Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree12Likes
  • 6 Post By SIM-MA
  • 6 Post By SIM-MA

Wątek: Ruchomy symulator lotu VR

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2020

    Domyślnie Ruchomy symulator lotu VR


    Polecamy

    Witajcie
    Ostatnie dwa lata, hobbystycznie zajmowałem się zgłębianiem wiedzy, jak zbudować prosty i tani symulator lotu na platformie ruchomej w VR. Chciałem pochwalić się efektem prac (testuje mój syn):
    https://www.youtube.com/watch?v=HNzgOfPBUPM
    Celem było jak najwierniejsze odwzorowanie odczuć z prawdziwego lotu. Mam jeszcze parę rzeczy do dopracowania, niemniej jednak odczucia już są super.
    Platforma pracuje na dwóch motoreduktorach pod nadzorem napisanego przeze mnie oprogramowania korzystającego z biblioteki sim-connect.

    Chciałbym nawiązać kontakt z osobami zainteresowanymi rozwojem mojej technologii.
    Pozdrawiam i czekam na opinie...
    RzEmYk, Xon, Gregggor and 3 others like this.

  2. #2
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Myślę, że dla profesjonalnych amatorów zabawka całkiem średnia (bo jak przełączać FMS itp), tak do galerii handlowych/festynów i można na tym zarobić

  3. #3
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    MO927

    Domyślnie

    Jestem pod wrażeniem Trzymam kciuki za dalszy rozwój.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2020

    Domyślnie

    Dzięki za pozytywne opinie.
    W symulatorze brakuje mi możliwości używania pozostałych urządzeń, czyli tych pstryczków. Mapowanie joystick'a jest dość kłopotliwe. Również umiejscowienie manipulatorów fizycznych nie pokrywa się z faktycznym w samolocie.
    Przypomniała mi się technologia Leap Motion czyli wirtualne dłonie w grze:
    https://www.youtube.com/watch?v=zv3nOoXZT9o
    Trzeba trochę potrenować "łapanie" poszczególnych manipulatorów i przełączników, jednakże realistyka przebywania w rzeczywistym samolocie znacząco wzrasta. Co o tym myślicie?
    Tylko nie śmiejcie się z moich umiejętności pilotażu, nie mam o tym pojęcia. Jestem elektronikiem informatykiem i jedynie buduję hobbystycznie narzędzie, na którym bawi się mój syn

  5. #5
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    To jest według mnie jedyne sensowne rozwiązanie odnosnie obsługi samolotu w VR. Ja co prawda nie kombinowałem z Leap Motion, bo zwykły kontroler do VR (taki dołączony do headsetów mixed reality, bądź każdego Oculusa) wystarcza w zupełności. Wyciągasz rękę i klikasz co chcesz.

    Koncepcja przypisywania wszystkiego do joysticka mija się kompletnie z celem tej zabawy
    Pozdrawiam, Pluxe

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2020

    Domyślnie

    Witajcie
    Trochę mi zajęło połączenie się z Fight Simulator 2020, Microsoft opóźniał się z biblioteką do komunikacji z ruchomą platformą, a dopiero na gwiazdkę dostaliśmy wsparcie VR. Ale udało się, mój symulator pracuje z najnowszą wersją FS:

    https://youtu.be/JpNaf8mAB1o

    (tak tylko pochwalić się chciałem, bo sporo było z tym pracy
    Gregggor, myszygon, Goleo and 3 others like this.

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Wow fajna sprawa. Jeśli mogę, to wgryzę ci się trochę do tematu. Na aktualnym filmie korzystasz z Rift S, ale na tym pierwszym używałeś CV1. Otóż sprawiłęm sobie to diabelstwo pod choinkę i mam zarąbisty problem żeby chciało działać...

    Na początku podpiąłem wszystko jak leci i działało przez jakieś 2 dni, potem wywaliło że nie łączy googli ani po USB ani po HDMI... po tygodniu walki i kupieniu dedykowanego rozszerzenia USB zaczęło działać i po kilku dniach znowu dupa. Normalnie jakby Google "wirusowały" dany port USB, bo początkowo nie było problemu, a teraz łączy max na sekundę w trakcie konfiguracji i rozłącza.

    Przewaliłem milion forów, redditów i innych i ciągle efekt jest ten sam, a porady w stylu wymień kartę graficzną i płytę główną na inną to jednak dzięki, bo to chyba nie w tym rzecz. Support Occulusa oczywiście wypiął na mnie D i do tej pory nie dostałem żadnej odpowiedzi.

    Miałeś może podobny problem?

  8. #8
    Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Mówisz o Rift S czy CV1? Odnośnie Rift S nigdy mi się nie udało podpiąć tego ustrojstwa jako, że komputer wykrywał to jako urządzenie aparat/foto, może tam popatrz. Tak to same błędy i problemy z portem USB 3.0. którego "niby" moja płyta główna obsługuje.

    Czekam na nowego kompa z nową płytą główną, pewnie tak się skończy że ruszy
    Ostatnio edytowane przez Pzlm28 ; 08-01-2021 o 02:00

    .................Don't let me die, I want to fly

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2020

    Domyślnie

    Rift CV1 używam już dwa lata. Z moim starym komputerem miałem tylko problem że zgłaszał coś o aktualizacji driver'ów USB, ale system pisał że wszystko aktualne. Oculus działał prawidłowo, praktycznie nie miałem problemów (stary i7-3930K najpierw z R9-290, później R9-390). Potem pracował z I7 + GTX1070Ti, zdarzały się problemy, ale bardzo rzadko (raczej z HDMI - zrywał połączenie).
    Teraz składałem dwa zestawy (i7-10700KF, RTX3070) z dwoma nowymi Oculus Rift S. W obydwu problem ten sam, albo port USB albo DisplayPort. Z pomocy Oculus: odłączyć obydwie wtyczki, podpiąć najpierw USB, poczekać aż zaświeci się dioda, potem podpiąć DisplayPort. Tyle że jeszcze czasem nie rozpoznaje urządzenia podpiętego do USB (przełączam na drugie, ale też różnie jest), a czasem rozłącza DisplayPort nawet w czasie gry. A wszystko nowe na gwarancji (pomaga restart kompa).
    System pewnie już przeinstalowałeś, bo czasem jest coś zaśmiecone. Natomiast nie ma mowy o wirusie.
    Możesz jeszcze pogrzebać w:
    Oculus Debug Tool | Oculus Developers
    zwłaszcza jak będziesz instalował nowy MSFS2020, bez tego nie pograsz na Oculus Rift S...

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Dzięki, tak chodzi o CV1. u mnie nie chodzi o osprzęt tylko o płytę główną, bo nie widzi USB, nieważne jakie gniazdo. Trochę to dziwne bo jadę na AsRock OC Formula czyli raczej med/hi end niż low. Rozmawiałem jeszcze z kolegą który się specjalizuje w komputerach to sugerował, że może chodzi o to, że płyta nie wyrabia z poborem prądu z USB, bo mam pod nią podpięte oprócz gogli 2 latarni jescze wolant i pedały.

    Zasugerował, że USB HUB zasilany zewnętrznie może pomóc. Muszę spróbować bo jeszcze nie miałem czasu. Jak coś pójdzie to dam znać.

    P

  11. #11

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Sam VR nie posiadam, ale obiło mi się o uszy, że porządny kontroler USB na pci express często takie problemy załatwia.
    Można poszukać takiego cuda na allegro, a jak nie będzie działać to odesłać w ramach regulaminowego zwrotu.

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Mały update: zrobiłem sobie z monitora hub i teraz działa (monitor stoi na podłodze żeby kabel sięgnął PC). Wiec wychodzi na to ze muszę kibic aktywny hub USB i powinno być gitara. Markpol, brałem to pod uwagę, ale nie chce niczego co ciągnie napięcie z mobo bo jawyrazniej pobór mocy Gogli jest na tyle duży ze nie wydała mimo rozbudowanej sekcji zasilania.

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Te droższe, na więcej portów mają zasilanie po molex lub sata z zasilacza, ale hub to też dobry pomysł.
    Pytanie, jak długie są kable - pamiętajcie, że usb przewiduje dla 2.0 do 5 metrów, a dla 3.0 to 3 metry bez wzmacniania.
    I to wszystko przy dobrej jakości przewodach.
    U kitenation raczej rzeczywiście problem w samym zasilaniu, ale w sumie czort wie - usb, szczególnie w windows potrafi być kapryśne.

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Mi wystarcy hub na 4 porty (mniejszych Chiba nine ma) I Mabel dougosc Tex Benz znaczenia bo I talk bedzie leżał za buda bez ruszania wiec i 2 m wystarczy.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •