Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar waldemar

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKM, EPKT

    Domyślnie Lądowanie ILS i inne?


    Polecamy

    Czy jest możliwe lądowanie podobne do ILS-owego, to znaczy z naprowadzaniem samolotu na pas na autopilocie?
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 14-07-2010 o 21:59

  2. #2
    Awatar clmisiu

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Gorce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez waldemar
    Czy jest możliwe lądowanie podobne do ILS-owego, to znaczy z naprowadzaniem samolotu na pas na autopilocie?
    Co? O co Ci chodzi?

  3. #3
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Tak, ale tylko kierunkowo. Zniżanie musisz wykonać sam.

    Poszukaj o lądowaniu na dwa NDB, i z tego co wiem można wylądować z VOR/DME.

    Tylko po co utrudniać sobie? Masz ILS, ląduj z ILS!
    Pozdrawiam, Tomek

  4. #4
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    No tak ale jak nie ma ILS widocznośc nie jest ">9999" to może byc PROBLEM
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  5. #5
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Nie lądowanie na dwa NDB, tylko podejście. Tak samo podejście VOR. Lądowanie jest ręczne.
    Bez ILSa też się da wylądować. Podejście bez ILSa nie jest utrudnieniem, no chyba, że ktoś nie umie nawigować na VOR, albo NDB.
    Do podejść nieprecyzyjnych wystarczy widoczność w poziomie około 2000 - 2500 m. Ważniejsza jest podstawa chmur, np. dla EPWA - podejście VOR/DME rwy 15, samolot kategorii C - MDA wynosi 920ft, a MDH 560ft. Więc limitują chmurki na 600ft.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, Win7, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]

  6. #6
    Awatar tomekk55

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Nie lądowanie na dwa NDB, tylko podejście. Tak samo podejście VOR. Lądowanie jest ręczne.
    sory

    A swoją drogą co OFICJALNIE określane jest lądowaniem?

    Podchodzenie wraz z przyziemieniem, czy samo przyziemienie?
    Pozdrawiam, Tomek

  7. #7
    Awatar waldemar

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKM, EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk
    Nie lądowanie na dwa NDB, tylko podejście. Tak samo podejście VOR. Lądowanie jest ręczne.
    Bez ILSa też się da wylądować. Podejście bez ILSa nie jest utrudnieniem, no chyba, że ktoś nie umie nawigować na VOR, albo NDB.
    Do podejść nieprecyzyjnych wystarczy widoczność w poziomie około 2000 - 2500 m. Ważniejsza jest podstawa chmur, np. dla EPWA - podejście VOR/DME rwy 15, samolot kategorii C - MDA wynosi 920ft, a MDH 560ft. Więc limitują chmurki na 600ft.
    Dzięki. Będę musiał się tym zająć.

    Pozdrawiam

  8. #8
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Lądowanie to dotknięcie kołami pasa i zatrzymanie/zjazd z pasa.
    Wcześniej dopiero podchodzisz do pasa.

    Jak jedziesz 16 km autem i parkujesz w mieście to nazywasz całą czynność parkowaniem? Chyba nie.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, Win7, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]

  9. #9
    Awatar Loth

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łowicz/Warszawa

    Domyślnie

    Rzemyk - wiem na czym polega różnica i dobrze Ty też to wytłumaczyłeś, ale przykład już jest niezbyt trafny

    Parkowanie samochodu nie porównuje się do lądowania samolotu tylko też do parkowania samolotu, czyli umieszczenie go na miejscu postojowym.
    Zresztą mówiąc "jadę parkować" możesz być dosyć daleko od miejsca zaparkowania.

    Może robię niepotrzebne 'halo', ale przykład jest troszeczkę mylny

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Biskupiec

    Domyślnie

    Witam jestem nowy w na tym forum i od niedawna zaczełem grać w MFS 2004 czy mógł by mi ktoś napisać gdzie co konkretnie muszę wpisać żeby mnie naprowadzało na pas???

  11. #11
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Loth
    Rzemyk - wiem na czym polega różnica i dobrze Ty też to wytłumaczyłeś, ale przykład już jest niezbyt trafny
    Trudno napisać, że lecisz autem 16km... :P
    To może inaczej:
    Idziesz 100m do przejścia dla pieszych, przechodzisz po "zebrze". Sam moment przejścia to... przejście. Idąc te 100m nie mówisz, że przechodzisz przez jezdnię.

    Cytat Zamieszczone przez adam99999
    Witam jestem nowy w na tym forum i od niedawna zaczełem grać w MFS 2004 czy mógł by mi ktoś napisać gdzie co konkretnie muszę wpisać żeby mnie naprowadzało na pas???
    Tak, http://lotnictwo.net.pl/search.php
    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=6009
    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.php?t=8715
    http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=532
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX1080, Win7, P3D v4.5. EOS 500D+C 15-85 IS USM+C 50 1.8 STM]

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •