Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie Wożenie ludzi śmigłowcem. Co na to przepisy?


    Polecamy

    witam. interesuje mnie co przepisy mówią o wożeniu ludzi na Mi-2. Zakładam że pilot ma uprawnienia na ten typ Jakie warunki muszą być spełnione?
    Obserwowałem wyczyny jednej maszyny na jednej z imprez w Polsce. Śmigłowiec na bardzo niskim pułapie, szaleje nad terenem. Dynamiczne zwroty, nurkowania, wznoszenia. Brak oznaczeń na maszynie, na pokładzie z załogi tylko pilot. Pokazowo ciekawie, ale jak to z formalnościami. Pytam tylko z ciekawości.
    Pozdrawiam.

  2. #2
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Jeśli masz na myśli "Zlot Militarny" w Darłowie to tenże Mi-2 (mimo braku oznakowań) jest zarejestrowany w Niemczech i właścicielem jest bodajże Amerykanin mieszkający w Berlinie. Jeśli chcesz dowiedzieć się konkretnych rzeczy, pisz szczegóły. Bo pisząc ogólnikami ciężko będzie cokolwiek sensownego napisać.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    chodzi mi o ogół. Czy są jakieś wytyczne co w takich przelotach turystycznych można a czego nie? Czy maszyna nie powinna mieć wyraźnej rejestracji na kadłubie? Pytam bo słyszałem kilka opinii że pilot zbytnio kozakuje.

  4. #4
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Ale który pilot? Jeśli jakieś osoby są niezadowolone to niech to zgłaszają do ULC-u. W dalszym ciągu brak jakiegokolwiek odniesienia do konkretnych informacji. Ja osobiście nie spotkałem polskiego statku powietrznego, który nie miałby widocznej rejestracji.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    opinie od ludzi w tłumie obserwujących przeloty. Ja również nie spotkałem się z brakiem rejestracji ale przeglądam foty i nic nie widzę. Nieważne, do skasowania. Nie chcę gościowi zaszkodzić. Byłem tylko ciekaw co przepisy mówią.
    Pozdrawiam.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdar Zobacz posta
    Nie chcę gościowi zaszkodzić
    Jak ktoś latał jak kretyn łamiąc zasady prawa, czy choćby zdrowego rozsądku, to jest wręcz Twoim obowiązkiem mu zaszkodzić. I nie jest to donosicielstwo tylko dbanie o bezpieczeństwo na którym nam wszystkim zależy.



  7. #7
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Powtórzę. Jeśli mówisz o Zlocie w Darłowie, śmigłowiec jest z Niemiec (tak bywało w poprzednich latach) i nie wiem dlaczego teraz kręcisz? Najpierw pytasz o pilota, na moje pytanie o to, czy chodzi o Zlot w Darłowie? Odpowiadasz, że chodzi o ogół, a w kolejnym poście Twoja wypowiedź znów kieruje uwagę na Darłowo. Dlaczego boisz się, przyznać że chodzi o ten śmigłowiec ze Zlotu? I tak jak napisał Quantas, to nie będzie donosicielstwo. To dbanie o bezpieczeństwo.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań / Darłowo

    Domyślnie

    tak chodzi o śmigłowiec z Darłowa. Na airfoto znalazłem fotę z wyraźnym ogonem i w podpisie jest rejestracja - pokrywa się z ciągiem znaków na ogonie czajnika (mój błąd, spodziewałem się SP-.....) Moje foty z ogonem są lekko nieostre, widać ciąg znaków ale nie miał on dla mnie sensu.
    Co do latania.
    Ja obserwowałem z ziemi. Według mnie pilot trochę kozaczył- ten styl dobry jest na pokazy albo loty wojskowe - a nie na wożenie ludzi - chociaż za 150 zeta też bym chciał coś zobaczyć ciekawego poza panoramą wybrzeża.
    Rok czy dwa temu, usiadł na "czołgowisku" zlotowym a jakiś osioł podjechał transporterem tak blisko, że fragmenty anteny z transportera tylko furczały odlatując po kontakcie z wirnikiem.
    Jeśli maszyna zarejstrwana w Niemczech to pilot i śmigłowiec mieszka pod Darłowem (jakiego prawa powinien przestrzegać?). Na zumi widać Mi-2 na terenie posesji (dla niedowiarków).
    Pytam o ogół przepisów, jakim jest obłożony pilot śmigłowca wożący ludzi widokowo (nie liniowo - chociaż nie wiem czy tu jakaś jest różnica). Czy wolno mu robić niskie przeloty, nagłe zwroty, ostre wznoszenia i przepadania, kosiaki nad lasem, morzem i terenem imprezy... Teraz chyba jasno się wyraziłem.
    Ostatnio edytowane przez tomdar ; 01-07-2009 o 18:25

  9. #9
    Moderator
    Awatar Pletwa

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EGTO

    Domyślnie

    Najlepiej będzie skierować zapytanie do ULC-u.
    Pozdrawiam

    Płetwa

    2xCanon Eos 40D+EF-S 17-85 IS USM+EF-S 18-135 IS+EF 70-300 IS USM+Samyang Fish-eye 8mm F3.5+2 stałki M42
    Berkut 10x50
    AR-109

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    Gość latając na znakach niemieckich lata w/g przepisow JAR czyli takich samych jak w Polsce. Na przewóz zarobkowy musi posiadać licencję min CPL. Dodatkowo jako przewożnik musi posiadać stosowny certyfikat.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •