Dostępny jest patch 1.7.14.0.
https://fselite.net/news/microsoft-f...now-available/
Kasztan, cztery białe nogi, szeroka łysina, że koń dobry, to nie nowina!
Dostępny jest patch 1.7.14.0.
https://fselite.net/news/microsoft-f...now-available/
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Taka ciekawostka - kontroler MIDI jako sterownik do FS-a:
https://www.reddit.com/r/MicrosoftFl..._input_device/
https://forums.x-plane.org/index.php...-xmini2vjoypy/
Jeśli ktoś lubi latać nad miastami - Washington Landmarks od Drzewiecki Design
Drzewiecki Design
Zrobiłem wstępne testy i jestem optymistycznie nastawiony do tematu.
Jak praktycznie wszyscy skorzystałem z obiektów w Google Maps. Swoją drogą, to ciekawe jest w oparciu o jakie dane Goodle przygotowuje miasta w 3D. Na pewno nie jest to tylko stereofotogrametria, bo budynek Sea Tower w Gdyni wczytał mi się razem ze wszystkimi kondygnacjami podziemnymi. Może oprócz zdjęć wykorzystują dane LiDAR, ale nie wiedziałem, że są take dane dla Trójmiasta.
Problemem z danymi z Google Maps jest strasznie "zamotana" siatka z masą duplikujących się wierzchołków (vertices). Jest trochę roboty z czyszczeniem. W drugim kroku można by się pokusić o uproszczenie siatek i baking tekstur na mniej złożoną geometrię - ale tego teraz nie robiłem.
Na razie trenowałem tylko z czyszczeniem siatek - dla pojedynczego 10 piętrowego bloku uzyskałem plik 2MB, co wydaje mi się rozmiarem wystarczającym - nawet 100 różnych budynków tej złożoności zajmie jedynie 200MB. Dla Waterfrontu w Gdyni (to Sea Tower i te dwa mniejsze budynki obok) plik ma 25MB. Sądzę, że po uproszczeniu siatek (o ile to mi się uda) nawet duże obiekty mogą mieścić się w limicie 5-8 MB.
Jeśli ktoś będzie zainteresowany wymianą wiedzy w tym zakresie, to chętnie się podzielę swoimi doświadczeniami.
Przećwiczyłem bardziej zaawansowaną optymalizację budynków. Nie musimy oglądać każdego budynku z odległości 100m, więc można w większości przypadków rzutować mapowanie na bryłę uproszczoną do kilkunastu wierzchołków, jedynie tekstura będzie miała ok 1,5 MB. Przy takim przygotowaniu obciążenie dla komputera będzie małe, nieporównywalnie mniejsze niż przy surowych obiektach przekonwertowanych z Google Maps.
Takie podejście dobrze się sprawdzi w przypadku polskich miast z blokowiskami. Kilka modeli i mamy całe osiedle praktycznie bez wpływu na wydajność!
Navigraph działa w kwestii MS FS 2020:
Flight Simulator 2020 Navdata Update Service now in Beta
Earlier this week, with only a few days to spare before the new AIRAC cycle took effect, Navigraph introduced an update service for the navigational database in MS FS2020. Albeit in beta, the update service makes a significant difference. The service adds airports that are currently missing in the simulator, e.g. EDDS and ZBAD; adds missing procedures, e.g. ILS 16 at LIRF; and adds missing navaids and VFR waypoints.
More specifically, here are some stats for cycle 2010:
_ _ 7,760 VHF Navaids have been updated
_ _ 3,327 NDB Navaids have been updated
_ _ 70,944 Enroute Waypoints have been updated
_ _ 1,303 Markers have been updated
_ _ 13,166 Airports have been updated (including COM frequencies, runways, ILS, terminal waypoints, terminal NDBs, and terminal procedures)
The Navigraph MS FS2020 Navdata Update Service sources its navdata from Jeppesen. As a consequence, ATC instructions and procedures in a simulator with navdata updated by Navigraph will match the Jeppesen charts in Navigraph Charts. This refers back to the topic of "Unified Data" - as mentioned by Navigraph CEO Magnus Axholt in this YouTube video - Navigraph is the largest provider of navigational data in the flight simulation community and therefore it is more likely that the data in the simulator will correspond with other services in and around the flight simulation ecosystem if it is updated with the FS2020 Navdata Update Service from Navigraph.
Although the service has only been online a few days, and is still in beta, you are more than welcome to try it. Just to clarify what to expect - this navdata update service from Navigraph only updates the navigational data. To some extent the simulator will attempt to redraw the visual scenery, but this update will not affect buildings, aprons, taxiways, landmarks, geography or anything visual that a scenery developer would work with. Moreover, being a beta product, it is going to be subject to frequent updates based on your bug reports. To participate in beta testing, go to our support forum and download the client. Please note that you need a current subscription to download updated navdata.
Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 11-09-2020 o 22:48 Powód: Poprawa nazwy firmy.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Za darmo: https://secure.simmarket.com/drzewie...sfs-free.phtml
- EPKU Konstancin
- EPSJ Sobienie
- EPKQ Karczew
- EPGO Goraszka
- EPNC Chrcynno
wyszła duża aktualizacja 1.8.3, o wadze 11.5GB
[spoiler][/spoiler]PERFORMANCE IMPROVEMENT
Optimized cockpit screen display when screens are not displayed on screen.
New option available to control cockpit screen update frequency.
Tweaked CPU thread priorities to reduce interruption of frame critical threads.
Optimized loading system to reduce overall loading times.
Optimized heavy airport scenes impact on CPU.
Reduced the amount of GPU overdraw to improve GPU performance.
Memory optimizations to reduce software memory footprint and improve performance on memory limited computers.
Overall performance optimizations.
ATC
Incoming ATC Azure speech has now three different voices.
ATC voice gender is now based on the avatar of the pilot/copilot.
Fix for the incorrect voice pack being used if the game is not localized in English and if the Windows Offline Text-to-Speech option is used.
UI
Filters and sorting have been improved in the marketplace.
Manual cache layout has been improved and the download estimated time should now be correct
Improved support for gamepad navigation in many menus
Case sensitive search is now working properly in control screen
Search by axis in control screen has been fixed
Active pause button has been added in the toolbar
Pause button has been fixed in the Content manager
AERODYNAMICS
Improved wind turbulence simulation to reduce horizontal turbulences
Added simulation of low rpm piston engine vibrations on cockpit
Added simulation of water particles (rain/clouds) density in aerodynamics => generates vibrations
flying through clouds or rain
Fixed wet surface friction and braking distances
Fixed live weather wind offset in higher latitude areas (America, Asia…) that was causing the 3kts Wind bug
PLANES
Cockpits visuals and animation
Cessna 208 B Grand Caravan EX: AP buttons animations have been fixed
Cessna 208 B Grand Caravan EX, Beechcraft Bonanza G36, ICON A5: placards have been updated
Cessna 172 Skyhawk : compass texture have been improved
Zlin Savage Cub : tail wheel blur effect is now correctly triggered
Zlin Shock Ultra : arcs on airspeed indicator is correctly set
Zlin Shock Ultra : turbo mode has been removed from dashboard
Boeing 787-10 Dreamliner : MCP buttons visual improvements
General aviation systems
Cessna 208 B Grand Caravan EX : propeller sound has been improved when RPM is changing
Cessna Longitude : AP altitude and speed management improvements
Cessna Longitude : auto throttle is now inhibited during take off and until 400 feet AGL
Daher TBM 930 : yaw damper is now automatically turned on when the AP is enabled
Beechcraft King Air 350i : windshield deicing is now working
ICON A5 : Ť incorrect heading indicator ť notification is now correctly triggered
Zlin Shock Ultra : flaps now operate mechanically instead of electrically
Zlin Shock Ultra : trim management improvements
Cessna Citation CJ4 : reverse thrust has been removed
Cub Crafter X Cub : IAS AP mode is now working properly
Daher TBM 930 and Cessna 208 B Grand Caravan EX : PT6 engines shutdown duration has been increased
General aviation avionics
Cessna Longitude : several knobs of the G5000 are now working
Beachcraft Baron G58, Beechcraft Bonanza G36, Cessna 172 Skyhawk G1000, Diamond DA40 NG : fixed missing ALT knob
Beechcraft King Air 350i : Ť menu ť key is now working properly
Cessna 152 and 152 Aerobat : avionics state have been fixed using Honeycomb device battery switch
GNS 530 : flight plan display alignment has been fixed on the Garmin GNS 530
G1000 : automatically switches from NAV to LOC when needed
G1000 : ETE and ETA fixed wrong values
G1000/3000/3x : AP setup is no longer reset when enabling AP
G1000/3000/3x : fixed missing flight plan when the selected departure is coordinates on the world map
G3x : text size in Ť approach box ť has been increased
G3x : approaches can now be selected and loaded
G3x : fixed bad information in nearest VOR page when unknown VOR is selected
Airliners systems
General : AP behavior improvements
Boeing 747-8 Intercontinental : rear wheels steering has been fixed
Boeing 747-8 Intercontinental : pressing the battery button now always display the ON part
Boeing 747-8 Intercontinental : improved flaps deployment and retraction sequences
Boeing 787-10 Dreamliner : fixed auto-throttle not giving back control to the pilot when disabled
Boeing 787-10 Dreamliner : center tanks drain first when decreasing fuel quantity via fuel and payload menu
Boeing 787-10 Dreamliner : auto-throttle is now automatically disengaged when landing
Boeing 787-10 Dreamliner : auto-throttle now engages correctly during take off roll when conditions are met
Boeing 787-10 Dreamliner : alt intervention no longer needs to be pressed again when not needed
Airbus A320neo : automatic speed management improvements
Airbus A320neo : alpha floor condition is now correctly triggered
Airliners avionics
General : weight is better taken into account for V speed calculations
Boeing 747-8 Intercontinental : FMC now allows to activate approach without going to route page
Boeing 747-8 Intercontinental : approach VREF speeds are fixed
Boeing 747-8 Intercontinental : empty rectangles no longer displayed on the FMA
Boeing 747-8 Intercontinental : runways are now displayed in correct order in the FMC
Boeing 747-8 Intercontinental : cruise altitude no longer automatically filled in the FMC
Boeing 787-10 Dreamliner : LNAV and VNAV correctly displayed as armed in FMA when conditions are met
Boeing 787-10 Dreamliner : altitude target on MCP can no longer be set to negative values
Boeing 787-10 Dreamliner : auto-throttle mode no longer displayed on FMA when auto-throttle is disabled
Boeing 787-10 Dreamliner : fixed wrong flaps value displayed in the FMC take off page
Boeing 787-10 Dreamliner : target heading line on ND is no longer reset while in heading mode
Boeing 787-10 Dreamliner : direct-to flight plans can now be entered in the FMC
Airbus A320neo : target altitude can now be changed when AP is disabled
Airbus A320neo : armed modes no longer appear in boxes on the FMA
Airbus A320neo : flaps Ť FULL ť indication instead of Ť F ť on ECAM
Airbus A320neo : FMGS message Ť INVALID ENTRY ť replaced by Ť NOT ALLOWED ť
Airbus A320neo : FMGS now only displays arrival procedures corresponding to the selected runway
Airbus A320neo : FMGS now correctly displays ETA for approach points
Airbus A320neo : removed remaining waypoints on ND after selecting different approach procedures
Airbus A320neo : fixed heading bug alignment offset issue
Airbus A320neo : fixed missing runway in the perf page of FMGS when a departure runway is already selected
Airbus A320neo : fixed constraints flickering on ND
Airbus A320neo : FMGS block fuel indication now correctly initialized
MISCELLANEOUS
Fixed freezes caused by glass cockpits
Travel to feature no longer disengages autopilot when used
WEATHER
Fixed 225°/3kt issue with inconsistent wind in game
Fixed issue with weather persistency on flight restart
SERVICES
Upgraded multiplayer servers
MARKETPLACE
Rating display on bundles has been improved
Performance drop after downloading an item in marketplace has been removed
An add-on purchased outside of the marketplace no longer has an impact on the "Installed" filter in the marketplace as it is considered as a "community" content
CONTENT MANAGER
Add-on purchased outside of the marketplace now also visible in the Content manager when online, and offline if downloaded in the community folder
3rd Party content thumbnail display improved
Pause download during installation is fixed
LOCALIZATION
Various typo fixes in multiple languages
ACCESSIBILITY
Subtitles are now enabled by default
Subtitle option has been moved from Sound menu to Accessibility so users can set it during initial install
CAMERAS
Remove rotation clamp on “Instrument cameras”
Pilot camera position can now be saved or reset
BUSH TRIPS
Fix leg completion trigger
"Completionist" achievement should now unlock when all activities have been completed
WORLD
Detected buildings that intersect roads are now excluded
Longer bridges are less prone to having a gap
UK city houses models should no longer appear in US suburbs[*]"In The Wild" achievement can now be unlocked
Microsoft Flight Simulator Team
Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
Microsoft w formie, poprawili sporo rzeczy i kolejnych kilka napsuli. A320/B78X przy lądowaniu tracą całkowicie możliwość uniesienia nosa samolotu nawet przy maksymalnym wychyleniu joysticka przy prędkości ok. 145 kt i niższej. Trzeba zatem lądować przy trochę za dużej prędkości co nie zawsze kończy się pomyślnie :P Z autopilotami nadal sytuacja jest nieciekawa, trzeba wiedzieć co można a co może spowodować dziwne sytuacje.
Ogólnie nie poleciłbym aktualizacji ale jako że nie da się jej pominąć bo dzieje się to przy starcie to radzę się na to przygotować Miejmy nadzieję, że kolejny patch już za rogiem...
Mi ostatni patch pomógł mojemu leciwemu komputerowi, bo doszło sporo klatek i lata się wyśmienicie. Więc jak ktoś jak ja totalnie nic nie oczekuje od tych strasznych A320/747 to polecam żeby zainstalować. Do czasu wyjścia dodatków jak PMDG to do IFR mam X-Plane
.................Don't let me die, I want to fly
pzim jaki masz config kompa?
..
Witam z Bydgoszczy.
Kupiłem... Żałuję...
Najpierw pół dnia instalowania z płyt. Na następny dzień ponad 10h pobierania, no i zabrałem się do latania...
Najpierw obowiązkowy komunikat, że mam za słaby komputer... (żona jest informatykiem, obejrzała i stwierdziła, że mam minima, a nawet troszkę przewyższam). No ale nic, symulator się odpalił. Niestety brak trybu wolnego lotu!!! Naciskam żółty przycisk "LEĆ", no i "lecę, bo chcę..." Nic się nie dzieje...
Co ciekawe po wejściu do nauki latania loty się odpalają. Nawet startuję, ale po chwili tracę kontrolę nad maszyną, tak jak Kolega Holter w poście 104. Nie pomogła kalibracja i ustawienie czułości dżojstika... Dużo latałem w FSX, w troszkę w realu i nie przypominam sobie tej walki o życie, zaraz po starcie. Gra chodzi jak stary zmarznięty diesel...
Wywaliłem symulator i od nowa. Tym razem pół dnia zeszło na wszystko...
Pobrałem patcha..: Lot swobodny dalej nie funkcjonuje, loty szkolne w miarę płynnie, ale walka o życie zaraz po starcie.... Stwierdziłem, że to może źle dobranym programowaniem dżojstika. Zmieniłem osie, i funkcje. Coś lepiej i sobie pomyślałem, że ustawię czułość... Niespodzianka: Zamiast suwaków i wykresów mam od razu napis gotowe... Także patch spowodował brak możliwości ustawień czułości. Genialnie. Szkoda tych 265 złoty.
Pozdrawiam z Bydgoszczy.
Było wziąć game pass za 4zł i by nie było żalu. Ja też mam kompa na granicy minimalnych wymagań i wiem że to nie ma sensu. Wstrzymam się aż kupie nowe pudło w przyszłym roku, a FS zyska na stabilności.
to nie jest wina GRY ani słabych komponentów(ludzie mają to na gtx1080 2080 itp). Spróbuj postawić System na czysto i na czystym Windowsie zainstalować
Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
Stary już jestem... Możesz, tak po ludzku? Dzięki za radę, tak na wszelki wypadek.
Skoro jest napisane, to powinno chodzić... Co do stabilności, no to się zgadzam. Raz dżoja widział i czułość chciał ustawiać, a potem od razu gotowe.
Myślę, że połączenie dżoja i FS jest skopane, bo już trochę o tym czytałem na innych forach.
Zrobiłem eksperyment, wywaliłem drąga i wystartowałem na klawiaturze. No w końcu latam, nie walę się przez skrzydło... Dziesięć minut w powietrzu i nic... Lecę dalej (oczywiście latanie na klawiaturze jest same w sobie dziwne).
Co ciekawe latałem na ustawieniach zaproponowanych przez FS, czyli minima i średnie. Było fajnie, bo zawsze lepiej niż w FSX. Zrobiłem kolejny teścik: Podwyższyłem suwaki na średnie: Lot przebiegał bez widocznego pogorszenia jakości.
Niestety dalej lot swobodny nie uruchamia się.
Chodzi o to że w ustawieniach klikasz aktualizacje i zabezpieczania, następnie odzyskiwanie, i na samej górze jest reset komputera do stanu początkowego, masz dwie opcje z zachowaniem plików osobistych, (część programów zostanie skasowana) albo z ich usunięciem (najbardziej zalecane) (dlatego przed tym jeżeli masz coś cennego dla ciebie na dysku, to trzeba to skopiować na jakiś zewnętrzny nośnik)
Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
Zakładki