Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie Jak działa G/S w B737 w FMC?


    Polecamy

    Wybaczcie, bo może pytanie wydaje się głupio, ale...

    Latam na B737-800 od zibo. Zawsze jak ustalam sobie plan lotu w czasie wyboru procedury podejścia mogę zaznaczyć G/S na on lub off. Nie widzę różnicy w działaniu między włączonym i wyłączonym G/S. I tak zawsze mnie naprowadza elegancko na pas włącznie ze zniżaniem. Ktoś z Was mógłby mi to objaśnić?

  2. #2
    Moderator
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Nie widzisz, bo w symulatorze ciężko zobaczyć różnicę.
    A różnica ta polega na tym, skąd FMS czerpie dane o ścieżce schodzenia. Przy włączonym G/S korzysta z systemu ILS a dokładniej z części odpowiedzialnej za Glide Slope. W przypadku podejścia np. LOC przy niedziałającym GS wyłącza się w FMC funkcję G/S i wtedy FMS korzysta z informacji zawartych w swojej bazie danych i według tej informacji zniża.
    Można by się było pobawić: W FMS wyłączyć wszelkiej maści aktualizacje położenia przez źródła zewnętrzne (radiolatarnie, GPS) a polegać tylko na platformie bezwładnościowej (INS), przelecić z 2000 nm i spróbować podejść do pasa z wyłączonym G/S. Przy znaczącym błędzie położenia (IRS drift) samolot powinien zniżać wcześniej/później niż to sugeruje ILS.

    PS https://prosim-ar.com/forum/viewtopi...p=56449#p56449
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Dziękuję za wyjaśnienie

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •