Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
  1. #1
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie Niewidomi wyproszeni z samolotu przez stewardesę LOT-u


    Polecamy

    Przed godziną ukazało się to na Gazecie Wyborczej

    Stewardesa LOT-u wyprosiła dwoje niewidomych z samolotu. Przepisy zabraniają zabierania na pokład więcej niż dwóch niepełnosprawnych - o sprawie pisze "Rzeczypospolita".

    Czworo niewidomych z Wrocławia wybrało się w weekend na wycieczkę do Warszawy. Opiekunka grupy dokonała rezerwacji przez internet, a wypełniając formularz zaznaczyła, że na pokład wejdą osoby wymagające asysty. System przyjął zamówienie. Polecieli. W jedną stronę wszystko było w porządku, problemy zaczęły się w drodze powrotnej. Stewardesa powiedziała, że dwie osoby muszą wysiąść, mimo tego, że mają ważne bilety.

    Zamieszanie trwało godzinę. Ostatecznie dwie osoby musiały wysiąść. Spędziły noc w hotelu. Do Wrocławia poleciały następnego dnia. Opiekunka z pozostałą dwójką została na pokładzie - pisze "Rz".
    "Decydowały względy bezpieczeństwa"

    - Załoga naprawdę nie miała innego wyjścia - tłumaczy Andrzej Kozłowski, rzecznik PLL LOT. - W samolotach obsługujących linie krajowe obowiązuje tzw. instrukcja operacyjna wydana przez EuroLOT (regionalnego przewoźnika należącego do LOT - red.). Zakazuje ona zabierania na pokład więcej niż dwóch niepełnosprawnych. Decydują o tym względy bezpieczeństwa.

    Kozłowski przypomina, że między polskimi miastami latają niewielkie maszyny. Na ich pokładzie jest tylko jedna stewardesa. W razie zagrożenia mogłaby mieć problem z obsługą dużej grupy niepełnosprawnych.

    - Niewidomi nie są osobami upośledzonymi. Nie sądzę, aby mieli problemy ze zrozumieniem instrukcji stewardesy w momencie zagrożenia. Przecież słyszą, co się do nich mówi - podkreśla Anna Woźniak-Szymańska, prezes Polskiego Związku Niewidomych. Nie wyklucza, że PZN zwróci się do LOT z prośbą o wyjaśnienia.

    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomos....html?skad=rss


    Sam nie wiem po czyjej stronie jest racja przewoźnika który ma przecież regulamin świadczenia usług czy pasażerów. Ktoś napisze coś więcej?


    PS>Jeśli jest w innym wątku to do skasowania

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wiedzialem, ze to predzej czy pozniej wyjdzie
    Odprawa pasazerow specjalnej troski

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Faktem jest, że osoba niepełnosprawna nie musi znać Instrukcji Operacyjnej. Skoro przewoźnik zawarł umowę przewozu, to powinien się z niej wywiązać.
    Rozumiem powody które zaważyły na tej decyzji (choć nie rozumiem, dlaczego tylko w podczas lot z Warszawy), ale wystarczyłoby w systemie rezerwacyjnym dopisać parę linijek kodu który porównywałby liczbę niepełnosprawnych na rejsie z rezerwacjami (albo chociaż jasno i wyraźnie podać taką informację) i problemu by nie było. A tak to wstyd.

    Swoją drogą, the who, jak zobaczyłem tego newsa w Wyborczej ot od razu mi się przypomniał Twój wątek.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    SOLEC KUJAWSKI

    Domyślnie

    Kupujac bilet podpisujesz regulamin a jest tam zawarta informacja o niepelnosprawnych wiec sie na nia zgadzasz. To ze malo kto czyta regulamin to juz inna sprawa. Prawda jest taka ze gdyby cos sie dzialo to okazaloby sie ze mimo iz ci ludzie doskonale slysza i rozumieja to jednak mogliby miec problemy z kierowaniem sie do najblizszego wyjscia awaryjnego a obsluga samolotu nie ma w takich chwilach czasu zajmowac sie z osobna takimi osobami. Wiec jakis opiekun musi byc wymagany to wszystko dla naszego bezpieczenstwa.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Nawet rzecznik przyznaje że wina leży po stronie ELO ponieważ formularze były prawidłowo wypełnione i nikt nic w nich nie ukrywał. Nieznam oczywiście dokładnie tego przepisu wewnętrznego ale jeśli chodzi tylko o ilość stewek to należało jedną dokoptować i linia wyszłby z twarzą.

    Najbardziej jednak rozbraja tekst "Na ich pokładzie jest tylko jedna stewardesa", aż się wierzyć niechce że takie głupoty gada rzecznik.



  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    CCM mówi wyraźnie ile osób niewidomych może przebywać na pokładzie, więc personel pokładowy miał obowiązek nieprzyjęcia osób ponad ten limit na pokład.

    Bardziej zasadne pytanie to dlaczego agent w gate w ogóle wpuścił ich na pokład i dlaczego zaplanowano 1CC na rejs z kilkoma osobami potrzebującymi asysty...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Leciałem kilkukrotnie z ELO (KRK-WAW i raz WAW-HAM) i zawsze były dwie osoby personelu pokładowego... Dziwi mnie, że tutaj było inaczej.
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Na AT5 i E45 na kraju przy <50pax może lecieć 1CC
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9
    Awatar Shogun

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie Eurolot - Niewidomi

    Dwoje niewidomych zostało wyproszonych z samolotu LOT-u. Winne przepisy, które nie pozwalają zabierać na pokład więcej niż dwóch niepełnosprawnych pasażerów.

    O sprawie donosi "Rzeczpospolita". Czworo niewidomych z Wrocławia postanowiło spędzić weekend w stolicy. Bilety już w czerwcu przez Internet zamówiła opiekunka grupy, która wypełniając stosowny formularz zaznaczyła, że na pokład samolotu wejdą osoby wymagające asysty. Z Wrocławia bez żadnych problemów grupa poleciała do Warszawy. Z powrotem było już gorzej. Do siedzących w samolocie niewidomych pasażerów podeszła stewardesa i powiedziała, że dwie osoby muszą wysiąść z samolotu, mimo, że mają ważne bilety. Dwie osoby musiały opuścić samolot. Spędziły noc w hotelu i wróciły do Wrocławia następnego dnia.

    "Załoga naprawdę nie miała innego wyjścia. W samolotach obsługujących linie krajowe obowiązuje tzw. instrukcja operacyjna wydana przez EuroLOT (regionalnego przewoźnika należącego do LOT - red.). Zakazuje ona zabierania na pokład więcej niż dwóch niepełnosprawnych. Decydują o tym względy bezpieczeństwa - tłumaczy "Rz" Andrzej Kozłowski, rzecznik PLL LOT."

    Chodzi o to, że na pokładzie niewielkich maszyn jakie latają między polskimi miastami jest tylko jedna stewardesa. W razie zagrożenia jedna osoba mogłaby mieć problem z większą grupą niepełnosprawnych. Dlaczego więc niewidomi bez żadnych problemów dolecieli z Wrocławia do Warszawy? Rzecznik LOT-u tłumaczy, że może to wynikać z niedopatrzenia obsługi.

    "Niewidomi nie są osobami upośledzonymi. Nie sądzę, aby mieli problemy ze zrozumieniem instrukcji stewardesy w momencie zagrożenia. Przecież słyszą, co się do nich mówi - podkreśla Anna Woźniak-Szymańska."

    Anna Woźniak-Szymańska, prezes Polskiego Związku Niewidomych zapowiada, że zwróci się w tej sprawie do LOT-u z prośbą o wyjaśnienia.

    "Wycieczka miała uświadomić niepełnosprawnym, że są w stanie przekraczać bariery. Wsiąść do samolotu i polecieć choćby do Warszawy. Tym bardziej bolesne, że tej bariery nie byli w stanie pokonać - powiedziała Dorota Sulich-Jańska, opiekunka grupy."

    Rzecznik PLL LOT przekonuje, że przewoźnikowi jest naprawdę przykro. Może zamiast kajać się ze wstydu czas zmienić przepisy?
    Co o tym sądzicie? Moim zdaniem obsługa zachowała się dobrze choć mogła zrobić to delikatniej. W sumie nigdzie pewnie nie było zaznaczone że w takim samolocie moze znajdować się dwóch niepełnosprawnych ludzi. A z drugiej strony obsługa mogła być bardziej uprzejma...

    Wg. mnie postąpili słusznie lecz troche za ,,agresywnie". Jest wyraźny punkt że na pokładzie małego samolotu w kontaktach międzymiastowych mogą przebywać dwie osoby niepełnosprawne
    EPWA-EDDF flight travel fan

  10. #10
    Awatar sluuurp

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Leciałem w sobotę ze Szczecina do Warszawy ATR72 i były dwie stewardesy. Jestem po złamaniu kości szyjki udowej i chodzę jeszcze o kuli. Bez problemu kule mogłem włożyć tam gdzie bagaż podręczny, spokojnie się mieści. Zgłaszałem to tylko przy kupnie biletu. Nie wiem kto tu kręci, że leci jedna stewardesa, może w ATR42 jest jedna, bo samolot jest nie co mniejszy.

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Najbardziej jednak rozbraja tekst "Na ich pokładzie jest tylko jedna stewardesa", aż się wierzyć niechce że takie głupoty gada rzecznik.
    A co w tym jest glupiego?

    Co do winy ELO to przypominam, ze jest on operatorem LOT'u i to LOT sprzedal takie bilety.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Podejrzewam, że chodzi o to, by mogła lecieć druga...

  13. #13
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    A co w tym jest glupiego?
    Leciałem ELO 29 razy i zawsze były dwie stewy, więc miałem prawo być przekonany że tak na pokładzie ATR jest zawsze.



  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Leciałem ELO 29 razy i zawsze były dwie stewy, więc miałem prawo być przekonany że tak na pokładzie ATR jest zawsze.
    No widzisz jak pozory myla.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    No widzisz jak pozory myla.
    Z drugiej strony rzecznik swoją wypowiedzią sugeruje że tak jest zawsze, a moje doświadczenia świdczą że jednak nie.



  16. #16
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Teraz mówią o tym w Panoramie. Moim zdaniem bardziej opłacało się firmie dać na lot 1CC jak napisał egon i ktoś powinien pilnować takich rzeczy. "Linia nieprzychylna dla niepełnosprawnych" to jest moim zdaniem ostatnia rzecz jaką Zarząd Linii chciałby by kojarzono jego firmę.

  17. #17
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Na ATR 42 zawsze jest jedna/jeden, na 72 niemal zawsze 2 - to "niemal" wynika z tego, że teoretycznie może być grafik w którym jest mało pasażerów na każdym z odcinków. Ale w praktyce nie pamiętam, żeby był jeden/jedna.
    Sprawa jest oczywista. Selekcja powinna następować na etapie rezerwacji i tyle. Sam przepis ma głęboki sens i nie może być traktowany jako dyskryminacja. Jest on w interesie niepełnosprawnych.

    PS. Nie chciałbym, żeby to zabrzmiało niewłaściwie, bo jestem ostatnim o którym można powiedzieć "nietolerancyjny", ale powiedzcie mi proszę (może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym względzie) jak niewidomy "zwiedza Warszawę". Rozumiem, że może pójść do muzeum Rodina w Paryżu i być "zachwycony rzeźbami", rozumiem, że może być zachwycony knajpami, ale jak u diabła niewidomy może "poznawać miasto". No przecież jeśli ci ludzie przylecieli do WAW żeby ją zwiedzić, to jakoś muszą "odczuwać". Zapachy? Dźwięki?
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  18. #18
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    powiedzcie mi proszę (może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym względzie) jak niewidomy "zwiedza Warszawę". Rozumiem, że może pójść do muzeum Rodina w Paryżu i być "zachwycony rzeźbami", rozumiem, że może być zachwycony knajpami, ale jak u diabła niewidomy może "poznawać miasto". No przecież jeśli ci ludzie przylecieli do WAW żeby ją zwiedzić, to jakoś muszą "odczuwać". Zapachy? Dźwięki?
    Nie mam żadnych doświadczeń, ale mam coś nie mniej ciekawego. Co powiesz na to? Zobaczyć Morze - Informacje

    I jeszcze fotostory: link
    For every solution there is a problem.

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Moim zdaniem bardziej opłacało się firmie dać na lot 1CC
    Nic by to nie zmienilo bo na pokladzie moze byc tylko dwoch niewidomych niezaleznie od ilosci personelu pokladowego.

  20. #20
    Moderator
    Awatar MARUNIO

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    PIEŃSK

    Domyślnie


    Polecamy

    Myślę że jak by coś- odpukać, się stało podczas lotu, to powiesili by wszystkie psy na linii lotniczej bo dlaczego ich tylu wpuścili? Myślę że postąpili słusznie, niemniej błąd został popełniony już we Wrocławiu.
    MARUNIO

    USSR 20X60, MAK127/1500+NIKON D40X+ NIKKOR 70/300

    SWO 502349218


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •