Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
Like Tree3Likes
  • 3 Post By RzEmYk

Wątek: Obsługa autopilota w B737-800

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie Obsługa autopilota w B737-800


    Polecamy

    Witam Was

    chcę Wam pokazać jak wygląda panel autopilota w B737-800 w X-Plane 11, i chcę Was zapytać o niektóre przyciski, bo za cholerę nie mogę się doszukać ich działania.

    Oto screen:


    Będę rozpisywać je od lewej do prawej i od góry do dołu. Napiszę jak ja to rozumiem, a czego nie rozumiem i proszę o oświecenie, ok?



    - Course - jak się dowiedziałem, służy ono do korekty kursu ze względu na wiatr, ponoć przydaję się przy podejściu ILS. Nie widzę jednak by działał on w X-Plane, chyba, że działa on na tyle delikatnie, że tego nie zauważam.
    - A/T ARM - musimy włączyć by kontrolować prędkość przez AP
    - F/D ON - jak tego nie włączę, nie mogę uruchomić AP przyciskiem CMD
    - N1 - daje maks ciągu aż do osiągnięcia wysokośc ustawione w Altitute
    - Speed - kontrole ciąg według pokrędła IAS/Match

    - LVL CHG - ??? - tego nie znam

    - VNAV - automatyczna kontorla wysokości, tylko nie wiem gdzie ustawić. W FMC? Nie mogę się doszukać.
    - LNAV - leci wg ustawień FMC od punktu do punktu
    - VOR LOC - ustawia się wg częstotliwości NAV1, ale bez zniżania
    - APP - tak jak VOR LOC ale dodatkowo ze zniżaniem. Krótko mówiąc, automatyczne podejście ILS
    - ALT HLD - utrzymuje wysokość
    - V/S - kontroluje prędkość wznoszenia/zniżania

    - CMD i CWS - ???? - CMD odowiada ogólnie za dzialanie całego AP. Ale jakie jest zastosowanie CWS? W sieci są bardzo szczątkowe informacje.

    Dzięki z góry
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 03-11-2017 o 22:23 Powód: temat

  2. #2
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Nie do końca.
    Wygląda, że trzeba zacząć od podstaw. Lista odnośników na dole.
    Ogólnik:
    MCP - Mode Control Panel, czyli to co na screenie.
    PFD - Primary Flight Display, czyli ekran ze sztucznym horyzontem, wysokością i prędkością.

    COURSE - nastawy kursy (course) - kurs (nie mylić z heading) ustawiany przy nawigacji z wykorzystanie radiolatarni (VOR/ILS)
    A/T ARM - uzbrojenie autothrottle (automatycznego ciągu)
    F/D ON - włączenie Flight Directora (wskazania wypracowanych rozwiązań jak kierunek, wznios, aby lecieć według nastaw MCP) - po włączeniu widać krzyż bądź taki "daszek" ( ^ ) na lewym / prawym PFD
    N1 - mod A/T, który steruje (maksymalnym) ciągiem a nie prędkością postępową samolotu stosowany przy startach i przez A/T do wznoszenia w modzie VNAV
    SPEED - mod A/T, który steruje ciągiem aby utrzymać zadaną prędkość
    LVL CHG - Level Change, mod A/P, który wznosi/zniża tak aby zachować zadaną prędkość
    VNAV - Vertical NAVigation, mod A/P, który odpowiada za utrzymanie prędkości i wysokości wpisanych w FMC
    LNAV - Lateral NAVigation, mod A/P, który odpowiada za utrzymanie traku (w uproszczeniu utrzymanie kursu z poprawką na wiatr) wprowadzonego do FMC
    VOR LOC - utrzymanie zadanego kursu (CRS) od radiolatarni (VOR) bądź podążanie za localizerem systemu ILS w zależności od nastawionej częstotliwości NAV.
    APP - APProach - utrzymanie kursu oraz ścieżki zniżania w podejściu ILS.
    V/S - Vertical Speed - utrzymywanie nastawionej prędkości pionowej

    CMD - Command - włączenie "pełnego" autopilota
    CWS - Control Wheel Sterring - "półautomat", który utrzymuje pochylenie i przechylenie ustawione wolantem.

    http://www.maverick.webd.pl/pliki/gsschool_pl.pdf - nie ma znaczenia, że to do FSa.
    Kurs nawigacji VOR – NDB – Aztec.pl
    Instrukcje operacyjne – Aztec.pl -> Instrukcja operacyjna B737
    Poradniki do samolotów – Aztec.pl -> Poradnik do samolotu PMDG 737 NG
    https://www.flightsim.com/vbfs/showt...9229-N1-button
    oraz wszelkiej maści "737 tutorial" bądź "NGX tutorial".

    A na koniec, bo "ciężkie": http://www.737flightsimulator.co.uk/737info/B737OM.pdf - od strony 567
    Mateos33, Mike5 and GoldenDave like this.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Dziękuję!

  4. #4
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    Zapomniałem jeszcze o jednym linku: PLL LOT Virtual
    A w nim całe Szkolenie B737 AlphaVane.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •