za duża rozdziala i odświeżanie ?
Witam, jestem tu nowy. Latanie na MFS zaczynałem kilka lat temu. Od ok. roku latam MFSX. Szło mi dobrze do wczoraj gdy kupiłem nowy sprzęt. Wymieniłem kartę graficzną ze starej GForce4 440Mhz 64 MB na Sapphire Radeon HD 2600 XT 512 MB i nowy monitor LG 22 cale. Mając taki sprzęt myślałem, że mogę sobie wreszcie pozwolic na podciągnięcie wszystkich parametrów w settingu na "high" lub na "Ultra high" czyli na maxa. Nic z tego. Po wgraniu textur, obiektów i tego wszystkiego co się wgrywa przed lataniem, po osiągnięciu 100% włącza mi się na monitorze "Tryb oszczędny" , monitor się wyłącza. Komputer pracuje a monitor nie daje się obudzic ze stanu uśpienia. Trzeba zrobic reset kompa. Czy może mi ktoś pomóc?
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 14-07-2010 o 21:33
za duża rozdziala i odświeżanie ?
Powiem tak: Radeon HD2600xt to pomyłka jeśli idzie o FSX. Lepsze karty (np Radeon 1950xt) też nie uciągną na max ustawieniach FSX, inna sprawa że obecnie nie ma na rynku sprzętu, który byłby zdolny tego dokonać.
Pozostaje zjechanie z ustawieniami w dół, a najlepiej powrót do FS2004, podrasowanej o masę dostępnych dodatków.
A FSX? Może za kilka lat...
Mam taka konfigurację i przy kilku dodatkach, i opcjach full, na duzych lotniskach mam pokaz slajdów. Dlatego w FSX na full nie daję, a latam w FS9Zamieszczone przez frik
Pozdrawiam, Grzegorz
www.grzegorzrozanski.pl
Nie no Panowie. Jak możecie mowic o klatkowaniu na takich sprzętach? Ściągnijcie sobie SP i zobaczcie wtedy, a nie piszcie, że macie pokaz slajdów. Ja mam Athlona 4000, 4GB RAM, GeForce 8800 GT 512 i gram na full detalach. Jezeli ktos nie wierzy moge nakrecic filmik, albo zrobic screeny na najwiekszych lotniskach z ilościa klatek. Kluczem do sukcesu sa dodatki wyraźnie zwiekszajace płynność gry
no to ja liczę na dobrą radę co do tych dodatków. Dałbym dużo żeby przy ruchu na max polatać sobie np we Frankfurcie nad MenemZamieszczone przez bartezinho
Pozdrawiam, Grzegorz
www.grzegorzrozanski.pl
Chętnie zobaczę - ja na Core2Quad 2,6MHz, Vista, 4GB RAM, GeForce 8800 256 w rozdzielczości 1680 x 1050 w detalach ustawionych zgodnie z zaleceniam nVidii na stronie http://www.nzone.com/object/nzone_ttpop_fsx.html na dużym lotnisku z dodatkową płatną scenerią np. EDDF "osiągam" latając nad budynkami 9 fps.Zamieszczone przez bartezinho
Serdecznie pozdrawiam, Bartek
Synta czy MAK, MAK czy MTO, MTO czy Synta? Na razie MTO, ale się rozwinę!
BABr, masz racje. Na Viscie nie da sie plynnie grac, nawet ze wszystkimi dodatkami. Ja gram na XP'ku z DX 9. Poza tym jezeli Ty chcesz w takiej rozdzielczości grać na karcie 256 MB to zycze powodzenia :/
Jeśli już debatujemy - co sądzicie o ustawieniach polecanych przez nVidię?
http://www.nzone.com/object/nzone_ttpop_fsx.html
Serdecznie pozdrawiam, Bartek
Synta czy MAK, MAK czy MTO, MTO czy Synta? Na razie MTO, ale się rozwinę!
Dla mnie to jakaś pomyłka - na odpowiednich sterownikach ta karta potrafi naprawde duuuuuużo ( 6.14.11.69.02). Mówię Ci szczerze, że mam ustawione wszystko na najwyższym poziomie i da sie spokojnie grac ;]
Ale co jest tą pomyłką?Zamieszczone przez bartezinho
Serdecznie pozdrawiam, Bartek
Synta czy MAK, MAK czy MTO, MTO czy Synta? Na razie MTO, ale się rozwinę!
Widzę, żę "bartezinho" jest "kumaty". To może mi odpowiesz na temat główny - w końcu to ja go uruchomiłem.
Pozdro.
Komenentarze na mój temat to sobie Panie kolego daruj, a skup się na samej grze :/ Ciekawi mnie w jakiej rozdzielczości chcesz grać na podanej konfiguracji mając 22 calowy monitor?
Mój komentarz jest jak najbardziej pozytywny w stosunku do Ciebie, bez żadnych podtekstów. Po prostu czytam i widzę, że spośród wielu wypowiedzi Twoja jest jedną z bardziej sensownych i widać, że jesteś specem w utawieniach. Ja się kompletnie nie znam, więc zwracam się do Ciebie jako fachowca. I nic więcej. Monitor mam ustawiony na 1680 x na 1050. W CoD4 gram w tej rozdzielczości.
Według mnie nie masz szans na odpalenie FSX'a w takiej rozdzielczości. Jeżeli chcesz o tym jeszcze pogadać, to zapraszam na osobistą rozmowę na gg. Pozdrawiam
http://bartezinho.fotosik.pl/albumy/410409.html
moja skromna galeria
TopGun,
FSX to przede wszystkim procesor, procesor i jeszcze raz procesor. Jeżeli masz jednordzeniowy, to zapomnij o lataniu odrzutowcami przy złożonej grafice. Osobiście polecam trochę poeksperymentować z ustawieniami. To co najbardziej ma wpływ na klatkowanie w FSX to:
-włączony "bloom", czyli dodatkowe rozbłyski
-woda większa niż najniższy poziom 2x .Wtedy komputer renderuje ją dwukrotnie (text wody + text chmur, i innych elementów scenerii w pobliżu)
-pojazdy na lotniskach
Nowa karta graficzna, da Ci trochę większą płynność przy zachmurzeniu, poprawi wydajność przy włączonym autogenie i.... tyle. Za resztę odpowiada procek, dobra płyta i ram.
Osobiście mam Core 2 duo e8200 kręcony na 3,2, 2gb ramu, gts8600 i ustawienia: ogólne, samolot na max, w scenerii autogen na normalny, tekstury na 30cm, mesh na 19m, woda na 2x średni, pogoda: średnio-wysoki, ruch: wysoki. Symulator zablokowany na 25 klatek.
Sprawdzianem dla programu jest Tokio i Los Angeles. Jeżeli tam będzie Ci pracować stabilnie na 20 klatkach, to już wszędzie tak będzie chodziło Dobrym patentem jest stworzenie różnych zestawów ustawień, które można zapisać. Np. inny dla Polski, inny dla rozbudowanych lotnisk, inny dla Afryki, gdzie jest prosta sceneria i mesh.... itp Trzeba eksperymentować i jeszcze raz eksperymentować Lepiej mieć niższe ustawienia i komfort gry, niż się męczyć z zacięciami, itp.
Kolejną sprawą w FSX są service packi. Zainstalowanie SP-1 to obowiązek, bo powiększa wydajność czasami do 50-60%. Do tego dochodzi SP-2, który poprawia odrobinę wydajność i wprowadza obsługę dx10. Niestety, jakieś 90% dodatków, które są w sekcjach FSX i których autorzy twierdzą że są "FSX ready, czy tam SP-2 tested" to są porty z FS2004. A samoloty wykonane narzędziami z FS2004 są strasznie mało wydajne w X, a po zainstalowaniu SP-2 mają problemy z wyświetlaniem niektórych tekstur (tam gdzie jest kanał alfa). Przy włączonym trybie dx10, całość tekstur danej maszyny nie wyświetli się poprawnie. Obecnie z freewarowych samolotów zrobionych pod FSX dostępne są:
-Bristol Fighter (1 wojna światowa)
-samoloty Tima Conrada F5, OV1, OV10, Grumman Tiger,
-pipery Ryana Cornellisena
i to wszystko.
Z płatnych dodatków:
-BeaverX
-Twin Otter
-Pilatus PC 12
-Mooney od Carenado
-Hercules od CS
-Texan II oraz Pilatus PC 9 od Iris
-P-40 oraz B-17 od Shockwave
-prawdopodobnie 747 od PMDG (nowa wersja)
Nie wymieniłem wszystkich. Ale to pokazuje, jak dużo zamieszania wprowadziły service packi dla twórców i jak popularny jest wciąż fs2004.
Tak tytułem OT,
Pozdrawiam!
Amen
http://bartezinho.fotosik.pl/albumy/410409.html
moja skromna galeria
http://bartezinho.fotosik.pl/albumy/410409.html
moja skromna galeria
Zakładki