Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie Magiczne okulary


    Polecamy

    Bardzo zaciekawił mnie ten produkt: flyvr920.com - /
    1. Czy sa dobre???
    2. Czy sa jakieś tańsze???
    3. Co o nich sadzicie???

    Pozdro, boeing787
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 14-07-2010 o 22:20

  2. #2
    Awatar Rzoniu

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Kwidzyn

    Domyślnie

    A ile one kosztują
    Iść przez życie bez latania to tak jakby iść przez sahare bez wody.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

  4. #4
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    399.95$.

    edit: spóźniłem się :P

    Cytat Zamieszczone przez rxv.pl
    Nowe okulary firmy Vuzix - iWear VR920 - to według zapowiedzi pierwsze, w tak dużym stopniu angażujące gracza urządzenie tego typu. Dotychczas podobne gadżety dedykowane były raczej odtwarzaczom MP3 oraz video. Prezes firmy Vuzix mówi: "Nasze okulary zrewolucjonizują sposób, w jaki odbierane są gry - od symulatorów lotu, poprzez FPS-y, aż po strategie."

    Ważące niespełna 91 gramów okulary są kompatybilne z Windows XP/Vista oraz zapewniają obsługę takich tytułów jak Microsoft Flight Simulator X, World of Warcraft, czy zapowiadany Bio-Shock. Urządzenie wyposażone jest w dwa panele LCD (rozdzielczość 1024 x 768), które zapewniają 32-stopniowy kąt widzenia. Ponadto posiadają wbudowany mikrofon VoIP, słuchawki, czy przełącznik między widokiem 2D i 3D.

    Najciekawszą z własciwości iWear jest odbiór obrazu, tak jak w przypadku 62'' ekranu z odległości 3 m. Cena urzędzania wynosi 399.95$.

  5. #5
    Awatar Rzoniu

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Kwidzyn

    Domyślnie

    Teraz te okulary to wielki wydatek, a za kilka lat ich ceny będą o wiele niższe
    Iść przez życie bez latania to tak jakby iść przez sahare bez wody.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Szkoda oczu na takie eksperymenty, no i ceny nie pójdą w dół, bo to nie jest produkt masowy.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  7. #7
    Awatar Rzoniu

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Kwidzyn

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    Szkoda oczu na takie eksperymenty, no i ceny nie pójdą w dół, bo to nie jest produkt masowy.
    Napisałem za kilka lat kiedy może już być to produkt masowy
    Iść przez życie bez latania to tak jakby iść przez sahare bez wody.

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Najwiecej opini znajdziesz na www.avsim.com. Tam znalazlem tez naprawde rzetelne podumowanie wad i zalet tego produktu (ten cytowany polski tekst u gory niestety jest wrecz mylacy). Krotko mowiac - bardzo obiecujacy produkt ale ma jeszcze sporo niedociagniec.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    To samo co TrackIR a cena mniejsza.

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sterixx
    To samo co TrackIR a cena mniejsza.
    Chyba nie takie samo. TrackIR nie ma wbudowanych okularow 3D.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    No wlasnie jak to jest z ruchem glowy? Odczytuje tak jak Track Ir? Bo z tego co sie doczytalem to trzeba ruszac mycha. Jak rzeczywiscie dziala jak Track Ir to to musi byc nieziemski wypas.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Na filmikach wyraźnie widać że gdy rusza się głową kamera się obraca
    Duży minus to to że strasznie się trzęsie :/

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    podobne "okulary" (wygladalo to jak helmn z glosnikami 3d) byly juz ok 13-15 lat wstecz http://vfx1.pixelart.com.pl/zagrozenia.phpkosztowaly wtedy ok 30 mln zl czyli 3 tys obecnych zlotych a ile to bylo przecietnych pensji nie mam pojecia sadze ze ok 10-12. Nie przyjely sie moze teraz to sie zmieni.

  14. #14
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cały szkopuł polega na tym, że jak w przeciągu godziny użytkowania takich okularów nie zaczniesz wymiotować przez chorobę lokomocyjną, to po pół roku będziesz musiał nosić okulary, bo Ci się wzrok zepsuje.
    Równie dobrze można siedzieć 20cm przed monitorem...
    Dlatego to się nie przyjmuje i dlatego nie będzie to produkt masowy w obecnej formie.

    O tym, że obraz powinien mieć minumum 120FPS nie wspomnę (2x60Hz)...
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  15. #15
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    Cały szkopuł polega na tym, że jak w przeciągu godziny użytkowania takich okularów nie zaczniesz wymiotować przez chorobę lokomocyjną,
    Strasznie w tym duzo przesady. TrackIR jest bardzo popularny i jakos bardzo maly procent urzytkownikow narzeka na chorobe "lokomocyjna". Poza tym jak wynika z tego co ludzie pisza - latwo sie przyzwyczaic.

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    Cały szkopuł polega na tym, że jak w przeciągu godziny użytkowania takich okularów nie zaczniesz wymiotować przez chorobę lokomocyjną, to po pół roku będziesz musiał nosić okulary, bo Ci się wzrok zepsuje.
    Równie dobrze można siedzieć 20cm przed monitorem...
    Dlatego to się nie przyjmuje i dlatego nie będzie to produkt masowy w obecnej formie.

    O tym, że obraz powinien mieć minumum 120FPS nie wspomnę (2x60Hz)...
    Takie byly objawy czyli zawroty glowy, zaburzenia roznowagi.

  17. #17
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    Cały szkopuł polega na tym, że jak w przeciągu godziny użytkowania takich okularów nie zaczniesz wymiotować przez chorobę lokomocyjną,
    Strasznie w tym duzo przesady. TrackIR jest bardzo popularny i jakos bardzo maly procent urzytkownikow narzeka na chorobe "lokomocyjna". Poza tym jak wynika z tego co ludzie pisza - latwo sie przyzwyczaic.
    Track IR nie zaburza Ci pracy błędnika, bo to co otrzymuje mózg ze zmysłu równowagi pokrywa się z tym, co otrzymuje ze zmysłu wzroku.
    Nie porównuj dwóch zupełnie odrębnych spraw.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  18. #18
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    Nie porównuj dwóch zupełnie odrębnych spraw.
    Jest to dokladnie ta sama sprawa. Oba urzadzenia zamieniaja lekki ruch glowy w olbrzymi ruch pola widzenia. Pojdz sobie poczytaj na angielskich forach lotniczych co mowia o TrackIR, jakie obawy wielu uzytkownikow mialo co do wlasnie sprawy "blednika" i co z tego wyniklo. Oczywiscie dodatkowy efekt 3D w tych okularach moze sprawy pogorszyc ale wedlu tych co je probowali nie wplywa to na uzytkowosc tych okularow. To nie pierwszy raz kiedy takie okulary zostaly zrobione i wszystkie obawy co do "wymiotowania" lub bolow glowy nigdy sie sprawdzily. Zaden z recenzentow tego produktu wogole o tym nawet nie wspomnial. Na ostatniej konferencji Avsim w Seattle sporo ludzie je probowalo. Okulary te ciagle maja wiele wad o ktorych mozna sie dowiedziec od tych co je uzywali ale "zawroty/bole glowy" nie sa jednym z nich.

  19. #19
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    O tym, że obraz powinien mieć minumum 120FPS nie wspomnę (2x60Hz)...
    25 klatek na sekundę w zupełności wystarcza do uzyskania złudzenia ruchu. Techniczna prędkość odświeżania obrazu na wyświetlaczu nie ma tu nic do rzeczy.

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    To nie pierwszy raz kiedy takie okulary zostaly zrobione i wszystkie obawy co do "wymiotowania" lub bolow glowy nigdy sie sprawdzily.
    Dawno, dawno temo (okolice 1993 tak mniej więcej) na targach komputerowych pewna firma przedstawiała hełm "wirtualnej rzeczywistości". Okulary to zdecydowanie nie były, zamknięta solidna konstrukcja, bez głośników, za to miało szczyt techniki - kolorową matrycę aktywną TFT. Rozdzielczość rzędu 640x480 albo 800x600. Z tyłu czerwony napis "do not exceed 10 minutes of continuous use".

    Było do prezentowane wraz z oprogramowaniem do wizualizacji projektów architektonicznych - aby klient mógł sobie "pospacerować" bo wektorowym domku z gładkimi ścianami. Ale że wystawcy to byli moi znajomi, po godzinach można było się bawić do woli. I przekroczyć przepisowe 10 minut. Spędziłem w hełmie ponad 20 minut, chyba szukając skarbów po jakimś labiryncie (Quake 1 się pojawił dopiero kilka lat później). Żadnych dziwnych objawów nie było. Było za to śmiech w tle ludzi, którzy obserwowali mnie kręcącego się w kółko w hełmie a'la Vader na głowie. Po zdjęciu hełmu natomiast każdego bolała ... szyja. Hełm ważył 3 kilo albo więcej.

    Podejrzewam więc, że trzeba po prostu mieć predyspozycje do nudności czy bólów głowy, żeby taką zabawką się szybko zmęczyć.

  20. #20
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    Nie porównuj dwóch zupełnie odrębnych spraw.
    Jest to dokladnie ta sama sprawa.
    Nie jest, nie chodzi mi o odwzorowanie ruchu.
    W Track IR widzisz monitor komputera, więc ile byś nie obracał głową, to cały czas inormacje z błędnika i z oczu pokrywają się.
    We wszelkich okularkach 3D, które posiadają własny wyświetlacz obraz rzeczywistości zostaje zastąpiony wyrenderowanym obrazem. Wtedy widząc np. pochyłą podłogę, ale otrzymując informację z błędnika, że siedzisz prosto może dojść do choroby lokomocyjnej.
    Oczywiście nie każdy ją ma, oraz nie każdy na nią reaguje tak samo.

    Co do 25FPS, to tylko teoretyczne dane, każdy inaczej to interpretuje. Dla kogoś 25FPS może być płynnie, dla innego animacja może być skokowa. W dodatku minimum to 25 x 2 = 50 FPS. Ideałem było by właśnie 2x60FPS, przy włączonej synchronizacji pionowej, stąd te 2x60Hz.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •