Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
  1. #1
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie Problem z przyziemieniem Air Scheffel.


    Polecamy

    Witam! Mam nadzieję żę napiszą tu osoby które latają/latały na Air Scheffelu.
    Otóż mój problem polega na prawidłowym przyziemieniu b737(Air Scheffel).Podczas flare samolot nienaturalnie się zachowuje.Nawet po delikatnym podciągnięciu steru samolot zaczyna się wznosić. Dodam że samolot jest tak wytrymywany, abym lekko kontrolował zniżania na poziomie 700-800 fps.Aby przyziemić na poziomie 100-200 fps muszę pchać ster do przodu...Z tego powodu faza wytrzymania trwa za długo i dotykam pasa 900 metrów od początku pasa,a celuję na 400.Na defaultowym 737 dokładnie z takim samym wyczuciem robię flare i gładko przyziemiam na aiming point. Czy to jest związane z aerodynamiką?Czy Air Scheffel ma lepiej odwzorowaną aerodynamikę niż defaultowy "NG" czy mi się tylko wydaję?

  2. #2
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Ja bym rzekł, że problem w tych 700-800 stopach. Przy podchodzeniu na GS też jest problem?

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Skoro lekki ruch sterem powoduje to ze samolot sie wznosi i jak sam mowisz wytrzymanie trwa dlugo to prawdopodobnie podchodzisz duzo za szybko. Liczysz jakies predkosci do ladowania z uwzglednieniem wagi?

  4. #4
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    Ja bym rzekł, że problem w tych 700-800 stopach. Przy podchodzeniu na GS też jest problem?
    Dokładnie tak
    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Skoro lekki ruch sterem powoduje to ze samolot sie wznosi i jak sam mowisz wytrzymanie trwa dlugo to prawdopodobnie podchodzisz duzo za szybko. Liczysz jakies predkosci do ladowania z uwzglednieniem wagi?
    Nie liczę.Uwzględnię-zobaczymy.Ale i tak czuje że prędkość jest odpowiednia, bo pitch przy wytrzymaniu nie przekracza 5+, wiem że sobie ułatwiam sprawę i tutaj może tkwić błąd

  5. #5
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Jak czujesz? To trzeba wiedzieć. Po to jest Vref, żeby go się trzymać. Podchodź pusty z prędkością ok. 145 IAS i napisz, czy jest zmiana.

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kanapka Zobacz posta
    Ale i tak czuje że prędkość jest odpowiednia
    Aha...

  7. #7
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    Podchodź pusty z prędkością ok. 145 IAS i napisz, czy jest zmiana.
    Bez zmian-wznosi go lekko albo utrzymuje wysokość jakby robiła się poduszka powietrzna.Dodam że nie ma tablic dla Air Scheffela z jaka podchodzić(przynajmniej w manualu)w checkliscie jest tylko jedna prędkość-130 KIAS.
    EDIT
    Próbowałem również z malutką prędkością taką że przyziemiłem z tailstrike, ale tutaj również był problem jak wyżej opisany.W innych modelach taki wyczyn nie jest możliwy...

  8. #8
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie

    V Speed Calculator
    Czy mogę obliczać z tej stronki V dla b737NG?Bo spróbowałem w defaulcie i lądowanie przebiegło bez problemu, w Scheffelu poszło jak można się domyślić gorzej...

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A jak masz wytrymerowany samolot? Jak puscisz stery na sciezce to ucieka Ci do gory? Z jakim ustawieniem przepustnicy ladujesz?

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    I na jakiej wysokości zmniejszasz ciąg do minimalnego?

  11. #11
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    A jak masz wytrymerowany samolot? Jak puscisz stery na sciezce to ucieka Ci do gory? Z jakim ustawieniem przepustnicy ladujesz?
    Nie nie ucieka mi, lekko trzymam do siebie.40-45%.Trenuje na 60 tonach(bez paxów full paliwo)
    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    I na jakiej wysokości zmniejszasz ciąg do minimalnego?
    10-20ft

  12. #12
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    To zmień na 50.

  13. #13
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    To zmień na 50.
    Jest lepiej, widać lekką różnicę.Próbowałem tak samo jakże banalnym samolotem jak default b737 i różnica między nimi jest.Defaultem leciutko przyziemiłem na aiming point, ale Scheffelem +-150m dalej.Szybował jeszcze trzymając 10 stóp,dopiero po mojej reakcji lekkiego zmniejszenia AOA siadł na ziemi.Czy miał ktoś tak samo, kto latał Scheffelem, czy są różnice w prowadzeniu jego od "zwykłego" czy nie?

  14. #14
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kanapka Zobacz posta
    Defaultem
    Defaulta najlepiej wywalić z FS. Nie ma sensu porównywanie do defaultów.
    Pozdrawiam, Pluxe

  15. #15
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie

    Wiem,wiem, że default to jak latanie taczką...Tylko dziwnie mi lata ten Scheffel.Muszę z chirurgiczną precyzją podciągać go o 1-1,5 stopnia a joy trochę szarpię.Na PMDG też potrzebna jest taka precyzja?
    Przepraszam za lekkie OT, ale chcę wiedzieć w czym tkwi ta trudność z Scheffelem...

  16. #16
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Czy miał ktoś tak samo, kto latał Scheffelem, czy są różnice w prowadzeniu jego od "zwykłego" czy nie?
    Ano latałem - dwa lata temu. Nie wiem, czy faktycznie masz jakiś problem z tym modelem, czy to raczej wynika z twojego przyzwyczajenia do defaultów. Nie ma możliwości, żebym wskoczył i sam to oblatał. Zacznij wcześniej wyciągać drążek/wolant do siebie, zmniejsz VS do -150ft, trzymaj prędkość i popróbuj. Ewentualnie ściągnij coś od Project Opensky i porównaj.

  17. #17
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kanapka Zobacz posta
    Na PMDG też potrzebna jest taka precyzja?
    Nie aż taka. Precyzja jakaś tam zawsze jest potrzebna.
    Tyle, że w PMDG FMC liczy ci Vref.
    Pozdrawiam, Pluxe

  18. #18
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Wyliczy - jeżeli w ogóle się uda dolecieć bez memory leak do celu.

  19. #19
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    Wyliczy - jeżeli w ogóle się uda dolecieć bez memory leak do celu.
    Nigdy nie miałem żadnych problemów z PMDG, żadnego memory leak ani nic. Zależy od kompa.
    Nawet ostatnio zrobiłem sobie panel merge z modelem od POSKY, który wg mnie jest ładniejszy i i tak działa
    Pozdrawiam, Pluxe

  20. #20
    Awatar Kanapka

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Zawiercie

    Domyślnie


    Polecamy

    Sciągłem sobie Air China b737.Widać różnice między tym bobaskiem a defaultem.Scheffela zreinstaluje i może będzie lepiej, dzięki za pomoc

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •