W takiej rozdzielczości to nawet 2x takim kompem nie polatasz. 2560x1600 jest nie do uciągnięcia przez 99% konfiguracji. Przynajmniej takie jest moje zdanie
A co do wyższośći 8800 nad 9800, to może kolega lccagent się wypowie
Zapewne omawialne to było tutaj wielokrotnie, ale świat ciągle się zmienia i chciałbym usłyszeć opinię doświadczonych wirtualnych pilotów na temat najlepszej na dziś grafiki do FSX do latania w wysokich rozdzielczościach (mój monitor to 2560x1600).
Mimo że FSX ma już kilka lat, to ciagle nie trafiłem na taką konfigurację PC-ta na której mógłby on chodzić w pełnych detalach i w wysokiej rozdzielczości, a przecież dla kogoś ten program został stworzony, więc to się musi dać zrobić!
Najpełniejsze porównanie kart graficznych jakie znalazłem, to jest to:
Microsoft Flight Simulator X SP2 - Review Tom's Hardware : The Fastest 3D Cards Go Head-To-Head
ale jest ono bardzo zaskakujące, bo ja nie potrafię doszukać się w nim ligiki. Rozumiem, że FSX bardziej zależy od mocy procesora, ale dlaczego teoretycznie silniejsze karty graficzne wypadają blado w zestawieniu ze słabszymi (8800 lub 9800)? Dlatego raczej pytam o doświadczenie fachowców i doświadczonych pilotów, bo widzę że kierując się parametrami karty można popełnić duży błąd.
Mój system to i7 940 @3.2GHz, 6Gb DDR3, Vista 64bit. Dzisiejsza grafika to 2x3870 Crossfire, ale to jest duuuuuużo za mało do płynnego latania w FSX 2560x1600. Dodam, że FS9 w tej konfiguracji chodzi świetnie w takiej właśnie rozdzielczości, ale chyba już pora zmienić na FSX?
Rudi
Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 14-07-2010 o 22:17
W takiej rozdzielczości to nawet 2x takim kompem nie polatasz. 2560x1600 jest nie do uciągnięcia przez 99% konfiguracji. Przynajmniej takie jest moje zdanie
A co do wyższośći 8800 nad 9800, to może kolega lccagent się wypowie
Pozdrawiam, Pluxe
Mnie głównie chodzi o wyjaśnienie kilku spraw:
1. Czy tutaj też potwierdzacie że FSX dużo lepiej chodzi na Nvidii niż na ATI? Jestem przyzwyczajony od lat do ATI i bez wyraźnego powodu nie chciałbym zmieniać,
2. Czy są już dane dotyczące nowych Nvidii, np GTX 285 albo 295, bo te dane które ja mam nie odnoszą się do nowych kart. A pierwsze komentarze na różnych forach były takie, że 8800 jest dużo lepsza do FSX niź 285. Czy nowsze drivery to zmieniły?
3. Czy system 64-ro bitowy pogarsza czy poprawia działanie FSX?
4. Czy to prawda, że SLI/CF albo karty dwuprocesorowe są znacznie mniej wydajne od zwykłych?
Rudi
Połączone w sli nie dają chyba 200% w porównaniu do jednej, ale głowy nie dam, bo sie tym nie interesowałem
Kompy myśle znalazły by sie co by uciągneły
Gta 4 chyba ma większe wymagania i lata na niektórych kompach na full
Były gdzies testy kart, zobacz na benchmark.pl, recenzje i testy sprzętu, aktualności, rankingi, sterowniki, porady, opinie tam może cos być, bo troche testują
Nie interesowałem sie tematem,
Co do ati to nowsze są chyba dużo lepsze od gf
1. Nie
2. FSX jest specyficznym produktem bazującym na starym silniku. W jego przypadku dużo ważniejszy jest mocny procek niż mocna karta. Takie GF GTX 260 spokojnie wystarczy nawet do najwyższych rozdzielczości. Nie ma co porównywać FSXa z GTA4.
3. FSX jest aplikacją 32-bitową, więc przesiadka na 64-bitowy OS nic w zasadzie nie da. Wydajność będzie porównywalna.
4. Nie prawda. Jeśli by były mniej wydajne, to jaki byłby sens ich produkowania? W FSXie różnicy nie będzie, ale w normalnych grach już tak i to na plus.
Rozdzielczość 2560x1600 jest jak najbardziej do udźwignięcia. Pytanie tylko brzmi, ile jesteśmy w stanie przeznaczyć czasu na ustawianie FSXa... wszystko jest do znalezienia na googlu.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Dzięki za rady z googlowaniem, ale stąd moje pytanie o sli/cf że wygooglowałem ten dziwny ranking z którym chyba ty się nie zapoznałeś. Odpowiedź "Nie prawda" brzmi w tym kontekście raczej mało przekonująco. W necie również gadają coś zupełnie przeciwnego do ciebie na temat GTX 2xx - czy ty się opierasz na swoich doświadczeniach, o które ja pytałem, czy raczej tylko na założeniach że wiesz?
Rudi
Cała seria FS nigdy nie była, nie jest i nie będzie dobrym programem do testowania kart graficznych.
Test w TH bazował na starych sterownikach (z dzisiejszego punktu widzenia), teraz zarówno AMD.ATI jak i nvidia poprawiły sterowniki. W dodatku tamten test pokazuje tylko tyle, że FS nie umie skorzystać z dobrodziejstw mocnych kart, czy zestawu SLI/CF.
W normalnych grach zauważysz wzrost wydajności. Oczywiście nie będzie to dwukrotny wzrost wydajności, bo cudów nie ma. Skok będzie najbardziej widoczny w bardzo dużych rozdzielczościach, z włączonym AA i Anizo, bo wtedy można dobrze wykorzystać obie karty graficzne. Niezbędny jest też mocny procesor do obsługi zestawu kart graficznych.
Jest możliwe płynna gra w FSXa w rozdzielczości 2560x1600, bo czemu by i nie? Tylko oczywiście nie będą to ustawienia "suwaczki w prawo"... Należy przede wszystkim wyłączyć light bloom i rzucanie własnego cienia na samolot, bo te elementy najbardziej obciążają kompa. Trzeba pogrzebać nieco w FSX.cfg, przekonwertować tekstury na mniejszą rozdzielczość, itd...
Dodatkowo trzeba też zoptymalizować kartę graficzną, samo włączenie optymalizacji w Ati Tray Tools może w Twoim Radeonku zwiększyć wydajność do 20 - 30% w zależności od aplikacji. Tak samo odpowiednie ustawienia w BIOSie i Windowsa są ważne.
FSX jest skopanym programem pod względem grafiki, ale da się wszystko poustawiać, żeby zachować płynność.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Zakładki