Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie Prędkość podejścia.


    Polecamy

    Pytanko dotyczące V podejścia.
    Jaki "pitch" jest zwykle "ustawiany" na podejściu końcowym samolotu?To zależy od prędkości SP i właśnie obliczanie prędkości lądowanie jest trochę wg mnie niekomfortowe(latam w FS).Piloci wyliczają zawsze Vref(Czy Vref to na pewno progowa prędkość podejścia?) czy lądują wg tego samego "pitch"? Wyczytałem że w b737 2,5+ jest odpowiedni.Gdzieś w filmiku z autolandu na Cat III"b" było dokładnie takie samo przechylenie jak w wyżej wymienionym benku.

  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Nie wiem na czym latasz w FS, ale w lepszych modelach Vref oblicza FMC, leci się Vref+5kt (korekcja na wiatr).
    Pozdrawiam, Pluxe

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nikt nie ustawia/kontroluje 'pitch'. Kontroluje sie predkosc i wtedy poprawny pitch dostajesz automatycznie. Tak, Vref jest szybkoscia progowa, taka mniej wiecej powinna byc twoja szybkosc przy przekroczeniu "ogrodzenia" lotniska. Ewentualnie dodaje sie troche do Vref zaleznie od turbulencji i wiatrow.

  4. #4
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Nie wiem na czym latasz w FS, ale w lepszych modelach Vref oblicza FMC, leci się Vref+5kt (korekcja na wiatr).
    default b737.jedyny który mam z Vref to iFly

  5. #5
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie

    Kod html:
    http://www.youtube.com/watch?v=M3GZ995pDWU
    Hmm na tym filmiku na PFD nie widać zielonego znacznika Vref.Czy on musi być nie być? Czy to jest związane z autolandem?

  6. #6
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kanapka Zobacz posta
    default b737
    Zainwestuj w PMDG. Odwzorowanie prawie wszystkich systemów, masz FMC. Jak latasz na defaulcie, to się nie dziw, ze są olbrzymie różnice między FS a rzeczywistością.
    Pozdrawiam, Pluxe

  7. #7
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Zainwestuj w PMDG. Odwzorowanie prawie wszystkich systemów, masz FMC. Jak latasz na defaulcie, to się nie dziw, ze są olbrzymie różnice między FS a rzeczywistością.
    Tak wiem o tym.Latasz na PMDG?Jest lepsze odwzorowanie aerodynamiki?

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Jak latasz na defaulcie, to się nie dziw, ze są olbrzymie różnice między FS a rzeczywistością.
    Kanapka, a ja mam takie pytanie: Czy ten temat ma rozwiać Twoje wątpliwości w kontekście FS czy pytasz jak jest w rzeczywistości?

  9. #9
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kanapka Zobacz posta
    Latasz na PMDG?Jest lepsze odwzorowanie aerodynamiki?
    Tak. No i systemy.

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Czy ten temat ma rozwiać Twoje wątpliwości w kontekście FS czy pytasz jak jest w rzeczywistości?
    Kanapka myślał, że w Microsoftowym 737 będzie tak samo jak w rzeczywistości, więc pytał tu. No ale się przejechał
    Pozdrawiam, Pluxe

  10. #10
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Kanapka myślał, że w Microsoftowym 737 będzie tak samo jak w rzeczywistości, więc pytał tu. No ale się przejechał
    Wiedziałem że jest inaczej.Zrobiłem trochę OT z tym FS, bo nie byłem pewien co do podejścia w REALU i chciałem wg reguły"as real as gets" wdrożyć do mojego biednego benka Vref zamiast ustalać głupie kąty natarcia podczas podejścia.Moje wątpliwości został rozwiane
    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Tak. No i systemy.
    No ale problem natury aerodynamicznej już nie naprawię
    Ostatnio edytowane przez Kanapka ; 25-04-2010 o 21:51 Powód: "naprawię" zamiast "wdrożę"

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kanapka Zobacz posta
    Jest lepsze odwzorowanie aerodynamiki?
    O niebo lepsze.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kanapka Zobacz posta
    wdrożyć do mojego biednego benka Vref
    Wszystko co lata posiada prędkość referencyjną, więc nie da się jej "włożyć", bo to nie dodatek, tylko pewien parametr lotu. Najczęściej Vref = 1.3*Vs, gdzie Vs to prędkość przeciągnięcia.
    Prędkość podejścia końcowego, to prędkość Vref powiększona o poprawkę na wiatr. W przypadku gdy mamy headwind do 10kt, poprawka wynosi +5kt, na początek Ci to wystarczy. Później możesz poczytać o tym jak się nią reguluje w przypadku gdy składowa czołowa wiatru wynosi więcej niż 10kt, czy w przypadku porywów wiatru.

    http://www.maverick.webd.pl/pliki/gsschool_pl.pdf
    V speeds - Wikipedia, the free encyclopedia
    AVIATION.HOME.PL
    pr
    To co prezentują defaultowe samoloty, to tylko taki pic na wodę dla bardzo bardzo początkujących.

    Na filmiku z youtube jest autoland przy ILS CAT III wykonany na symulatorze A320. Tam jest znacznik ustawionej prędkości podejścia, widać Vref jako początek belki, widać też Vs jako początek następnej belki prędkości.
    PMDG Simulations - poczytaj sobie instrukcję do PMDG B737.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, Win7, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]

  13. #13
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Nie mogę już edytować postu, więc napiszę nowy.
    Należy pamiętać, że pitch wyświetlany na PFD to co innego niż AoA (Angle of Attack - kąt natarcia). O tym też trzeba poczytać.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, Win7, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]

  14. #14
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Nie mogę już edytować postu, więc napiszę nowy. Należy pamiętać, że pitch wyświetlany na PFD to co innego niż AoA (Angle of Attack - kąt natarcia). O tym też trzeba poczytać.
    O tym wiem i pamiętam bo czytałem kiedyś trochę na aviation.home.Dzięki za te poradniki czas sobie odświeżyć wiedzę na niektóre aspekty.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •