Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie Aerosoft - Wilga X gasnący silnik


    Polecamy

    Witam, nabyłem świetny dodatek Aerosoftu - Wilga X pod FSX, mój problem zaczyna się po starcie.
    Gdy chce zmniejszyć po wznoszeniu ciąg silnika za jakąś chwilkę pali się czerwona lampka "SYGN. PRADN", ciśnienie ładowania spada do żółtego pola i koniec, silnik przestaję chodzić, nie da się go uruchomić. Dodam, że przełączniki ciśnienia oleju i paliwa są włączone.
    Proszę o pomoc, dzięki

  2. #2

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Odkręciłeś chłodzenie oleju i silnika? Po redukcji obrotów należy też zmienić skok śmigła do około 88%-90%. Po starcie wyłącz rozrusznik, bo czasami się zapomina.
    MikeRomeo Aviation Video

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Po redukcji obrotów należy też zmienić skok śmigła do około 88%-90%.
    Wilga ma śmigło stałoobrotowe.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bies Zobacz posta
    Odkręciłeś chłodzenie oleju i silnika?
    A mógłbyś mi powiedzieć w którym miejscu to włączyć? bo nie mogę znaleźć takiej opcji.
    Zauważyłem, że problemu nie ma na wysokości NIŻSZEJ niż 2000 ft, gdy wlatuję wyżej silnik po jakimś czasie gaśnie ( nawet wtedy, gdy nie zmniejszam obrotów). Ogrzewanie Pitota mam włączone.

  5. #5
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Zerknij do instrukcji dostarczonej wraz z samolotem.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Przeglądałem tego manuala, lecz nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie, albo nawet wskazówek dlaczego tak się dzieje...

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor Zobacz posta
    Wilga ma śmigło stałoobrotowe.
    Ale ze zmiennym skokiem

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Niewątpliwie, jak w każdym stałoobrotowym.

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Nikt nie ma żadnych rozwiązań na mój problem?
    Próbowałem wszystkiego i zupełnie nie mam pomysłu.

  10. #10
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    A nie ma tam jakiejś dźwigni mieszanki? Może trzeba zubożyć.

  11. #11
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arbuuz Zobacz posta
    lecz nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie
    Jest obrazek, na którym widać które pokrętła sterują zasłonkami silnika i chłodnicy oleju.
    A poza tym, to całkiem możliwe, że przegrzewasz silnik.
    Bez zrzutu z przyrządami, ciężko coś więcej powiedzieć. Na razie jest tylko opis "nie działa mi, pomóżcie".
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    A poza tym, to całkiem możliwe, że przegrzewasz silnik.
    Poszedłem tym tropem i powiem Ci, że coś w tym jest.
    Załączam dwa screeny (oba zrobione tuż po samoczynnym wyłączeniu się silnika), pierwszy to ogólny obraz przyrządów, natomiast w drugim opiszę co się dzieje po poszczególnych czynnościach.

    Screen 1:
    http://i50.tinypic.com/2jca3rq.jpg

    Screen 2:
    http://i45.tinypic.com/2m6sns7.jpg

    Co do screenu drugiego - silnik wyłącza się gdy przyrząd oznaczony przeze mnie czerwonym kółkiem (temperatura głowicy?) wkracza na czerwone pole ~250 C.
    Gdy białą dźwignie oznaczoną niebieskim kolorem pociągnę w dół na pole zielone wchodzi wskaźnik oznaczony również niebieskim kółkiem, a tym samym na zielone pole spada wskaźnik oznaczony na czerwono i silnik nadal chodzi. Na niebiesko również oznaczyłem dźwignię "RADIO", jest to dźwignia przepustnicy.
    Niestety gdy tak postępuje strasznie spada moc silnika i w zasadzie wznoszenie nie jest możliwe.

    Mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem swój kłopot, pytanie brzmi czy wszystko robię dobrze.
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 09-10-2012 o 22:29 Powód: pisownia

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Przegrzewasz silnik, czy odkręciłeś na full brązowy i zielony "kurek" odpowiedzialne za chłodzenie?
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 09-10-2012 o 22:28 Powód: "?"

  14. #14
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    Pora poczytać instrukcję chociażby po to, żeby wiedzieć za co odpowiada i czym właściwie jest dany przyrząd lub dźwignia.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •