belfegor, a deklinacja przy w-wie to nie +3* ?
JasneZamieszczone przez PZl Belfegor
Z AIP wynika, że +4 stopnie :
Panowie jeszcze jeden problem. Po przechwyceniu wiązki ILS samolot nie utrzymuje sam wysokości... Poprostu spada, ustawia się w osi pasa, ale spada...
Jeśli chodzi o wysokość to ja latam zawsze na autopilocie z włączonym ALT, ale po naciśnięciu APP tamto gaśnie a samolot spada...
Oczywiście, akurat nie podam ci przykładu, ale napewno są PASY na niektórych lotniskach, które nie są wyposazone w ILS. Głównie są to małe porty lotnicze, ale zdarzają się też ważne, duże lotniska komunikacyjne które nie posiadają pasów z ILS. Wszystko było na tym forum, gdzieś tutaj.Są w FSX jakieś lotniska, na które się nie da podchodzić z ILS?
Zaufaj mu. Skoro wszystko robiłeś wg wskazówek, to samolot najpewniej się zniża, a nie spada. Spójrz czy ten romb na pionowej kresce (na wyświetlaczu PFD) jest po środku, jeśli tak to jest dobrze.Poprostu spada, ustawia się w osi pasa, ale spada...
PS Czasem żeby wylądowac wg ILS trzeba wpisać jeszcze częstotliwość DME z lotniska docelowego. Ale to tylko spotkałem póki co w EDDF.
Robiłem wszystko dobrze, a uderzyłem dziobem w glebę po włączeniu APP
ALT samo się wyłączyło po naciśnięciu APP
U mnie po wciśnięciu APP, ALT i HDG cały czas są aktywne.
Ale też druga sprawa, Ty od razu wsiadasz na Benka, może warto pierw "zrozumieć" ILS na Cessnie? Beż użycia APP tylko ręcznie korygując samolot na ścieżce podejścia? Byłeś na aztec.pl? Tam poczytasz trochę i już wszystko stanie sie prostsze. Cytuję:
Nie nauczysz się ,,grać'' w FS w kilka dni
Polecam poszukać mapek na stronach VACCów, np. http://www.pl-vacc.org/pol3/maps.phpZamieszczone przez Riddler
Na niemal każde lotnisko można podejść na kilka sposobów. Najczęściej używane jest ILS, ILS/DME (ILS z przystawką DME) i ILS DME (odczyt odległości z pobliskiego VORa), rzadziej się podchodzi wg VOR, VOR/DME, jeszcze rzadziej wg NDB. Podejście na dwa NDB w lotnictwie cywilnym praktycznie nie jest wykorzystywane. Tak samo nie słyszałem, żeby ktoś wykonywał podejście oparte na lokatorze.P.S. Są w FSX jakieś lotniska, na które się nie da podchodzić z ILS? np. Spain-Mallorca
Do lądowania nie jest niezbędne strojenie do VOR DME na "NAV2". W "gołym" ILSie masz markery (i/lub lokatory), które informują Cię jak daleko jesteś od pasa.Zamieszczone przez tomekk55
PS. Krakowski "L", to teraz "KRA"?
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Racja. Nie mogę już tam zmienić.Zamieszczone przez tomekk55
Tam masz odsłuch, a oprócz tego masz wizualnie przedstawiony na panelu.To z tymi markerami to wystarczy pod radiem kliknąć MKR i już wtedy jest OK (np. we FRA)?
Tutaj masz pod termometrem znaczniki Outer Marker, Middle Marker, Inner Marker.
W innych samolotach informacja może być wyświetlana np. na HSI, albo na PFD - zależy to od samolotu.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
jestem słaby z tymi terminami lotniczymi (poczatkujący) dlatego czytalem porady boeinga787 i google ale nie umiem za cholery ustawić podejście z ils-em. czy byłby ktoś tak uprzejmy i krok po kroku napisać co wcisnąć ale bez operwowania skrótami. Bedę naprawdę wdzięczny. na trasie z epsc do epwa wszystko to próbuje wykonać. nie wiem czy mam miec włączony autopilota wysokości.
Naprawdę najpierw musisz się NAUCZYĆ (tak jak w szkole) teorii, a później pytać o praktykę. Do wydrukowania:jestem słaby z tymi terminami lotniczymi (poczatkujący) dlatego czytalem porady boeinga787 i google ale nie umiem za cholery ustawić podejście z ils-em. czy byłby ktoś tak uprzejmy i krok po kroku napisać co wcisnąć ale bez operwowania skrótami. Bedę naprawdę wdzięczny. na trasie z epsc do epwa wszystko to próbuje wykonać.
-materiały z aviation.home.pl
-poradnik (gsschool.pdf) Roda Machado
-poradniki z aztec.pl
Rozumiem, że w szkole nie uczą zaczynać zdania z dużej litery, stosować znaków interpunkcyjnych, o szukaniu nie wspomnę...Zamieszczone przez kacza23
http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?p=213749#213749
Nie ma, że boli, czeka Cię minimum pół roku roboty zanim będziesz w stanie bezproblemowo latać.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
A ja zacząłem testować automatyczne podejście i tak jak na B737 fajnei wszystko wychodzi to na B747 jest dramat. W momencie przechwycenia wiązki samolot skręca w stronę pasa, wszystko fajnie tylko jeszcze ani razu nie zdążył mi się ustabilizować w osi pasa. Poprostu tak faluje z lewej na prawą i spowrotem, że nie ma mowy się wyrobić przed progiem. Czy jest jakiś sposób, żeby samolot jakoś szybciej rozpoczął pierwszy skręt w stronę osi pasa (jeśli mówimy o w pełni automatycznym podejściu). Oczywiście można ręcznie nakierować go na pas i wtedy włączyć APR.
Pilot wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance
moje pierwsze w miarę udane lądowanie z ILS'em
http://www.youtube.com/watch?v=jydQSl7CKPk
( niestety podwójny kandur xD)
Zakładki