Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie Kiedy używamy ciśnienia STD (standard pressure)


    Polecamy

    Hej!

    Słyszalne 2 wersje, chciałbym dowiedzieć, która jest poprawna. Pierwsza zakłada, że ciśnienie z lokalnego na STD zmieniamy w momencie opuszczenia strefy kontroli lokalnego lotniska.

    Druga natomiast zakłada, że używamy go dopiero od 18 000 stóp wzwyż.

    Która jest poprawna i co z lotami, które cały czas oscylują na pułapie poniżej 18 000 stóp (np. lot krajowy).
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 17-12-2017 o 18:11 Powód: prefiks

  2. #2
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Żadna z powyższych.
    Ciśnienie (ustawione na wysokościomierzu barycznym) przestawiamy na standardowe (QNE = 1013,2 hPa = 29.92 inHg) w momencie wzniesienia się ponad Transition Altitude (TA).
    Zniżając, po minięciu Transition Level (TL) zmieniamy nastawy z ciśnienia standardowego na ciśnienie lokalne (QNH).
    Wartości TA i TL zależą od kraju (FIR-u), w którym się poruszasz oraz czasem od najniższego ciśnienia lokalnego w danym kraju. W Polsce TA = 6 500 ft, TL = FL080 (gdy QNH jest niższe niż 995 hPa, wtedy TL = FL090).
    Strefa kontrolowana nie ma nic do tego. W Ameryce (a więc w FSie) TA = 18 000ft a TL = FL180.

    Ciśnienie atmosferyczne i QNE, QNH, QFE | Cassubian Virtual Airlines
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 17-12-2017 o 18:14
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Dziękuje bardzo

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •