Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie Jak 12- kilka pytań o eksploatację


    Polecamy

    Witam

    Jestem posiadaczem dość popularnego Jaka 12A od Harrier Panels, jednak pomimo przeczytania manualna, wciąż mam problemy z obsługą tej maszyny.
    Zacznijmy od tego, że manual który posiadam znacznie wykracza poza możliwości FSa, nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że jest on po prostu wzięty z reala. Niestety nie jestem profesjonalistą i mam kłopoty z interpretacją niektórych jego fragmentów. W miarę możliwości, proszę o łopatologiczne wytłumaczenie mi przedstawionych zagadnień i wyrozumiałość

    1) Jak wygląda pozycja skoku śmigła w pozycji "Fine pitch"?
    2) Czym różnią się skrzela chłodzące od zasłon chłodnic?
    3) Dlaczego, pomimo robienia zastrzyków, nie mogę wygenerować odpowiedniego ciśnienia paliwa (0.2- 0.5 kgf/cm^2)?
    4) W manualu mowa jest o otworzeniu "starter button- cap" (jakiejś osłonki na przycisk?), a następnie naciśnięciu przycisku start. Pomimo, że kursor myszki reaguje na obiekt, kliknięcia/przesunięcia itp. nie przynoszą żadnego efektu. Czy ten przycisk jest aby na pewno animowany?
    5) Czym się różni moc silnika NOMINAL I od NOMINAL II?
    6) Co oznacza, że prędkość wału korbowego ma wynosić 70%? Czy to to jest 70% wartości na obrotomierzu?
    7) W jaki sposób wywnioskować, że przepustnica otwarta jest np. na 68%?
    8 ) Co oznacza zapis, że ciśnienie turbosprężarki ma mieć wartość Po+ 125 +/- 15mm HG i czy jest w ogóle możliwość sterowania tym urządzeniem w Jaku 12?
    9) Silnik odmawia mi posłuszeństwa podczas niemal każdego lotu, nawet przy zachowaniu ostrożnych wartości wskazań. Słychać nagle coś jakby pęknięcie lub uderzenie w jakiś metalowy przedmiot po czym zatrzymuje się śmigło i pozostaje tylko lądowanie. Co jest tego przyczyną?

    Będę wdzięczny, za pomoc.

    Edit: oooops, powinno byc chyba w FPP...
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 14-07-2010 o 21:02

  2. #2
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Nie latam Yakiem, ale spróbuję coś pomóc.
    2. Skrzela chłodzące to te "klapki" za silnikiem po bokach kadłuba, które regulują odpływ powietrza z komory silnika - widać je (w pozycji otwartej( na http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6252144
    Zasłona chłodnicy - klapki przed silnikiem blokujące dopływ powietrza od przodu - dobrze je widać (w pozycji otwartej) na http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6252322

    4. Próbowałeś prawym przyciskiem myszy?

    8. Ma zawierać się w granicach 110 - 140 mmHg (milimetrów słupa rtęci).

    Mały OT:
    Sprężarka ma napęd od wału silnika.
    Turbosprężarka zaś jest zasilana spalinami, więc należy zwiększyć ich ilość
    Turbosprężarka zużywa mniej mocy silnika, ale ma większą bezwładność.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  3. #3
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki Rzemyk!
    A prawy przycisk rzeczywiście pomógł

    Reszta pytań dalej aktualna

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •