Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 25 z 25
  1. #21

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez psotter
    Dawno, dawno temo (okolice 1993 tak mniej więcej) na targach komputerowych pewna firma przedstawiała hełm "wirtualnej rzeczywistości". Okulary to zdecydowanie nie były, zamknięta solidna konstrukcja, bez głośników, za to miało szczyt techniki - kolorową matrycę aktywną TFT. Rozdzielczość rzędu 640x480 albo 800x600. Z tyłu czerwony napis "do not exceed 10 minutes of continuous use".
    dokladnie to co ja pisalem przeczytaj moj post wyzej. Ja "bawilem sie" przez kilka minut na Softargu w gre Magic Carpet helm + zyroskop do cwiczen (ktory mial ograniczone pole ruch bo byl czesciowo zablokowany).

    25 fps to faktyczie daje zludzenie plynnosci, ale nie wiem jakim cudem u Ciebie wzielo sie 25x2
    Dawniej monitory/telewizory wyswietlaly obraz 2 pólobrazy (moze to jest to) co dawalo jedna klatke (25 obrazow 50 Hz (system PAL oraz secam) lub tak jak w USA 30x2 czyli 60 Hz w sytemie NTSC ). Obecnie piksel w monitorach LCD jest odswierzany (zmieniany) tylko wtedy gdy to jest wymagane np zmiana obrazu.

  2. #22
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wrzesinski1
    25 fps to faktyczie daje zludzenie plynnosci, ale nie wiem jakim cudem u Ciebie wzielo sie 25x2
    Bo mamy dwa wyświetlacze, inaczej nie da odwzorować stereoskopii, na każdym musimy uzyskać po minimum 25FPS, więc karta musi wygenerować minimum 50FPS.
    Dawniej monitory/telewizory wyswietlaly obraz 2 pólobrazy (moze to jest to) co dawalo jedna klatke (25 obrazow 50 Hz (system PAL oraz secam) lub tak jak w USA 30x2 czyli 60 Hz w sytemie NTSC ). Obecnie piksel w monitorach LCD jest odswierzany (zmieniany) tylko wtedy gdy to jest wymagane np zmiana obrazu.
    Telewizor, a dokładniej luminofor w kineskopie ma dłuższy czas reakcji niż np. monitor komputerowy, dzięki temu nie widzimy na przemian półobrazów.
    Dzięki tej bezwładności nie widzimy "migotania" monitora LCD przy 60Hz, za to na monitorze CRT "kłuje w oczy".
    Wracając do tematu, ideałem jest 120FPS (2x60FPS) z włączoną synchronizacją pionową, dzięki czemu w takich okularkach 3D uzyskamy możliwie najlepszy jakościowo (pod względem płynności wyświetlania) obraz.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  3. #23
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    Co do 25FPS, to tylko teoretyczne dane, każdy inaczej to interpretuje. Dla kogoś 25FPS może być płynnie, dla innego animacja może być skokowa.
    Znasz kogoś, komu w kinie filmy skaczą? Bo tam jest 24 albo 25 klatek na sekundę. Wiem, że u maniaków symulacji wartość FPS jest fetyszem. Być może bardzo doświadczone oko odróżni 25 od 50 FPS - ale do prawidłowego odbioru _treści_ obrazu 25 klatek wystarcza każdemu.

  4. #24
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez psotter
    Znasz kogoś, komu w kinie filmy skaczą? Bo tam jest 24 albo 25 klatek na sekundę. Wiem, że u maniaków symulacji wartość FPS jest fetyszem. Być może bardzo doświadczone oko odróżni 25 od 50 FPS - ale do prawidłowego odbioru _treści_ obrazu 25 klatek wystarcza każdemu.
    Tak naprawde to bedac w kinie pamietm tylko jedna sytuacje kiedy 24 klatek nie wystarczalo - pamietacie westerny? Jak taki dylizans szybko jechal to kola mu sie czesto krecily w przeciwna strone (albo nawet wogole nie krecily!!). To klasyczny przyklad kiedy ze 100 klatek na sek by sie przydalo. Ale tak naprawde to 24 klatek zupelnie wystarcza w 99.99% przypadkach.

    Dlatego FPS jest takim "fetyszem" wsrod maniakow symulacji ze niestety w takim FS generacja obrazu jest asynchroniczna w przeciwienstwie do kina gdzie jest synchroniczna. W kinie masz 100% gwarancje ze nastepna klatka przyjdzie ci 1/24 sek pozniej - w FS nie ma zadnej gwarancji mimo ze licznik moze pokazywa nawet 50 fps lub wiecje. A to dlatego ze taki licznik w FS sredniuje ilosc klatek w czasie podczas gdy w rzeczywistosci zdarzaja sie liczne pauzy ktore twoje oko zauwaza. Innymi slowo sam licznik FPS jest kiepska miarka tego jak obraz jest generowany w takim FS. Niektorzy to nazywaja "stutters", inni "micro-stutters" ale wlasnie brak rownomiernosci w dostarczaniu pojedynczych klatek na ekran jest przyczyna ze taka symulacja ciagle ma problemy z plynnoscia obrazu - problem ktory w kinie nie istnieje przy zaledwie 24 FPS.

  5. #25
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Jak taki dylizans szybko jechal to kola mu sie czesto krecily w przeciwna strone (albo nawet wogole nie krecily!!).
    Zawsze znajdzie się taka prędkość obiektu, która się zsynchronizuje z częstotliwością klatek i wyjdzie wspomniany efekt. Ale owszem, przy 100 klatkach dużo trudniej trafić. W kwestii dyliżansu - błąd popełnia operator kamery, który powinien zmienić czas naświetlenia pojedynczej klatki na dłuższy. Współcześnie do zrobienia, westernowe kamery miały z tym kłopot.

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Innymi slowo sam licznik FPS jest kiepska miarka tego jak obraz jest generowany w takim FS. Niektorzy to nazywaja "stutters", inni "micro-stutters" ale wlasnie brak rownomiernosci w dostarczaniu pojedynczych klatek na ekran jest przyczyna ze taka symulacja ciagle ma problemy z plynnoscia obrazu - problem ktory w kinie nie istnieje przy zaledwie 24 FPS.
    Fakt, o tym nie pomyślałem. Ale FS ma taką opcję, jak zablokowanie maksymalnej ilości FPS - wtedy karta grafiki nie jest obciążona w 100%, a przez to szanse na pokazanie kolejnej klatki o czasie znakomicie rosną. Może fetyszyści zamiast zalewać komputer ciekłym azotem żeby dobić do 60FPS niech sobie zafiksują na 24 i się miło zaskoczą? ;D

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •