W lekkim uproszczeniu:
Przyjmujemy że lecisz na AP. Jesteś na 2500 feet, AP utrzymuje tą wysokość. Będziesz siadał np. na pasie 27, lecisz po kręgu, jesteś właśnie po trzecim prawym, w AP masz włączony HDG 180. Teraz tak: przede wszystkim musisz mieć ustawioną w radiu (NAV1) częstotliwość ILS'a z którego będziesz korzystał (w fs'ie chyba przewaznie 110,3MHz). Przełączasz AP z HDG na NAV (wystarczy że wciśniesz NAV, HDG wyłączy się samo jak przetniesz ścieżkę ILS) spowoduje to skręt w prawo i ustawienie samolotu idealnie w osi pasa (jak tylko przechwyci sygnał ILS'a). Przygotowywujesz sobie konfiguracje do lądowania (w zależności od maszyny, prędkość, klapy itd.). Kiedy wskaźnik ścieżki zchodzenia zacznie opadać (w sumie można i wcześniej - moje przyzwyczajenie) włączasz w AP tryb APP, w momencie przecięcia ścieżki zchodzenia automatycznie wyłączy się utrzymywanie wysokości przez AP i samolot zacznie powoli zniżać po ścieżce do pasa, i tak sobie lecisz tuż do pasa, trzymasz prędkość podejścia, wypuszczasz podwozie itd. Gdy zbliżasz sie do progu pasa dezaktywujesz AP (i ewentualnie A/T jeśli korzystasz) i sadzasz samolot delikatnie na ziemi (Delikatnie, jakbyś całował siostrę. Własną siostre! "Madagaskar 2" ).
Mam nadzieje że coś z tego mojego zakręconego opisu zrozumiesz, w razie czego pytaj dalej
[COLOR=Black][B]Piotrek
Robię chyba wszystko tak jak trzeba, AP wypuszcza mnie z dużej wysokości nie w oś pas a na Air Traffic Control pisze Declare Missed Approach i Request Airport Direction. Nie wiem co dalej.
Wogóle o AIT wypuszcza mnie nad sam środeczek lotniska, na 2500ft. ILS nie wiem jak się włącza tzn. nie wiem kiey jest włączony. Raz latałem na AP w koło lotniska nawet nie po kręgu tylko w kółko.
Zależy jak lecisz - jak masz lot IFR to słuchaj ATC, a jak dostaniesz approach clearance to wchodzisz na mapę, patrzysz na częstotliwości dla swojego pasa, wklepujesz je w NAV 1 i ewentualnie NAV 2. Potem wciskasz guzik APP na autopilocie i samolot po pewnym czasie przejmie wiązkę ILS. Kontrolujesz tylko prędkość.
Jeżeli masz problem z dostosowaniem v/s to ATC zawsze podaje zniżanie dla v/s -1800fpm.
EDIT: Poszukaj filmików na youtube, naprawdę pomagają.
Pozdrawiam, Pluxe
Polecam zacząć od podstaw:
Aztec.pl - Forum Dyskusyjne :: Zobacz temat - Podrecznik i kursy do FS'a
EDIT:
http://lotnictwo.net.pl/7-inne/38-lo...tml#post139035
Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 14-04-2009 o 19:22
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Zakładki