Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
Like Tree15Likes

Wątek: GearUP! Poznań

  1. #1
    Awatar tomekMG

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie GearUP! Poznań


    Polecamy

    Całkiem niedawno miałem okazję wraz ze swoimi bliskimi dość niecodziennie spędzić sobotnie popołudnie: bujaliśmy w obłokach nie odrywając się od ziemi. Wszystko za sprawą symulatora lotów Boeinga 737 w Gear Up! Była świetna zabawa, ale widoki jeszcze lepsze. Kokpit symulatora do złudzenia przypomina wnętrze kokpitu Boeinga 737, a wysokiej jakości obraz generowany "za oknem" podczas lotu niczym nie ustępuje rzeczywistym krajobrazom - jest co podziwiać! Każdy z nas poleciał w ulubiony zakątek Świata, podziwiając po drodze bajkowe widoki. Już niedługo siedziba Gear Up! będzie w samym centrum Poznania (na ul.Kwiatowej), jeszcze bliżej dla każdego. Polecam wszystkim loty w tym symulatorze, zarówno laikom, jak i tym mocno pochłoniętym światem lotnictwa - dobra zabawa gwarantowana dla każdego!

    www.gearup.aero





    Pluxe and Mateos33 like this.

  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Jakie stawki za taką zabawę są?
    Pozdrawiam, Pluxe

  3. #3
    Awatar tomekMG

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Jakie stawki za taką zabawę są?
    Wszystko na stronie. Teraz jest promocja

  4. #4

    Dołączył
    May 2015
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Czy takie symulatory korzystają z (oczywiście przerobionego) któregoś z popularnych symulatorów komputerowych czy też mają specjalne dla nich pisane oprogramowanie? Chodzi mi o to, czy na miejscu nie okaże się, że poza świetnym kokpitem lecę FSX albo X-Plane na wysokich ustawieniach grafiki

  5. #5
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Tak się okaże.
    Micha-ek likes this.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  6. #6
    Awatar macli

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Zdjęcia mówią: FSX. Zresztą simworld sc (właściciel tego symulatora) jest producentem części do symulatorów domowych.

    Jak ktoś nigdy nie korzystał, to można spróbować. Warto jednak wiedzieć, że całkiem sporo osób ma takie i podobne poupychane po domach i piwnicach, więc twierdzenia ze strony o wyjątkowości ("jedyny w Polsce", "jedyny w Europie") można włożyć między bajki.

  7. #7
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macli Zobacz posta
    Zdjęcia mówią: FSX. Zresztą simworld sc (właściciel tego symulatora) jest producentem części do symulatorów domowych.

    Jak ktoś nigdy nie korzystał, to można spróbować. Warto jednak wiedzieć, że całkiem sporo osób ma takie i podobne poupychane po domach i piwnicach, więc twierdzenia ze strony o wyjątkowości ("jedyny w Polsce", "jedyny w Europie") można włożyć między bajki.
    Byłem (niestyty dość krótko), widziałem i pozwolę się nie zgodzić z opinią, że "takie mają ludzie po domach" (a trochę w swoim życiu sim'ów widziałem). Przynajmniej jeszcze nie teraz.

    Poznański symulator wyróżnia się dość mocno pod względem samego wykonania, hardware'u oraz logiki, która za nim siedzi.

    Parę smaczków, które zaobserwowałem / wyciągnąłem:
    - wizualizacja z polem widzena 220 stopni (na zakrzywionej powierzchni, a nie TV/Monitorach)
    - na Main Panelu działają wszystkie zegary (zazwyczaj w innych simach panele są w pełni lub częściowo dummy)
    - niezależna regulacja podświetlenia z podziałem na CPT i F/O
    - działający moduł ISFD z podświetleniem i regulacją jasności ekranu (ponoć nikt inny nie robi na świecie)
    - samopowrotne knoby i N1, SPD REF, MINS i BARO oraz przełączniki dla Yaw Damper i Wing Anti Ice
    - nie można przełączyć niektórych przełączników tak jak zwykłych switchy, tylko trzeba je najpierw pociągnąć w dół (np. od pomp)
    - poprawnie symulowany master caution
    - CDU jest w pełni metalowe z ruchomą raczką as real, niezależnym podświetleniem i dla przycisków i ekranów
    - startery mają taki skok jak w realu i "są trzymane"
    - przy przełączaniu zasilania np. z APU na GEN mamy efekt charakterystycznego "mignięcia" elektroniki
    - realistycznie zmieniający się pobór prądu
    - realnie funkcjonujący IRS, łącznie z diodami na przyciskach ENT i CLR + litery NSWE o poprawnym kształcie
    - wyświetlacze w robione są na zamówienie (nie są to zwykłe monitory schowane za MIPem)
    - wszystkie pokrętła i osadzenie elementów dokładnie tak samo w realu
    - stacja instruktora z prawdziwego zdarzenia
    - mają dojście do cpt z 737, który regularnie testuje symulator i przekazuje swoje uwagi
    - sam software pod kokpit podobno 10k EUR

    Jedyną brakującą rzeczą, którą udało mi się na szybko dopatrzeć był brak możliwości stestowania przez wciśnięcie lampek sygnalizujących otwarcie drzwi.

    Osobiście zdecydowanie polecam (tak długo jak nie odlecą z cenami) - dla tych co nigdy nie próbowali, ale również dla tych, którzy właśnie trzymają u siebie w domu sim'a, a chcieliby zobaczyć co jeszcze można wycisnąć.
    frik and Pluxe like this.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  8. #8
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Wchodzę zobaczyć ceny, a tam na tablicy "odlotów" Pluxe o 18:30 .
    Pluxe likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  9. #9
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Owszem, ale dopiero 21.11 nie wiem czemu już tam wiszę.

    Nagroda z konkursu DDesign, transport do Poznania w sumie 200zl mnie wyniósł (STN-POZ-LTN, FR+W6) razem z dojazdami na lotnisko, wiec w sumie nie narzekam
    Mateos33 likes this.
    Pozdrawiam, Pluxe

  10. #10
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Zegrze | EPWA / EPMO

    Domyślnie

    Czy ten symulator jest ruchomy?

  11. #11
    Awatar Reyes

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Nie.

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Kropka nienawiści
    A wracając do tematu, to nie potrzeba, aby był ruchomy. Wystarczy żeby był realny

  13. #13
    Awatar AllOver

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    AllOver :)
    Wpisów
    263

    Domyślnie

    Krotko i na temat... GearUP to jest to! Jezeli jestes pilotem GA i chcesz zobaczyc jak sie lata 737 to jest to. Jezeli jestes pilotem 737 i chcesz potrenowac to jest to. Jezeli nie masz pojecia o samolotach i tylko chcesz zobaczyc jak wyglada i lata symulator to tez to jest to!
    Symulator BARDZO realistyczny (wraz z cala logika 737). Tak mozna miec to samo na przyklad w Lufie w Berlinie. I nawet bedzie sie ruszal ale dosanie zgody na polatanie FFS to juz trudniej (nawet nie wspomne o kasie).
    Zaloga (GearUP) bardzo profesjonalna. Trzeba pamietac ze instruktor musi miec tak samo dobre podejscie do osoby ktora wpadnie z ulicy jak i do pilota ktory wie co robi. Marcin takie podejscie ma.
    Wizualizacja to nastepny hit. WAW czy DXB to naprawde cos. Bije to na glowe np sim 787 na LGW.
    Lokalizacja ciekawa tylko ze daleko od lotniska
    Jest jeszcze moze jedna rzecz o ktorej nie napisze ale jezeli ktos lubi latac 500kts to tez sie da zrobic
    Czy tam powroce? Na 100%. Czy z latajacymi kolegami? Tak! Czy z nie latajacymi znajomymi? Tez! I nawet z dziecmi poniewaz dzieci tez moga latac. Jezeli ktos kreci na to nocem to powiem ze gdybym mial te 6+ lat i lubil samoloty to pewnie do konca zycia bym cos takiego pamietal.
    I Ci ktorzy sa nadal nie przekonani powinni sie przejsc i wejsc do kawiarni. Fajne lotnicze miejsce w centrum miasta. Mozna zobaczyc jak to cos wyglada i jak lataja inni. Slowo daje ze trudno bedzie sie oprzec... Dobrej zabawy!
    lopass, STYRO, ruben323 and 3 others like this.
    AllOver

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2015

    Domyślnie Byłem osobiście

    Witam byłem osobiście w gear up-ie (żona znalazła mi na prezent urodzinowy) samo miejsce i obsługa oraz wystrój wnętrza oceniam bardzo dobrze a odnośnie samego pobytu i uczestnictwa w warunkach bardzo zbliżonych do realu uważam również za bardzo trafne przeżycie czasu z domieszką emocji . Byłem co prawda tylko godzinę chociaż moje odczucia to były na okres jakiś 15 minut , nawet nie wiem kiedy uciekł mi czas. Spokojnie polecam , miejsce warte zobaczenia i przeżycia. Polecam

  15. #15
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Przy okazji WOŚP można wylicytować lot z Piotrkiem Lipińskim:
    Aukcje Wielkiej Orkiestry Światecznej Pomocy
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  16. #16
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Opiszę swoje wrażenia z wizyty w symulatorze B737.


    O sim 737 dowiedziałem się z zestawienia symulatorów w Polsce w art. z Przeglądu lotniczego 12.2015r.


    Można uznać, że znalazłem sim sam czytając hobbystyczną gazetę. (Reklamy Gear Up nigdzie nie widziałem, działają od września)


    Podekscytowany na następny dzień, zadzwoniłem by się umówić.
    - nikt nie odebrał telefonu oraz nikt pózniej nie oddzwonił w przeciągu tyg(posiadają kom. nr tel)


    Zdecydowałem się wykupić 90 min lotu poprzez system rezerwacyjny Gear Up(z góry płacąc i otrzymując potwierdzenie emailem) na 14:30.
    Danego dnia wsiadłem w pociąg z Warszawy. Wiedząc, ze będę 2 godz. wcześniej, z pociągu napisałem do Gear Up emaila czy móglbym wcześniej przyjść? Po 30 min bez odpowiedzi, postanowiłem zadzwonić około 11:30. Tym razem odezwała się automatyczna sekretarka informując mnie, ze pracują w takich i takich godz.
    Nie mogąc się skontaktować z Gear Up po przyjeździe udałem się prosto do nich.
    Na miejscu zastałem Panią i Pana. Poprosiłem o wcześniejszą sesję bym mógł o określonej godz. wyjść by złapać wcześniejszy pociąg powrotny.
    Zgodzili się.

    Ogólnie rzecz ujmując B737 jest mi znany i lubiany (od wielu lat na nim latam początkowo na FSX(B737-400 oraz PMDG) teraz Prepar3d(PMDG) +VATSIM
    Tym bardziej byłem podekscytowany, ze wreszcie będzie można polatać w odwzorowanym B737.


    Poinformowałem o swoim doświadczeniu sim-instruktora.
    Pan instruktor poprosił by siadać za stery.


    Siadając na fotelu kapitańskim (nie poinformowany wcześniej przez sim-instruktora) chciałem przyciągnąć fotel, nie widząc żadnego chwytaka, złapałem za deskę przednią po lewej od autopilota co prawie skończyło się jej urwaniem. Wtedy zaczęła się ciekawa wymiana zdań z sim-instruktorem. Pan sim-instruktor powiedział, ze wystarczy samymi nogami się przyciągnąć. Odpowiedziałem, ze warto by zainstalować rączkę do przyciągania fotela, bo ktoś w przyszłości urwie. I tu chyba podpadłem Panu sim-instruktorowi
    Pan sim-instruktor odparł, ze w zasadzie nogami wystarczy sie przysunąć i nie potrzeba ‚rączki’ po czym zażartował, że gdybym urwał to miałbym pamiatkę.


    Więc pamietamy - w sim B737 w Gear Up „przyciąganie fotelu odbywa się nogami”
    co byście nie mieli pamiatki


    OK. Usiadłem za sterami B737(cold and dark - tak poprosiłem)
    Zaplanowałem lot EPPO-EPGD.


    W trakcie konfiguracji pojawił się realny pilot B737 z Travel Service, przyszedł ciekawości pooglądać sim , wywiązała się rozmowa)


    Podczas konfiguracji gdy nie wszystkie przyciski działały za 1 razem, ponawiałem próbę, a że samolot znam robiłem to szybko. Nagle Pan sim-instruktor raczył mnie "zganić" (sic!), w obecności realnego pilota:
    cytuję "bym się nie popisywał, bo jeszcze coś popsuję”.


    Chciałbym zaznaczyć, że nie wykonywałem żadnych niebezpiecznych akrobacji Do tej pory nie rozumiem, o co panu sim-instruktorowi chodziło i dlaczego pozwolił sobie na ‚wycieczki personalne’ w stosunku do klienta?


    Przez dłuższą chwilę Pan sim-instruktor prowadził monolog.


    Zaskoczony postawą Pana sim-instruktora po chwili odparłem, że swoją troskę o sprzęt wyraziłem podczas uwagi co do uchwytu, więc bezpodstawne jest oskarżanie mnie o zamiar popsucia sprzętu(sic!).
    Poza tym przyjechałem się dobrze bawić.


    Skonfigurowaliśmy, taxi, take off.
    Po 10 min lotu EPPO do EPGD symulator się całkowicie "wysypał" choć przez dłuższą chwilę Pan sim-instruktor twierdził, ze to tylko wizja sie popsuła, bo u nich FSX oraz Prepare3d się nie wysypują, a tylko wizja(sic!).


    Widząc, że szybko nie wrócimy do lotu, stwierdziłem, ze w takim razie pewnie to koniec na dziś określając czas w fotelu na jakieś 30 min może 40? Pan sim-instruktor zareagował, że to było 60 min, a 30min odbiorę w innym terminie. OK. Odparłem. (Odbiorę lub nie - pomyślałem)


    W tym czasie udało mi się: konfiguracja samolotu z Cold and Dark do momentu startu, wprowadzić dane do FMS, take off, climb do FL280. W trakcie climb, wiele razy wizja się wyłączała, aż do całkowitego resetu.


    Po dłuższym czasie


    Udało się postawić sim, mogłem usiąść ponownie, wykonać podejście ILS.(15 NM poprosiłem). Będąc na 700 ft przed EPGD rozpiąłem autopilota, ale samolot nie zareagował na stery i zaczął pikować nosem w dół. (Katastrofa!)


    Nic podobnego Pan sim-instruktor zareagował błyskawicznie i wcisnął pauzę. Po czym, grzebiąc coś na tablecie oznajmił, że jeszcze raz spróbujemy i puścił mnie nagle gdzie miałem juz jakieś 300 ft i nos w dół
    Samolot wyszedł z tego położenia i przy drugim podejściu udało się wylądować. Uff


    Od bardzo miłej Pani dostałem bilet potwierdzający uczestnictwo w zabawie, za które podziękowałem i szybko zbierałem się do wyjścia (20 min do pociągu).
    Pan sim-instruktor nie wyszedł ze swojego fotela pożegnać się gdyż rozmawiał z siedzącym na fotelu kapitańskim realnym pilotem.


