Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree3Likes
  • 3 Post By Pluxe

Wątek: PMDG 747 jak lecieć szybciej niż 300 węzłów?

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2013

    Post PMDG 747 jak lecieć szybciej niż 300 węzłów?


    Polecamy

    Cześć, ostatnio tak się zastanawiam jak zmienić prędkość w PMDG 747 bo dotychczas jak latałem to najwięcej 300 węzłów z, a ja bym chciał lecieć np 500 węzłów 920 na godzine jak to ustawić w FMC? Jak tam ustawiam prędkość to pisze że nie da się jej ustawić na inną i zostaje ta sama jak to ustwaić?
     

  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Podstaw latania na PMDG się nie nauczysz, a nie znasz nawet najprostszych rzeczy- nie rozrożniasz IAS, TAS i GS. Najpierw naucz się latać, a potem się bierz za PMDG.
    michał, jaceman and kacper232 like this.
    Pozdrawiam, Pluxe
     

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    IAS - to węzły
    jedynie co nie znam TAS
    GS - ground Speeds prędkość naziemna ja chcę się tylko dowiedzieć jak lecieć szybciej czyli zamiast 320 węzłów lecieć 490 lub 500 węzłów tylko to chcę wiedzieć.
     

  4. #4
    Awatar jaceman

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Na B747 nie latałem, ale może ustaw większą prędkość na autopilocie .

    EDIT: W FMC nie wpisujesz prędkości jaką chcesz. FMC sam przelicza jaka prędkość jest dobra dla danego momentu. Na przykład na przelotowej będzie to około 320 węzłów(przynajmniej w B737, ale dokładnie nie pamiętam). A podczas podchodzenia do lądowania około 170 węzłów(oczywiście tak jest w B737).
    "Latanie nie jest niebezpieczne. Niebezpieczne są katastrofy."
     

  5. #5
    Awatar FR8228

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    TAS ( True Air Speed ) - Prędkość rzeczywista lotu względem opływających statek powietrzny strug powietrza; jest to prędkość EAS uwzględniająca poprawkę związaną z wysokością lotu, temperaturą i wilgotnością powietrza ( Pisać mi się nie chciało więc z wikipedii skopiowałem )
     

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    OK jaceman na autopilocie teżbym mógł ale np chcę lecieć z VNAV i chodzi mi oto żeby FMC dobrał taką prędkość np właśnie 500 węzłów i kliknąć VNAV i żeby z tą prędkością leciał.
     

  7. #7
    Awatar FR8228

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    A takie pytanie : Z innymi samolotami ci się udaje ???
     

  8. #8

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Czytałeś w ogóle manual do samolotu?
    Z tego co mi wiadomo, to 500 węzłów to jest prędkość iście piekielna dla 747.
    Chyba kupowanie samolotu za 200+ złotych, to lekka rozrzutność, jeśli nie masz zamiaru czytać podstawowych dokumentów.
     

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    To Ci ułatwię:
    IAS - indicated air speed - prędkość, którą wyświetlają przyrządy
    GS - ground speed - prędkość względem ziemi
    TAS - true air speed - prędkość rzeczywista

    Jak jesteś wysoko, to masz mniejszą gęstość powietrza, więc wskazania prędkości są dużo niższe, czyli np. 300 węzłów, gdy w rzeczywistości Twoja prawdziwa prędkość (właśnie ze względu na chociażby dużo mniejszą gęstość powietrza) jest większa. Dorzuć jeszcze np. prędkość i kierunek wiatru itp. Oczywiści to wszystko jest gigantyczne uproszczenie.

    Poczytaj o prędkościach, o tym co ma na nie wpływ itp, wtedy wszystko Ci się rozjaśni. No i faktycznie przesiądź się na standardowego b747, bo pmdg to póki co zbyt wysoka półka.
     

  10. #10
    Awatar FR8228

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kacper232 Zobacz posta
    Z tego co mi wiadomo, to 500 węzłów to jest prędkość iście piekielna dla 747.
    Max. prędkość dla B744 to ok.533 kt.


    Cytat Zamieszczone przez Samolek Zobacz posta
    ja bym chciał lecieć np 500 węzłów 920 na godzine
    To jak cie kasa w kieszeni drażni to kup se np.F-16 od Lago lub kogoś/czegoś innego
     

  11. #11
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    533kt IAS? TAS? Jeżeli IAS to na jakiej wysokości? Na poziomie morza? Bo na przelotowej 533 IAS to będzie grubo ponad prędkość dźwięku.

    Ciężko jednoznacznie stwierdzić jaka jest "prędkość maksymalna" samolotu, tym bardziej w węzłach. Jak juz to lepiej użyć Macha.
    Pozdrawiam, Pluxe
     

  12. #12
    Awatar FR8228

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Ciężko jednoznacznie stwierdzić jaka jest "prędkość maksymalna" samolotu, tym bardziej w węzłach. Jak juz to lepiej użyć Macha.
    Mach 0,92
     

  13. #13
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    1. Aztec.pl - Forum Dyskusyjne :: Zobacz temat - Jak to jest z tym IAS, TAS, GS
    2. Przeszukaj forum - Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl + rozwinięcia skrótów IAS, TAS, GS.
    3. Samolot działa poprawnie, problem leży po stronie użytkownika.
    4. Prędkość maksymalna nie jest prędkością ekonomiczną.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]
     

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •