Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Bartley
    Goście

    Domyślnie Zadanie dla wymiataczy na obliczenie TAS (rzeczywistą prędkość lotu)


    Polecamy

    Witam
    męcze się na studiach zagranicznych nad zadaniem dotyczącym obliczenia TAS. Może jakis specjalista będzie wiedział o co chodzi

    zad.

    Samolot śmigłowy posiada silnik o mocy 130KW. Używając regulowanego śmigła, stały napęd samolotu będzie utrzymywał się powyżej 72% oczekiwanego reżimu lotu. Samolot posiada powierzchnie skrzydeł wynoszącą Af=15m2 i max mase startową 1550kg

    a) Oblicz max rzeczywistą prędkość lotu w poziomym locie jako funkcje zsumowanej wysokości lotu, tak że samolot osiągnie rzeczywisą prędkość lotu 49m/s i 100kW mocy

    b) Oblicz wysokość lotu dla max mocy silnika

    c) Jaki jest limit wysokości nad jaką może wznieść sie samolot jeżeli moc silnika spadnie o 7% na każde 1000m powyżej poziomu morza


    Jeżeli ktoś wie jak to rozwiązać proszę o pomoc!

    W razie jakbym przetłumaczył coś niezrozumiale poniżej to samo zad po angielsku


    A propeller aircraft has an engine with a maximum shaft power of 130 kW. By
    using an adjustable propeller, the propulsive efficiency of the aircraft will be
    constant at 72% over the considered flight regime. The aircraft has an effective wing lift area of AF = 15m2 and a maximum take-off mass of 1550 kg.

    a.) Calculate the maximum true air speed in horizontal flight as a function of the flight altitude assuming, that the aircraft reaches a true airspeed of 49 m s at sea
    level in cruise configuration and at 100 kW shaft power.

    b.) Calculate the flight altitude limit for he available maximum engine power.

    c.) Where ist he flight altitude limit if the engine power decreases by 7% per 1000 m
    obove MSL?

    Assume a commercial ailiner of the A320 class (see data below).

    d.) Investigate, if the installed thrust is sufficient to take off from a 200m runway at
    sea level altitude and maximum take-off mass.

    Wing lift area AF 122.6 m 2
    Maximum take-off mass m0 73500 kg
    Maximu landing mass mLanding 64500 Kg
    Maximum fuel mass mFuel 19088 Kg
    Empty mass mEmpty 41800 Kg
    Maximum zero-fuel mass mZero 61000 Kg
    Static thrust per engine F0 111.21 KN

  2. #2
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    1. Tlumaczenie polskie do d... - odnosze wrazenie, ze nie pofatygowales sie, aby dokladnie przeczytac i zrozumiec tresc... Dobrze, ze podales tez po ang

    2. Zadanie do zrobienia, ale chyba brakuje troche danych.

    - czy zakladamy, ze silnik ma stala moc wraz z wysokoscia?

    - czy sa dostepne charakterystyki Cz(Cx) dla samolotu? Jesli nie, to czy podrecznik/wykladowca podal jakas metode aproksymacji biegunowej?

    - jak maleje gestosc powietrza w f-cji wysokosci (to powinno byc do znalezienie w sieci)

    Co do podpunktu d. - brakuje wspolczynika Czmax/minimalnej predkosci, do ktorej trzeba rozpedzic samolot...

    Pzdr,

    L.

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Dokladnie, brakuje danych a Cz(Cx) jest tu kluczowe a dokladnie potrzebny jest wykres oporow aerodynamicznych (induced+parasite) w calym zakresie szybkosci. Tak pogladowo - mozesz miec dwa samoloty o identycznej masie 1550 kg, o identycznym smigle, silniku i skrzydlach (jak w zadaniu) ale o drastycznie roznych ksztaltach kadluba i ich parametry lotu beda zupelnie inne. Z ta iloscia danych jak wyzej zadanie jest nierozwiazalne.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •