Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 58
  1. #21

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja spojrzałem do AIP, ale... Twoje kierunki pasa 33/11 są dobre, 15/29 już nie. Co to oznacza? Spojrzałeś na kurs podejścia VOR/DME, który jest nieco odchylony od osi pasa i stąd Twoja pomyłka (mapki na PL-VACC są dobre)

  2. #22
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    belfegor, a deklinacja przy w-wie to nie +3* ?

  3. #23

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Krzyżanowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    Ja spojrzałem do AIP, ale... Twoje kierunki pasa 33/11 są dobre, 15/29 już nie. Co to oznacza? Spojrzałeś na kurs podejścia VOR/DME, który jest nieco odchylony od osi pasa i stąd Twoja pomyłka (mapki na PL-VACC są dobre)
    Jasne

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Z AIP wynika, że +4 stopnie :

  5. #25

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Myszków

    Domyślnie

    Panowie jeszcze jeden problem. Po przechwyceniu wiązki ILS samolot nie utrzymuje sam wysokości... Poprostu spada, ustawia się w osi pasa, ale spada...

    Jeśli chodzi o wysokość to ja latam zawsze na autopilocie z włączonym ALT, ale po naciśnięciu APP tamto gaśnie a samolot spada...

  6. #26
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Są w FSX jakieś lotniska, na które się nie da podchodzić z ILS?
    Oczywiście, akurat nie podam ci przykładu, ale napewno są PASY na niektórych lotniskach, które nie są wyposazone w ILS. Głównie są to małe porty lotnicze, ale zdarzają się też ważne, duże lotniska komunikacyjne które nie posiadają pasów z ILS. Wszystko było na tym forum, gdzieś tutaj.

    Poprostu spada, ustawia się w osi pasa, ale spada...
    Zaufaj mu. Skoro wszystko robiłeś wg wskazówek, to samolot najpewniej się zniża, a nie spada. Spójrz czy ten romb na pionowej kresce (na wyświetlaczu PFD) jest po środku, jeśli tak to jest dobrze.

    PS Czasem żeby wylądowac wg ILS trzeba wpisać jeszcze częstotliwość DME z lotniska docelowego. Ale to tylko spotkałem póki co w EDDF.
    Pozdrawiam, Tomek

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Myszków

    Domyślnie

    Robiłem wszystko dobrze, a uderzyłem dziobem w glebę po włączeniu APP

  8. #28
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    A po włączeniu APP wyłączyłeś ALT?
    Pozdrawiam, Tomek

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Myszków

    Domyślnie

    ALT samo się wyłączyło po naciśnięciu APP

  10. #30
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    U mnie po wciśnięciu APP, ALT i HDG cały czas są aktywne.

    Ale też druga sprawa, Ty od razu wsiadasz na Benka, może warto pierw "zrozumieć" ILS na Cessnie? Beż użycia APP tylko ręcznie korygując samolot na ścieżce podejścia? Byłeś na aztec.pl? Tam poczytasz trochę i już wszystko stanie sie prostsze. Cytuję:
    Nie nauczysz się ,,grać'' w FS w kilka dni
    Pozdrawiam, Tomek

  11. #31
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Riddler
    A z tym kursem pasa, samemu go trzeba jakoś wyliczyć, czy na mapie w FS jest gdzieś on napisany? :/
    Polecam poszukać mapek na stronach VACCów, np. http://www.pl-vacc.org/pol3/maps.php
    P.S. Są w FSX jakieś lotniska, na które się nie da podchodzić z ILS? np. Spain-Mallorca
    Na niemal każde lotnisko można podejść na kilka sposobów. Najczęściej używane jest ILS, ILS/DME (ILS z przystawką DME) i ILS DME (odczyt odległości z pobliskiego VORa), rzadziej się podchodzi wg VOR, VOR/DME, jeszcze rzadziej wg NDB. Podejście na dwa NDB w lotnictwie cywilnym praktycznie nie jest wykorzystywane. Tak samo nie słyszałem, żeby ktoś wykonywał podejście oparte na lokatorze.

    Cytat Zamieszczone przez tomekk55
    PS Czasem żeby wylądowac wg ILS trzeba wpisać jeszcze częstotliwość DME z lotniska docelowego. Ale to tylko spotkałem póki co w EDDF.
    Do lądowania nie jest niezbędne strojenie do VOR DME na "NAV2". W "gołym" ILSie masz markery (i/lub lokatory), które informują Cię jak daleko jesteś od pasa.

    PS. Krakowski "L", to teraz "KRA"?
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  12. #32
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    na niemal każde lotnisko
    Na niemal każdy PAS :-)

    To z tymi markerami to wystarczy pod radiem kliknąć MKR i już wtedy jest OK (np. we FRA)?
    Pozdrawiam, Tomek

  13. #33
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomekk55
    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    na niemal każde lotnisko
    Na niemal każdy PAS :-)
    Racja. Nie mogę już tam zmienić.
    To z tymi markerami to wystarczy pod radiem kliknąć MKR i już wtedy jest OK (np. we FRA)?
    Tam masz odsłuch, a oprócz tego masz wizualnie przedstawiony na panelu.


    Tutaj masz pod termometrem znaczniki Outer Marker, Middle Marker, Inner Marker.
    W innych samolotach informacja może być wyświetlana np. na HSI, albo na PFD - zależy to od samolotu.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  14. #34

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPSC/goleniów

    Domyślnie

    jestem słaby z tymi terminami lotniczymi (poczatkujący) dlatego czytalem porady boeinga787 i google ale nie umiem za cholery ustawić podejście z ils-em. czy byłby ktoś tak uprzejmy i krok po kroku napisać co wcisnąć ale bez operwowania skrótami. Bedę naprawdę wdzięczny. na trasie z epsc do epwa wszystko to próbuje wykonać. nie wiem czy mam miec włączony autopilota wysokości.

  15. #35
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    jestem słaby z tymi terminami lotniczymi (poczatkujący) dlatego czytalem porady boeinga787 i google ale nie umiem za cholery ustawić podejście z ils-em. czy byłby ktoś tak uprzejmy i krok po kroku napisać co wcisnąć ale bez operwowania skrótami. Bedę naprawdę wdzięczny. na trasie z epsc do epwa wszystko to próbuje wykonać.
    Naprawdę najpierw musisz się NAUCZYĆ (tak jak w szkole) teorii, a później pytać o praktykę. Do wydrukowania:
    -materiały z aviation.home.pl
    -poradnik (gsschool.pdf) Roda Machado
    -poradniki z aztec.pl
    Pozdrawiam, Tomek

  16. #36
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kacza23
    jestem słaby z tymi terminami lotniczymi (poczatkujący) dlatego czytalem porady boeinga787 i google ale nie umiem za cholery ustawić podejście z ils-em. czy byłby ktoś tak uprzejmy i krok po kroku napisać co wcisnąć ale bez operwowania skrótami. Bedę naprawdę wdzięczny. na trasie z epsc do epwa wszystko to próbuje wykonać. nie wiem czy mam miec włączony autopilota wysokości.
    Rozumiem, że w szkole nie uczą zaczynać zdania z dużej litery, stosować znaków interpunkcyjnych, o szukaniu nie wspomnę...
    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?p=213749#213749
    Nie ma, że boli, czeka Cię minimum pół roku roboty zanim będziesz w stanie bezproblemowo latać.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  17. #37
    Awatar Krzysztof.May

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Leszno/Poznań

    Domyślnie

    OT dotyczący liter został usunięty.

  18. #38

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    pór roku to naprawdę mimnimum, ja już latam na fs-ie 2 lata i nadal nie mogę powiedzięć, że jestem super pilotem

  19. #39

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A ja zacząłem testować automatyczne podejście i tak jak na B737 fajnei wszystko wychodzi to na B747 jest dramat. W momencie przechwycenia wiązki samolot skręca w stronę pasa, wszystko fajnie tylko jeszcze ani razu nie zdążył mi się ustabilizować w osi pasa. Poprostu tak faluje z lewej na prawą i spowrotem, że nie ma mowy się wyrobić przed progiem. Czy jest jakiś sposób, żeby samolot jakoś szybciej rozpoczął pierwszy skręt w stronę osi pasa (jeśli mówimy o w pełni automatycznym podejściu). Oczywiście można ręcznie nakierować go na pas i wtedy włączyć APR.
    Pilot wirtualnych linii lotniczych One Sky Alliance




  20. #40

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    moje pierwsze w miarę udane lądowanie z ILS'em

    http://www.youtube.com/watch?v=jydQSl7CKPk

    ( niestety podwójny kandur xD)

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •