LOTOS Tank na Okęciu
Grupa LOTOS S.A., jej spółka zależna LOTOS Tank i Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” podpisały dziś (28.01) list intencyjny, dotyczący współpracy w dostarczaniu
paliwa lotniczego, smarów i innych materiałów technicznych do
samolotów operujących z warszawskiego Lotniska Chopina.
Celem współpracy jest stworzenie w pierwszej kolejności bazy dla spółki LOTOS Tank w rejonie
lotniska, z której dowożone będzie paliwo do samolotów linii lotniczych. Współpraca umożliwi również Spółce Lotos Tank, w przyszłości, korzystanie z centralnego systemu dystrybucji paliwa, który budowany jest na terenie lotniska.
Lotnisko w Warszawie będzie kolejnym po Gdańsku portem, gdzie LOTOS uruchomi bezpośrednie dostawy paliw lotniczych.
–
Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina, to największe lotnisko w Polsce, obsługujące rocznie blisko 9 milionów pasażerów. To naturalne, że jako producent i dostawca najwyżej jakości paliw lotniczych chcemy na nim zaistnieć – podkreśla
Maciej Szozda, wiceprezes i dyrektor ds. handlu Grupy LOTOS S.A. –
Nasza obecność w Warszawie pozytywnie wpłynęłaby na konkurencyjność tutejszego lotniska, zarówno wśród przewoźników jak i pasażerów, tak jak ma to miejsce obecnie w Gdańsku.
Zgodnie z zapisami porozumienia P.P. „Porty Lotnicze”, jako zarządzający warszawskim lotniskiem jest zainteresowane, aby obsługa naziemna na terenie portu świadczona była w sposób profesjonalny przez podmioty gwarantujące należyty poziom usług oraz na zasadach uczciwej konkurencji i równego traktowania wszystkich przedsiębiorców świadczących tę obsługę.
–
Chcemy, aby wszyscy przewoźnicy operujący z naszego lotniska mieli możliwość wyboru agentów obsługi naziemnej i to obsługi w jak najszerszym zakresie – powiedział
Michał Marzec, dyrektor zarządzający Lotniska Chopina w Warszawie.
Od dawna działają na lotnisku dwie firmy zajmujące się obsługą pasażerów i bagażu, a dzięki współpracy z Lotosem, w najbliższym czasie pojawią się nowe możliwości w wyborze dostawcy paliw.
W czerwcu 2009 r. LOTOS otworzył w gdańskim porcie lotniczym pierwszą nowoczesną bazę paliwową skierowaną na potrzeby lotnictwa. We wrześniu ubr. spółka otrzymała od Urzędu Lotnictwa Cywilnego Certyfikat Agenta Obsługi Naziemnej, który obowiązuje do 30 września 2010 r.
–
W listopadzie ubiegłego roku zatankowaliśmy nasz pierwszy samolot w Gdańsku. Była to rejsowa maszyna Norwegian Air Shuttle kursująca pomiędzy Gdańskiem a Oslo – przypomina
Dariusz Falkiewicz, prezes spółki LOTOS Tank.
–
Nie widzę przeszkód byśmy tych samych usług nie mogli świadczyć w Warszawie również innym przewoźnikom. Na lotnisku w Gdańsku obsługujemy takich przewoźników jak SAS, Lufthansa, Jet Air czy Nexin – dodał Falkiewicz.
Na podstawie materiału P.P. „Porty Lotnicze”
Zakładki