    Pożegnałem się i pobiegłem na pociąg.


    Koszty:
    sim 90 min - 569 zł
    pociąg wawa-poz-wawa - 260 zł
    wyżywienie -60 zł
    taxi - 30


    Suma: 919 zł


    Czas: 10 h


    Satysfakcja:
    3/10




    Niestety nie można zasiadać samemu w sim , tylko pod okiem sim-instruktora, chyba, że się jest realnym pilotem to co innego.
    We dwójkę można siedzieć, ale pod specjalnym zezwoleniem wydanym przez „tam kogoś” i trzeba się wylegitymować licencją PPL.


    Za dużo tych utrudnień jak na dobrą zabawę. Zapłacisz, a Pan sim-instruktor za Ciebie poprzełącza przyciśki w dodatku i jeszcze Cię opierdzieli, że się dobrze bawisz (sic!)


    Minusy symulatora:

    • brak uchwytu do podciągania fotela
    • atrapa dolnego radiowego piedestału (nic o tym nie wspomnieli w ofercie) - częstotliwości ustawia się poprzez FMC
    • wolno działający autopilot (trzeba długo kręcić gałkami by wybrać pożądaną wartość - trochę upierdliwe)
    • częste zawieszanie się software



    Zalety symulatora:

    • jest
    • dobrze odwzorowane sterowanie



    Jak za wypad 1-dniowy, za kwotę około 1000 zl, z aroganckim i niemiłym instruktorem, wykorzystanym czasie w połowie (zawieszanie się sim)to mogę powiedzieć „nie wchodze w to”.
    Z tych powodów oceniam symulator jako lokalną zabawkę.
    Adik_s likes this.

  18. #18

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Jest możliwość przelotu na vatsim?

  19. #19
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez suszykuba Zobacz posta
    Jest możliwość przelotu na vatsim?
    Ktoś kiedyś już pytał zdaje się.

    Jest, tylko trzeba wcześniej dać znać.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam,

    miałem okazję w ostatnim czasie skorzystać z oferty GearUp! i chciałbym podzielić się wrażeniami.

    Jestem VATSimowcem i zależało mi na jak wierniejszym odwzorowaniu symulacji. Na symulatorze spędziłem ok. 8h i moje wrażenia są jak najbardziej pozytywne.

    Z rzeczy najważniejszych:

    - przez kilka godzin razem z instruktorem wykonaliśmy kilka lotów + treningi różnych podejść na większości lotnisk w Polsce + Dubai. Symulator stoi stabilnie, nic się nie dzieje, nie wyrzuca błędów - co na tak złożony system było dla mnie zaskoczeniem.
    - kabina jest zrobiona bardzo profesjonalnie - poziom detali powala, naprawdę można się poczuć jak w 737.
    - uzupełnieniem kabiny jest system wizyjny, który pozwala widzieć 220 stopni wokół siebie (czyli widok przez wszystkie szyby 737) - majstersztyk.
    - instruktor jest właściwą osobą na właściwym miejscu - dobrze zna systemy samolotu i dobrze swoją wiedzę przekazuje. Wśród moich oczekiwań była współpraca z instruktorem w zakresie Crew Resource Management czyli tak naprawdę podziałem ról w kokpicie i to oczekiwanie zostało spełnione - jak na VATSimowca - nigdzie wcześniej nie udało mi się tak dobrze współdziałać w trakcie całego lotu.

    Podsumowując - GearUp! jest miejscem, które doskonale uzupełnia lukę w świecie symulatorów i pozwala zobaczyć i poczuć jak wygląda praca pilota w kokpicie. Dla symulatorowców jest świetnym uzupełnieniem tego co już znają. A jeśli znacie dobrze 737 to w GearUp! można tą wiedzę świetnie wykorzystać, ale zamiast klikać myszką na monitorze - przełączać przełączniki w kabinie 1:1.

    Na pewno będę tam wracał. Polecam każdemu.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •