Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: RNAV approach

  1. #1

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie RNAV approach


    Polecamy

    Witam. Dzis postanowiłem że wykonam podejście RNAV na Rwy 26R EDDM. Nagrałem specjalnie filmik w tej sytuacji. Wpisałem w FMS'a wszystkie punkty z charta(3:08). Na początku finall approach wyglądało to dobrze jednak leciałem cały czas na LNAV i nie trafiłem w oś pasa co widać na filmiku i musiałem go around. Moze mi jakis pilot wyjaśnić co poszło nie tak że podejście wg charta nie wyszło? prosze sie nie skupiać na prędkości, niekatywnym Vnav bo latam uzywając vertical speed. Prosze sie skupić na orientacji poziomej ze nie trafiłem w oś. Tłumacze sobie to tak że to podejscie RNAV(GPS) wg charta ma za zadanie jak najbardziej mnie ustawic w osi - mimo to gdy zobacze pas musze sie ustawić sam ręcznie. Dobrze myśle ? czy moze jednak w punkcie GUDEG powinienem wg charta wylaczyc LNAV i ustawic 262 HDG, tak jak pisze na charcie.

    Film jest dlugi. W 11:20 widac FMS z punktami z charta. Po 13 minucie wychodze na ostatnią prostą. 15.42 - na chwile uruchamiam HDG 262 tak jak pisze w charcie jednak po kilku sekundach wracam do LNAV

    https://www.youtube.com/watch?v=4E-cQzJHKqw

  2. #2
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Nie chciało się mi całości oglądać, ale po nieudanym podejściu nie przechodzi się nagle w lot według przepisów VFR. Zwłąszcza takim kolosem.
    Cytat Zamieszczone przez Kyrie Zobacz posta
    Moze mi jakis pilot wyjaśnić co poszło nie tak że podejście wg charta nie wyszło?
    Pilot nie zdecydował się przejąć sterów i wylądować, tylko z niejasnych powodów odszedł na drugi krąg. W dodatku procedura nieudanego podejścia została nieprawidłowo wykonana, niezgodnie z mapą podejścia.
    Poza tym, podczas podejścia z modem LNAV odejście powinno nastąpić 2 nm od progu pasa, bo tam ścieżka podejścia przecina wysokość MDA.
    Tłumacze sobie to tak że to podejscie RNAV(GPS) wg charta ma za zadanie jak najbardziej mnie ustawic w osi - mimo to gdy zobacze pas musze sie ustawić sam ręcznie.
    Podejście w zasadzie wybiera się z gotowej listy podejść a nie wklepuje ręcznie w FMS. Na mapach jest zaokrąglenie do pełnego stopnia. Według map track powinien prowadzić do pasa. Zresztą, pilot po to ma oczy, aby za ich pomocą ustabilizować samolot na poprawnej ścieżce podejścia i wylądować.

    Cały czas wygląda mi to na naukę latania poczynając od B777, bo to zajebiaszczy samolot zamiast iść normalną drogą. Zacząć od małego samolotu, nauczyć się pilotażu, następnie każdego podejścia w oparciu o klasyczną nawigację a potem przechodzić na zaawansowane samoloty z platformami inercyjnymi.

    ustawic 262 HDG
    Jak już, to trzeba lecieć nie w kierunku (heading), tylko po traku. To różnica i to spora.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Podpisuje sie pod tym wszystkim co zostalo wyzej napisane. Nigdy sie nie wczytuje recznie wspolrzednych podejscia do FMS-a, nawet jak potrafisz znalezc dokladne wspolrzedne (nie widze tutaj takich) i zrobic to dokladnie, bez bledu, cos takiego gwarantuje ze nie bedzie to prawidlowe podejscie.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Kyrie - po pierwsze jakosc tego video nie najlepsza, czasami trudno zobaczyc co i jak jest ustawione, musisz robic zblizenia na poszczegolne instrumenty bo inaczej nie da sie tego ogladac. Po drugie jak poddajesz to pod dyskusje to pokaz osobno cala karte podejscia a nie tylko jego gorna czesc, niemalze najwazniejszego nie pokazales i naprzyklad nie wiadomo na ile to podejscie ma ciebie ustawic w osi pasa, tylko mozna ci wierzyc na slowo. To co pokazujesz nawet nie ma podstawowych informacji o pionowej czesci podejscia, minima, itp. Po trzecie jak inni pisali - nigdy nie wczytuje sie do FMSa punktow podejscia (mowa o lataniu w realu) - oprocz tego zaokraglanie do pelnego stopnia moze ci zrobic blad dziesiatkow km. Po czwarte GUDEG to twoj FAF ( o ile czytam z tej niekompletnej mapy podejscia) i tak naprawde tu sie zaczyna najwazniejsza czesc podejscia a wiec przerzucanie sie w tym momencie na hdg 262 (lub inny hdg) jest tak naprawde kompletnym uniewaznieniem calego podejscia, calym wlasnie zadaniem tego pdejscia jest sprowadzenie ciebie w sasiedztwo pasa uzywajac Crs 262 (na gorze jest napisane jak byk: Final Apch Crs 262). Po szoste najlepiej sie komunikowac z innymi uzytkownikami tego samego produktu - forum na avsim jest swietnym takim miejscem, byc moze sa dobre gotowe lekcje latania zrobione pod katem tego produktu. Dla przykladu PMDG dolacza dobre lekcje do swoich 777.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 16-12-2015 o 01:08

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •