozyc konto. Zrobilem to. Ale niestety plik PDF z jakis powodow sie nie otwiera. Siedze i probuje rozne rzeczy. Acrobat oczywiscie mam.

    EDIT: wszystko w pozadku. Zobaczylem podejscie na Balice, faktycznie dwa ADF sa wymagane. Bardzo ciekawe - czegos takiego w USA raczej nie zobaczysz, co kraj to obyczaj.

  18. #18

  19. #19
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Jestem ciekawy jeszcze jak to w praktyce wyglądy - czy gdzieś w PL takie podejścia są stosowane, oraz czy piloci są szkoleni do tego typu podejśc?
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  20. #20

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez paszpak
    W chwili obecnej w Polsce procedury podejścia na NDB są w Rzeszowie (na 2), Krakowie (2), Katowicach (2), Wrocławiu (2), Zielonej Górze (1), Szczecinie (1), Bydgoszczy (2), Gdańsku (1) i Warszawie (1 tylko na jednym kierunku)
    W Warszawie? Na ktorym?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •