Jak można trochę pozmieniać malowanie do jakiegoś samolotu w fs2004? Próbowałem przerabiać bitmape na JPEGa ale nie da się zrobić z plikami malowania.
Wersja do druku
Jak można trochę pozmieniać malowanie do jakiegoś samolotu w fs2004? Próbowałem przerabiać bitmape na JPEGa ale nie da się zrobić z plikami malowania.
Musisz mieć dwa programy - DXTBMP i jakikolwiek program do edycji bitmap
Otwierasz plik z malowaniem w DXTBMP a potem bez ruszania niczego zapisujesz go GDZIE INDZIEJ jako 24 bit BMP image. (jak go zapiszesz w tym samym miejscu to nie będziesz miał żadnej kopii zapasowej).
Otwierasz bitmapę programem graficznym, dokonujesz zmian.
Otwierasz zmienione malowanie w DXTBMP i zachowujesz jako extended bitmap - format do wyporu pomiędzy DXT3 lub 32 bit - 32 bit jest lepszy ale bardziej obciąża komputer.
Ten DXTBMP to darmowy? Jeżeli tak to skąd go mogę pobrać?
Tak, darmowy. Wklep w Google DXTBMP, na pewno coś wyskoczy.
Jak zapisywać, to od razu jako 32 bit, bo utraci się kanał alpha.
Niedużo bardziej i głównie pamięć.Cytat:
32 bit jest lepszy ale bardziej obciąża komputer.
Alternatywą dla DXTBMP jest imagetool.exe. Ja używam akurat tego drugiego jako narzędzie do kowersji formatów.
Google oferuje mnóstwo poradników odnośnie malowania samolotów. Dodatkowo należy mieć jakieś pojęcie o formatach zapisu obrazu, o kanale alpha, o narzędziach jakie się stosuje.
Prosty repaint można zrobić w dzień od zera, ale niektóre zajmią i tygodnie, szczególnie jeśli jest kiepski model zewnętrzny samolotu oraz ma się za cel zrobienie jak najwierniejszego odwzorowania rzeczywistości.
Mi najdłużej zeszło z malowaniem Norwegian 'acta' dla Wilco PiC B737, siedziałem chyba z miesiąc nad nim jak by zsumować dni.
http://img268.imageshack.us/img268/1...6resize.th.jpg http://img150.imageshack.us/img150/8...1resize.th.jpg
PS Pliki .bmp po edycji w Photoshopie należy otworzyć w DXTBMP lub Imagetool i je zapisać inaczej - te bitmapy - wywalają FSa.
Dzięki wielkie.
Nie mogę już edytować postu, a powinno być tak:
Przez brak przecinka zdanie zmienia sens.Cytat:
(...) i je zapisać, inaczej - te bitmapy - wywalają FSa.
A powiedzcie mi skąd wziąc puste malowanie samolotu, żeby tylko nałożyć na niego teksturę swojej lini ???
Na stronie wydawcy ściągasz paintkit.
Dzięki, a mam takie pytanko, w czym najlepiej zrobić takie malowanie, no ja mam np. photoshopa no i chce przemalować cały samolot, to jak go przemalować aby widoczne były wszystkie spawy, śrubki itd. ???I jeszcze jedno jak na screene na posky są schody w samolocie. Czy jest jakaś możliwość aby je uruchomić w grze ???
Musisz ściągnąć Layered Paintkit (w PSD), on jest przeważnie pod nazwą tylko "paintkit". Jak nie ma czegoś takiego (bywa i tak, nawet dość często), to masz problem.
Czyli nie da się tak zrobić żeby było widać te gadżety ??? A nie wiesz skad można sciągnąc ten cały Layered Paintkit??
Ze strony producenta, ściągasz paintkit i patrzysz, czy w środku są tylko bitmapy, czy są też pliki PSD.