Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 58
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Myszków

    Domyślnie Problem z ILS w FSX


    Polecamy

    Witam! Mam pewien problem z ILS. Przeczytałem wiele postów i artykułów o tym, ale nadal mało rozumiem... Chciałbym by mi ktoś dokładnie przedstawił używanie ILS opisami i zdjęciami, np. na Boeingu 737-800. Byłbym bardzo wdzięczny z pomoc. :>
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 14-07-2010 o 21:20

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Najpierw musisz ustawić GPS. Otwierasz go. Widzisz dwie linie przycisków, Poziomą i pionową.
    Najpierw pozioma. Widać tez pokrętło. Wciśnij pierwszy przycisk od pokrętła w linii poziomej. Po wciśnięciu naciśnij pierwszy przycisk od pokrętła w linii pionowej. Teraz wybierz rodzaj podejścia (ILS, VOR itd.), następnie wybierz punkt przejścia. Teraz chyba GPS powinien się przełączyć na ekran mapki. GPS gotowy. Teraz wpisz częstotliwość wiazki ILS do opcji radia NAV1. Częstotliwość jest w mapce FS'a. Włącz NAV1. Włącz FD i ustaw w CSR kierunek pasa. Kontroler naprowadzi cię na pas(tylko lot IFR), a w miedzy czasie powinna wałczyć się kontrolka z napisem chyba "BG" na lewo od kontrolki spoilers. Na sztucznym horyzoncie pojawią się po prawej i na dole kropki i mała różowa strzałka. W dolnej linii kropek strzałka musi być po środku. Oznacza to że jesteś dokładnie w osi pasa. Strzałka po prawej wskazuje czy jesteś w wiązce odpowiedniej wysokości.
    Zacznij zniżanie gdy strzałka będzie po środku kropek(najgrubsza kropka). Musisz utrzymać ją w tej pozycji. Jeśli wszystko będzie dobrze wylądujesz na pasie

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Myszków

    Domyślnie

    Bardzo dziękuje za wyczerpującą i przydatną odpowiedź.

    A tę częstotliwość ILS jak mam rozpoznać? W mapce FSX będzie napisane, że dana częstotliwość to ILS?

    P.S. ILS ustawia się do danego pasa czy lotniska? A kurs pasa skąd mam znać? :>

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    W mapie FS wystarczy nacisnać na wiazkę i pokaze się częstotliwość.
    Kurs pasa? Pas 33 na EPWA to jest jaki kierunek? Nie wiesz? pas33=kurs330 29=290 11=110 15=150 01=010 itd.
    Tak do pasa.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Myszków

    Domyślnie

    Acha A te wszystkie procedury począwszy od GPS kiedy mam zacząć wykonywać?

    P.S Na jaką wiązkę mam kliknąć, bo za bardzo nie wiem?

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Drogi kolego!

    Wchodzisz na taką genialną stronę która się nazywa Google, wpisujesz w wyszukiwarkę podejście ILS, i pierwszy wynik to:

    http://www.aviation.home.pl/ifr/ilsapp.html

    Jaśniej rzecz nie może być chyba wytłumaczona. Ponadto na YouTube masz masę filmików.

    Pozdrawiam

  7. #7
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Najpierw musisz ustawić GPS.
    Kosmiczna bzdura.

    http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=111 \
    http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=206 > Nie ważne jaką masz wersję, a jaką przeczytasz, zasady te same.
    http://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=584 /
    http://www.aztec.pl/index.php?option...d=14&Itemid=39
    Szkoła Roda w FSie...

    No i szukajka na forum:
    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=6009
    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?p=168868#168868
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  8. #8
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Mimo że temat był wałkowany setki razy tutaj i na innych forach dotyczących FS, powiem ci jak najprosciej zlikwidowac "problem z ILS".

    1. (Jeśli ściągnąłeś mapki lotniska docelowego z pl-vacc.org przejdź do punktu drugiego)
    Pierwsza zasada pilota: przygotuj sie przed lotem, zbierz wszystkie niezbędne informacje oraz ATIS. Np. gdy stoisz w gate, klikasz sobie w FS - ową mapkę i znajdujesz lotnisko docelowe. Przybliżasz maxymalnie i wtedy widzisz numery pasów. Najlepiej weź sobie kartkę i to rozrysuj. Zapisz tez częstotliwości ILS wszystkich pasów (wyposazonych w ILS rzecz jasna). Zapisz też również ILS HDG , czyli kurs pasa.

    2. Pomiń pierwszą część postu boeinga787, bo jest niepotrzebna. GPS w FS ma niewiele wspólnego z realem. A dalej zacytuję i ew. poprawię błędy:
    Teraz wpisz częstotliwość wiazki ILS do opcji radia NAV1. Częstotliwość jest w mapce FS'a. Włącz NAV1.
    Włącz FD
    Powinien być włączony przez cały lot. (checklisty)

    i ustaw w CSR kierunek pasa.
    Czyli ILS HDG z tabelki lotniska z FS

    Kontroler naprowadzi cię na pas(tylko lot IFR),
    a w miedzy czasie powinna wałczyć się kontrolka z napisem chyba "BG" na lewo od kontrolki spoilers.
    Hehe nie "BG" tylko G/S czyli Glide slope. Oznacza to "przechwycenie wiązki ILS"

    Na sztucznym horyzoncie pojawią się po prawej i na dole kropki i mała różowa strzałka. W dolnej linii kropek strzałka musi być po środku. Oznacza to że jesteś dokładnie w osi pasa. Strzałka po prawej wskazuje czy jesteś w wiązce odpowiedniej wysokości.
    Zacznij zniżanie gdy strzałka będzie po środku kropek(najgrubsza kropka). Musisz utrzymać ją w tej pozycji. Jeśli wszystko będzie dobrze wylądujesz na pasie.
    Jeśli ląduję z ILS to znaczy że jest słaba pogoda, a żeby się nie bawić to zalecam właczenie APP, czyli automatycznego lecenia za wiązką ILS (samolot sam skręca i wznosi/zniża się tak, by te romby na różowych kreskach były po środku). Tylko pamiętaj żeby wyłączyć APP 500ft nad ziemią i przyziemić ręcznie.

    Póki co zalecam wrócenie do szkółki początkuiących, przeczytanie lekcji FS i aviation.home.pl + poradnik z aztec.pl. A naukę ILS przeprowadzić na cessnie.
    Pozdrawiam, Tomek

  9. #9
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomekk55
    Hehe nie "BG" tylko G/S czyli Glide slope. Oznacza to "przechwycenie wiązki ILS"
    Oznacza przechwycenie glide slope. Na tym etapie localizer powinien już zostać przechwycony i samolot powinien być na nim ustabilizowany.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomekk55
    Włącz FD
    Powinien być włączony przez cały lot. (checklisty)
    Ja wiem, ale znam osoby, które w ogóle go nie włączają.
    Cytat Zamieszczone przez tomekk55
    Hehe nie "BG" tylko G/S czyli Glide slope. Oznacza to "przechwycenie wiązki ILS"
    Właśnie tu nie byłem pewien.

    Co do GPS to w mojej nauce pilotażu, a właściwie filmiku turtorial GPS obowiązywał.
    Dzięki za cenną radę Rzemyk :P

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Co do GPS to w mojej nauce pilotażu, a właściwie filmiku turtorial GPS obowiązywał.
    Najprawdopodobniej tutorial byl dla tych kompletnie "zielonych".
    GPS nie jest potrzebny do latania 737-800, nawet prawdziwy 737NG wogole nie ma zadnego "GPS" jako osobnego instrumentu do nawigacji. Ale niestety miedzy samolotami Microsofta w FSX a realem jest olbrzymia przepasc, dla tych co raczkuja moze to nawet i lepiej.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Kurs pasa? Pas 33 na EPWA to jest jaki kierunek? Nie wiesz? pas33=kurs330 29=290 11=110 15=150 01=010 itd.
    Jak widać, Ty też nie wiesz - numery pasów to tylko ich zaokrąglone kursy magnetyczne.
    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    Cytat Zamieszczone przez tomekk55
    Hehe nie "BG" tylko G/S czyli Glide slope. Oznacza to "przechwycenie wiązki ILS"
    Oznacza przechwycenie glide slope. Na tym etapie localizer powinien już zostać przechwycony i samolot powinien być na nim ustabilizowany.
    To światełko, nad ND, obok światełek uzbrojenia spoilerów oznacza "stab out of trim".

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Przepraszam, proszę [DEL].

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    Kurs pasa? Pas 33 na EPWA to jest jaki kierunek? Nie wiesz? pas33=kurs330 29=290 11=110 15=150 01=010 itd.
    Jak widać, Ty też nie wiesz - numery pasów to tylko ich zaokrąglone kursy magnetyczne.
    Ja to wiem. Wszystko jest przecież w mapkach

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Myszków

    Domyślnie

    Dziękuje Wam wszystkim za wypowiedzi Trenowałem już podejście ILS na tracie EPKK - EPKT Używając przy tym APP wyszło mi za pierwszym razem, tylko mam jeszcze pare pytań: :>

    1. Jaka powinna być prędkość przy schodzeniu/lądowaniu? (B737-800)

    2. Prędkość i wysokość mam sam ustawiać po włączeniu APP czy sam samolot ustawi wysokość i prędkość?

    3. Któryś z użytkowników napisał, że APP włącza się na 500ft. Można by to bardziej sprecyzować? 500ft to jest ile stóp, 5000?

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Krzyżanowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Riddler
    Dziękuje Wam wszystkim za wypowiedzi Trenowałem już podejście ILS na tracie EPKK - EPKT Używając przy tym APP wyszło mi za pierwszym razem, tylko mam jeszcze pare pytań: :>

    1. Jaka powinna być prędkość przy schodzeniu/lądowaniu? (B737-800)

    2. Prędkość i wysokość mam sam ustawiać po włączeniu APP czy sam samolot ustawi wysokość i prędkość?

    3. Któryś z użytkowników napisał, że APP włącza się na 500ft. Można by to bardziej sprecyzować? 500ft to jest ile stóp, 5000?
    1. Prędkość podchodzenia np. w Warszawie do 4nm powinna wynosić 160kts, natomiast potem można zredukować do bezpiecznej prędkości, która zależy od masy samolotu, ale zazwyczaj jest to między 130-140KIAS.

    2. Po włączeniu APP, które najlepiej włączyć jak tylko zaczniesz się stabilizować na ILS, będzie samolot będzie schodził po ścieżce aż do przyziemienia, jednak prędkość musisz regulować sam.


    PS.


    Kurs pasa? Pas 33 na EPWA to jest jaki kierunek? Nie wiesz? pas33=kurs330 29=290 11=110 15=150 01=010 itd.
    To tylko zaokrąglenie. Kursy pasa wynoszą odpowiednio 328, 295, 111, 153

  17. #17
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Riddler
    Któryś z użytkowników napisał, że APP włącza się na 500ft. Można by to bardziej sprecyzować? 500ft to jest ile stóp, 5000?
    Nie "włącza" tylko wyłącza. Chodzilo o 500 ft = 500 stóp. Czy wyłączysz na 500 czy 400 czy 300 czy nawet 200 - wszystko to zalezy wylacznie od kapitana. Przy Cat I nie powinno sie wylaczyc pozniej niz na 200 ft ale mozna wczesniej. tomekk50 dal ci duzo dobrych rad.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    Kurs pasa? Pas 33 na EPWA to jest jaki kierunek? Nie wiesz? pas33=kurs330 29=290 11=110 15=150 01=010 itd.
    Jak widać, Ty też nie wiesz - numery pasów to tylko ich zaokrąglone kursy magnetyczne.
    Ja to wiem. Wszystko jest przecież w mapkach
    Oczywiście, że "wiesz". Jednak następnym razem powstrzymaj się jednak od pisania, że pas 33 ma kurs 330 stopni i podobnych półprawd, Roszo podał niemal prawdziwe dane, tylko pomylił biegun magnetyczny z geograficznym (powinno być 328, 291, 111, 148, kierunek magnetyczny. Jeśli chce sie znać kierunek geograficzny, należy dodać 4 stopnie).

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Myszków

    Domyślnie

    A z tym kursem pasa, samemu go trzeba jakoś wyliczyć, czy na mapie w FS jest gdzieś on napisany? :/


    Ojj,,, Przepraszam, nie doczytałem postu użytkownika "tomekk55", który napisał, że kurs pasa lotniska docelowego jest na mapach FS oznaczone jako ILS HDG :>


    Jeszcze raz wszystkim serdecznie dziękuje za pomoc, która mnie nauczyła podejścia ILS



    P.S. Są w FSX jakieś lotniska, na które się nie da podchodzić z ILS? np. Spain-Mallorca

  20. #20

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Krzyżanowice

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    Cytat Zamieszczone przez boeing787
    Cytat Zamieszczone przez PZl Belfegor
    Kurs pasa? Pas 33 na EPWA to jest jaki kierunek? Nie wiesz? pas33=kurs330 29=290 11=110 15=150 01=010 itd.
    Jak widać, Ty też nie wiesz - numery pasów to tylko ich zaokrąglone kursy magnetyczne.
    Ja to wiem. Wszystko jest przecież w mapkach
    Oczywiście, że "wiesz". Jednak następnym razem powstrzymaj się jednak od pisania, że pas 33 ma kurs 330 stopni i podobnych półprawd, Roszo podał niemal prawdziwe dane, tylko pomylił biegun magnetyczny z geograficznym (powinno być 328, 291, 111, 148, kierunek magnetyczny. Jeśli chce sie znać kierunek geograficzny, należy dodać 4 stopnie).
    Jeśli rzeczywiście jest tak jak mówisz, to coś nie tak jest z mapkami z pl-vacc. To z nich czerpałem informacje.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •