Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22

Wątek: Monitor do FSX

  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Monitor do FSX


    Polecamy

    Witam !

    Jakie macie opinie na temat monitorów panoramicznych podczas zabawy z FSX ? Nie wiem czy decydować się na proporcje 4:3 czy 16:10 ?

    dzięki za pomoc
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 14-07-2010 o 22:15

  2. #2
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie

    Przesiadłem się ze standadowego 19'' na panoramę 22'' - i jestem baaardzo zadowolony. Grafika się poprawiła (bo rozdziałka poszła w górę), widoki są teraz wspaniałe (bo panoramiczne ;-) ).
    Zauważ, że większość nowych monitorów to monitory 16:10, powoli standardowe zaczynają być wypierane przez panoramy. Przyczyna jest w sumie banalna - ludzkie oko w naturalny sposób obejmuje szeroki kąt widzenia, (pytanie tylko dlaczego tak późno zaczęto panoramy produkować hehe), przy ekranach standardowych męczy się szybciej.
    A co do firmy - Samsung, LG - przy średnim budżecie, mocny LG, albo Iyama przy większym, a przy nieograniczonym - Eizo

    Edit (a raczej addon) pamiętaj, że 22 cale to dobra rozdzielczość - ale musi miec na czym ta rozdzielczość pracować Wiec sprzet do FSX musi byc mocny, by cieszyć się pełną rozdziałką z max detalami
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

  3. #3
    Awatar bartezinho

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    No teraz to mnie rozwaliłes W jakiej rozdzielczości grasz na tej 22'' panoramie? No i odrazu nasuwające się pytanie ----> jaki sprzęt udzwignie taką rozdzielczość na przyzwoitym ( czytaj maxymalnym ) poziomie detali.

  4. #4

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Dzięki za szybką odpowiedź, sprzęt jaki bym podłączył pod ten monitor to:

    Procesor Intel Core2 Duo E8400 3,00GHz
    Płyta główna z chipsetem 750I SLI
    Pamięć DRAM 4GB DDR2 800MHz (2x2GB) Kingston
    Karta graficzna GeForce 9800 GTX+ 512MB 2xDVI
    Dysk twardy 500 GB Seagate Barracuda

    Wystarczy ? ...czy szukać dalej ?

  5. #5
    Awatar bartezinho

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Hmm... no to chyba nie ma się co oszukiwać, że na takim sprzęcie i monitorze 22" FSX na full detalach bedzię scinał. Widziałem FSX'a na wielu monitorach i wydaje mi się, że najlepiej wygląda i działa on na 17" LCD w rozdzielczosci 1280 x 1024. Można wtedy ustawić wszystko na maxa i cieszyć się w miarę płynną grafiką.
    PS. Kręc Bracie ten procesor a zobaczysz jak skoczą Ci klatki w FSX'ie. Sprawdziłem

  6. #6

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Sprawa jest taka, że nie zależy mi aż na full detalach bo pewnie do tego i to główny komputer NASA byłby pewnie nie dość sprawny.

  7. #7
    Awatar bartezinho

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    No to według mnie kupno panoramy 22'' i granie na LOW detalach mija się z celem....

    PS. Nawet nie wiesz co potrafi Twój procek po przetaktowaniu....

  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Sorry, że zadam durne pytnie ale w tym temacie to jestem totalny laik. Jak i gdzie zrobić "przetaktowanie" procesora ?

  9. #9
    Awatar bartezinho

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Zapraszam na priv lub na GG. Po zrobieniu testów przed i po kręceniu byłem w szoku. FSX kocha dodatkowe GHz'e

  10. #10
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie

    Slyszers, sprzęt jest OK, procka mam tego samego, przetaktowałem go na 4GHz, karta graficzna 8800GTS przetaktowana o 25% w górę (choć i tak ma to marginalne znaczenie dla FSX), dysk mam 250... i już jest mało, bo sam FSX zamuje mi 107GB
    Latam w pełnej rozdzielczości 1680x1050 przy full AA, i trilinearnym filtrowaniu, bez DX10 (bo w FSX nie jest to DX10 tylko DX10 preview - największa różnica to woda, reszta prawie bez zmian, a i większość samolotów niestety nie ma pod 10-tkę tekstur)
    na max detalach samolotu, autogen dense, sceneria very dense, i odrobinę zmniejszonych detalach pogodowych (REX daje popalić), ale z chmurami 3D HD (zmniejszona tylko odległość rysowania chmur do 96mi) i mam 22 - 30fps, poza wielkimi lotniskami w stylu LHR czy FRA, gdzie spada do 17 - 20 fps.
    E8400 kręci się bajecznie, i radzę Ci zrobić przynajmniej 3,6Ghz z tego, a zobaczysz naprawdę sporą różnicę.

    P.S. jeżeli nie kupiłeś jeszcze grafiki to zastanów się nad nią, poczytaj fora, popytaj znajomych - 9800GTX+ nie jest najlepszym wyborem... już lepiej brać odrobinę tańszą 9800GT ZOTACa, albo dopłacić do GX2.

    P.S.2 - dużo daje też kilka kosmetycznych zabiegów - defragmentacja dysku po każdym zainstalowanym dodatku (zwłaszcza Acceleration, REX, FSGlobal), oraz pogrzebanie trochę w pliku fsx.cfg -> jest mnóstwo na necie opisów ludzi, którzy bawili się cfg, i pomagało to w "performance" generalnie ze 2 tygodnie ustawiania, testów i prób, ale efekt końcowy jest piorunujący

    P.S.3 - Screeny które czasem wrzucam niekiedy pokazują możliwości żaden nie był przerabiany photoshopem
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

  11. #11

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Intel Core2 Duo E8400 3,00GHz
    Płyta główna z chipsetem 750I SLI
    Pamięć DRAM 4GB DDR2 800MHz (2x2GB) Kingston
    Karta graficzna GeForce 9800 GTX+ 512MB 2xDVI

    To jest sprzęt, który właśnie zakupiłem i uruchomiłem. Do tego dołożyłem monitor 22'.
    I tutaj mam pytanie: co najbardziej wpływa na wydajność ? Dodam, że latam na Airbus series vol. 2. Light-bloom czy DX10 odpada ale czy np. jak zmniejsze ruch ze 100% na 70%, albo jak zmniejsze autogen scenerii, to odczuję jakąś różnicę ? Aktualnie na większych lotniskach typu Kopenhaga, Berlin, mam średnio 9 klatek na sekundę, a na Okęciu mam 11. W powietrzu to już srednio 25 - 30 klatek. Co zrobić, żeby poprawić wydajność, nie ingerując zabardzo w jakość grafiki ziemii ?

    Aha, i jeszcze jedno, w cfg wolę się nie bawić ponieważ ponowna instalacja wszystkiego od nowa (dodatków, rozszerzeń, ruchu AI, itd) może zakończyc się intensywną terapią.

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    Hmmm, to dziwnym trafem wszystko mam na maxa ( w ustawieniach karty graficznej też ), i np. we Frankfurcie od Aerosoftu, na ziemi mam 25-30 fps na 737 PMDG.

    Mój sprzęt:

    Core2Quad Q6600 @ 2.8GhZ
    8800GT 512 MB
    2x1GB RAM Corsair 1066MhZ

  13. #13
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie

    Slyszers, czasem lepiej pobawić się cfg i instalować wszystko po 3 razy, by osiągnąć super efekt. Mnie instalacja FSX teraz zajmuje jakieś 10 - 11 godzin non stop (140 - 150GB) i nie narzekam

    Co do wydajności Twojej i Kaczorry - Kaczorra ma Quada - i to wszystko wyjaśnia. Podciągnij sobie GHz do 4 na rdzeń i będziesz miał wszystko na full
    kaczorra - na jakiej rozdzielczości latasz ? i czy na maxa to znaczy każda z opcji na ULTRAhigh ?
    DX10- to tylko DX preview, to nie jest prawdziwa 10-tka, nie daje takich możliwości jak pełna 10-tka, nie opłaca się tego mieć na "on", gdyż z odpowiednimi dodatkami dostaniemy taki sam efekt bez 10-tki. Jak zmniejszysz autogen odczujesz różnicę dużą, jeszcze większą jak cloud draw distance zmiejszysz - to generuje dosyć mocne obciążenia.
    Jakie dodatki masz w FSX ? czy wszystkie SPacki masz zainstalowane ? Acceleration ? czy coś w stylu Xterrain, GEX, REX, FEX ?

    Pierwsze co zrób to podkręć tego procka trochę, chociaż do 3,6Ghz (to można zrobić w BIOS bez ingerencji w napięcia, powyżej tego poziomu musisz już bawić się z podnoszeniem napięć na procku, RAMie... - no i koniecznie znienić radiator trzeba, bo boxowy tego nie pociągnie).
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    Na maksymalnej rozdzielczości fsa 1280xcoś tam ( chyba 1024 ). I nie ultra high, tylko sam paski ustawiłem na max :P

  15. #15
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kaczorra
    Na maksymalnej rozdzielczości fsa 1280xcoś tam ( chyba 1024 ). I nie ultra high, tylko sam paski ustawiłem na max :P
    maksymalna rozdzielczość fs-a ? chyba monitora
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

  16. #16

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Co do dodatków poprawiających otoczenie to latam na defaulcie, tylko mam VFR Poland landmarks. Bez żadnych REX-ów itd.

    Z tego co pamiętam to dystans chmur mam aktualnie ustawiony na ponad 140 mil, autogen tez na jakims wysokim poziomie, no i ruch AI na full. Poprawie te parametry i dam znać co i jak. Co do podkręcania procka to wolałbym tego uniknąć, podobno gwarancję można utracić poprzez takie modyfikacje.

  17. #17
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slyszers
    Co do dodatków poprawiających otoczenie to latam na defaulcie, tylko mam VFR Poland landmarks. Bez żadnych REX-ów itd.

    Z tego co pamiętam to dystans chmur mam aktualnie ustawiony na ponad 140 mil, autogen tez na jakims wysokim poziomie, no i ruch AI na full. Poprawie te parametry i dam znać co i jak. Co do podkręcania procka to wolałbym tego uniknąć, podobno gwarancję można utracić poprzez takie modyfikacje.
    OK, koniecznie zatem zaopatrz się w SP1+SP2 (najlepiej z dodatkiem acceleration) - poprawia bardzo wydajność na dwurdzeniówkach. dystans chmur zmniejsz koniecznie! nie ma potrzeby aż takich odległości, 96 jest ok autogen daj na dense. więcej oczywiście się opłaca... ale napierw konieczne jest kilka dodatków poprawiających tekstury drzew i budynków (czyli wszelkiego rodzaju GrounEnvironmenty i inne ) AI ruch może zostać na full, ale już statki, łodzie i ruch samochodów wystarcza w okolicach 50%.
    Z dodatków obowiązkowo polecam FS GLobal

    A co do podrkęcania - do 3,4 podkręcisz bez żadnych problemów na boxowym chłodzeniu, szansa na usmażenie procka = 2%. ale zawsze te 400Mhz więcej 3,6 - działa na booxowym wentylu, troszkę się gdzejąc - ale nie na tyle by się przegrzać - tu szansa 5 - 8%. Powyżej, jak pisałem - zabawa z napięciami - poczytaj najpierw o tym, a potem się pobaw - warto powyżej 4Ghz szansa na usmażenie to już jakieś 33%... ale no risk no fun
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

  18. #18

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    ... a to nie, dziękuję

    Poprubuję jednak z ustawieniami grafiki.

    A co z tym trickiem:

    "dwie modyfikacje pliku FSX.cfg, mogące poprawić płynność wyświetlanej grafiki. Pierwszą z modyfikacji jest zapis znany z FS2004, a mianowicie:

    TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=xxx

    Linia ta znajduje się w sekcji [Display]. Jeśli jej nie ma, trzeba ją dopisać.
    Standardowo wartość xxx wynosi 30. Można tutaj poeksperymentować i ustawić własną wartość. U mnie wartość tą ustawiłem na 240.

    Drugą modyfikacją pliku FSX.cfg jest zapis w sekcji [Main]

    FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=xx (linię tą należy dodać do ww. sekcji)

    Linia ta przybierać może wartość od 0 do 1. Ze zdobytych przeze mnie informacji wynika, że wartość ta odpowiada za czas, jaki procesor komputera przeznaczy na "obróbkę" scenerii. Im większa wartość, tym więcej czasu pracy procesora przypadnie na generowanie scenerii, a tym samym spadnie ilość fps. Wartością rekomendowaną jest 0.33 (zero kropka trzy trzy)." Cytuję za forum aztec.pl, czy to jest aktualne w opcji FSX Acceleration + SP2 ?

  19. #19
    Awatar lcc agent

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kressendorf

    Domyślnie

    Próbuj, testuj, sprawdzaj nie pamiętam czy jest to kompatybilne, bede w domu za jakies 2 tygodnie, jak odpale tam FSXa to bede wiedział
    "Pozwolę sobie na szczerość już na samym początku.
    Nie polubicie mnie.
    Dżentelmeni będą zazdrośni, a damy zniesmaczone.
    Nie polubicie mnie teraz, a im dalej będziemy brnąć,tym większą niechęć w was wzbudzę."

  20. #20

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Okazuje się, że problemem był ruch AI, grafika w mniejszym stopniu. Zmniejszyłem ruch do 70% i jest ok. FPS skoczyło średnio o 5 - 7 klatek.

    Jednak ten WOAI zawala trochę pamięć.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •