Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Wilco Airbus - MCDU, plany lotów, autopilot


    Polecamy

    Witam !

    Zaczynam się bawić w Wilco Airbus series vol.2 i mam tutaj kilka pytań:

    1) Chcę pofruwać na średnim poziomie trudności jednak tutaj trzeba już wpisywać plan lotu do MCDU. Pytanie: jak mogę zdobyć plany lotów i "włożyć" je do pamięci MCDU ? Czy jestem w stanie sam stworzyć plan lotu (wpisując po kolei punkty, po których będę leciał) i jakoś to zapisać w MCDU ? Gdzie mogę znaleźć instrukcję do MCDU z obrazkami i dokładną instrukcją ?

    2) Czy autopilot jest w pełni zintegrowany z MCDU ? Chodzi mi o to, że jeżeli wpisałem jakiś plan lotu w MCDU to czy możliwe są późniejsze modyfikacje nastawów autopilota ?

    3) Czy autopilot może działać w momencie jak nie używam MCDU ? Mam tu na myśli m.in. podchodzenie ILS
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 13-07-2010 o 18:13

  2. #2
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Airbusow Wilco az tak nie znam. Co do baz planow lotow.
    http://www.pl-vacc.org/pol3/ tutaj mozna.
    Jest tez programik Vroute z baza danych planow lotow.
    Potem mozesz recznie wprowadzic plan lotu. poradnik mozesz namierzyc w sieci
    Come on Arsenal--))

  3. #3

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    ok, dzięki. Mam jeszcze pytanie:

    Jak w Airbusach mogę ustawić kurs pasa podczas lądowania z ILS-em.

    Chodzi mi o to, że przy lądowaniu z ILS-em potrzebujemy ustawić kierunek pasa (33 Okęcie ma kierunek 328). Gdzie w Airbusie mogę takowy ustawić ? W instrukcji nie ma nic na ten temat, poza tym wszystko opisane jest na temat ILS-u biorąc pod uwagę sytuację, że mam wklepany plan lotu do MCDU. A co jeśli nie mam wklepanego tego planu, a chcę wylądować z ILS ? Częstotliwość progu ustawiam i nie ma z tym problemu. W instrukcji jest również napisane, że przed włączeniem "Approach" należy włączyć najpierw Localizer. Czy to oznacza może , że localizer znajduje próg i w jakiś sposób od razu automatycznie odczytuje kierunek pasa i ustawia go w komputerze samolotu ?

    dzięki za pomoc

  4. #4
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    slyszers, w Airbusach kurs pasa wpisujesz w MCDU tam gdzie częstotliwość ILSa.

    Pzdr.
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  5. #5
    Awatar harrier

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Koluszki

    Domyślnie

    slyszers, czemu piszesz takie bzdury, że nie ma w instrukcji jak sie ustawia częstotliwość i kurs ILS-a.
    Proszę bardzo:Airbus Series Vol.2 strona 97:
    ILS/FREQ (3L)
    Just like for VOR1 and VOR2, this field shows
    the ILS identifier and frequency. You can set
    the ILS identifier or frequency like for the
    VORs. If the ILS is released, the FMGC will
    automatically set the arrival runway ILS when
    the approach phase becomes active.
    > Because of a limitation in Flight Simulator,
    the VOR1 and the ILS are linked and share the
    same frequency. Consequently, if you set the
    VOR1, the ILS setting is lost, and conversely.
    This is why you should make sure VOR1 is
    released if you want to have the ILS autotuned
    on approach.
    CRS (4L)
    This field lets you set the ILS course. If the ILS
    is autotuned on approach, the ILS course is
    automatically set by the FMGC.
    Co to za filozofia, jeśli chcesz zrobić samo podejście ILS: wpisujesz częstotliwość i kurs ILS-a na stronie RAD NAV, klikasz ILS Display na panelu, zmieniasz ND na ILS, następnie wciskasz na panelu przycisk LOC, jak przechwyci wiązkę wciskasz APR, żeby przechwycił G/S. I ot cała filozofia.
    Jeśli natomiast lecisz normalnie wg. flightplanu, i na stronie F-PLAN w MCDU masz ustawiony rodzaj podejścia, pas i ewentualnie STAR to po aktywowaniu APPR PHASE na stronie PERF automatycznie jest ustawiana częstotliwość i kurs ILS-a.
    Canon EOS 60D + Canon EF 70-200 f/4 L IS USM

  6. #6

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Sprawa już nieaktualna ponieważ znalazłem problem, który przeszkadzał mi w uruchomieniu RAD/NAV. Wszystko już jednak wyjaśniłem i jest GIT

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •