Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie Skręcanie w FS2004 i Condor Soaring oraz Saitek Pro Flight pod Mac OS


    Polecamy

    Na początku jako nowy forumowicz chciałem się ze wszystkimi przywitać: Dzień dobry

    Jestem początkującym użytkownikiem symulatorów lotniczych i w związku z tym mam kilka pytań.

    1) W Cessnie 172, aby skręcić w prawo przechylam joystick trochę w prawo, czekam aż sztuczny horyzont pokaże kąt przechylenia np 20 stopni, puszczam joystick - joystick się centruje, samolot zostaje w przechyle 20 stopni cały czas (mimo tego,że nie przechylam joysticka). Oczywiście zakręt jest skoordynowany - skręcam też sterem kierunku
    Jeżeli chcę, aby samolot już nie skręcał - przechylam joystick w lewo, czekam aż sztuczny horyzont pokaże kąt przechylenia 0 stopni, wtedy puszczam joystick - centruje się i samolot nie jest już w przechyle i leci prosto.

    Natomiast w Condor Soaring, jeśli przechylę w prawo - szybowiec jest przechylony w prawo, jak puszczę joystick - joystick się centruje, szybowiec też wraca do pozycji "centralnej" (nie zostaje w przechyle).

    Czy tak to wygląda w prawdziwych szybowcach i samolotach (w sensie, ze przechylony samolot po puszczeniu drążka w przechyle, a szybowiec wraca do pozycji centralnej).

    Używam joysticka Xtreme 3D Pro.

    2) Który zestaw jest lepszy dla początkującego - Saitek Pro Flight (Yoke + Pedals) czy Saitek Pro Flight CESSNA (Yoke + Pedals)?
    Czytałem, że wolant Pro flight Cessna można skręcić o 90 stopni (czy tak jest w prawdziwych cessnach?).

    3) Czy sprzęt Saitek Pro Flight działa bez problemu pod Mac OS (z symulatorami X-Plane i Flightgear)?
    W internecie jest mało na ten temat - testy i filmy na youtube są głównie z FSX po Windowsem.


    Jeśli podobny temat był poruszany - to przepraszam, z grubsza przejrzałem forum, ale ponieważ pracuję i studiuję nie mogę sobie pozwolić ma wielogodzinne przeszukiwanie forum

  2. #2
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dziki Dziku Zobacz posta
    Czy tak to wygląda w prawdziwych szybowcach i samolotach (w sensie, ze przechylony samolot po puszczeniu drążka w przechyle, a szybowiec wraca do pozycji centralnej).
    To zależy od danego smolotu/szybowca i jego stateczności statycznej. Generalnie z tego co ja wiem, to powinna byc pewna statecznośc statyczna i samolot czy szybowiec powinien powoli wracać do pozycji wings level przynajmniej na statkach używanych do szkolenia i dopuszczonych do latania przez niedoświadczonych pilotów. Należy też pamiętać, że bardziej zaawansowane aerodynamicznie maszyny są raczej niestatyczne i stąd ta popularność FBW. Na C172 jak wprowadzisz w zakręt i puścisz wolant to tak jak napisałem wyżej będzie sobie powoli niwelował przechylenie - zwykle się lekko podtrzymuje w zakręcie ale tak po prawdzie to nie zwraca się na to uwagi tylko robi odruchowo. Co do szybowców to prawidłowy zakręt wymagał bardzo niewielkich ruchów drążkiem, raczej trzymał sobie przechylenie z drążkiem w neutrum. Czasami w realu ciężko to ocenic jak jest gdy non stop sie lata w turbulencji. Na embraerze 170/190 natomiast jest zachowana równowaga - gdy już wprowadzisz w zakręt to z wolantem w neutrum jest on kontynuowany ze stałym przechyleniem. Lotki nie są wspomagane komputerowo ale za to spoilery na skrzydłach już tak i ja przypuszczam, że komputer sporo pomaga. Należy też dodać, że jest autorudder, yaw dumper i takie tam zaawansowane wymysły.

    Oczywiście mogę się mylić, zasady lotu nigdy nie były moją mocna stroną.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Dziki Dziku Zobacz posta
    Natomiast w Condor Soaring, jeśli przechylę w prawo - szybowiec jest przechylony w prawo, jak puszczę joystick - joystick się centruje, szybowiec też wraca do pozycji "centralnej" (nie zostaje w przechyle).
    Podaj na której wersji Condora i na jakim szybowcu tak się dzieje - bawię się C od 2006r. i pierwszy raz słyszę o takim zachowaniu. prawidłowo powinieneś mieć takie zachowanie: wprowadzasz w zakręt przechylając dżojstikiem powiedzmy w prawo. gdy wycentrujesz dżojstik szybowiec zostaje w tej pozycji przez chwilę po czym z czasem zacznie pogłębiać zakręt (dlatego czasem trzeba dać lekką kontrę) ale to wszystko zależy też od szybowca jaki masz wybrany.
    moje pstryk gallery.may.net.pl oraz A-P

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •