Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30

Wątek: TO/GA W BOEINGU

  1. #1
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Question TO/GA W BOEINGU


    Polecamy

    Witam! Chciałem się zapytać do czego służa w przypadku Boeinga 737 opcje TO/GA oraz gdzie się je włacza. Mile widziana jakas fotka. W internecie na próżno o tym szukac i dlatego prosze o pomoc.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przycisk, który wciska się w celu osiągnięcia mocy startowej N1.

    http://www.xlineva.org/pdf/boeing_73...or_xlineva.pdf

    strona 23.

  3. #3
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    a czy switch TO i switch GA to dwa rózne switche i dwie rózne opcje?

  4. #4
    Awatar nikooo

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    a czy switch TO i switch GA to dwa rózne switche i dwie rózne opcje?
    Nie. Opcja jest jedna. W zależności od fazy lotu uruchomienie TO/GA powoduje załadowanie obrotow silnika dla startu (TO - take off) lub na podejściu, dla odejścia (GA - go around). Switch masz w thrust lever, tutaj możesz podejrzeć jak to wygląda: http://farm1.static.flickr.com/103/2...4eb0bd.jpg?v=0
    ten czarny przycisk poniżej "uchwytu" (są dwa, drugi niewidoczny na zdjęciu - wystarczy wciśnięcie jednego). Przy starcie stabilizujesz obroty do określonej wartości N1 i dopiero załączasz TO/GA... Na podejściu chcesz odejść na G/A - wciskasz TO/GA.

  5. #5
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Dzięki!

  6. #6
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Mam jeszcze pytanko zwiazane z tym postem. Czy jeżeli nastąpiłaby awaria jednego z silników zaraz po oderwaniu od pasa i chcielibyśmy użyć maksymalnej mocy startowej, to po wyłączeniu autothrottle, należy wcisnąć TO/GA switch, aby uzyskać pełną moc startową, tak jak to się robi przy GO-Around, czy wystarczy tylko dopchnąć przepustnicę od sprawnego silnika do końca, aby z mocy zredukowanej do startu Assumed Temp. uzyskać pełną moc startową TO ? Mam tu na mysli Boeing 737ng

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    , to po wyłączeniu autothrottle, należy wcisnąć TO/GA switch, aby uzyskać pełną moc startową,
    1. a dlaczego niby chcesz wylaczac A/T??
    2. zeby uzyskac pelna moc do go-around TOGA musi byc przycisniety 2-krotnie. Przynajmniej tak jest w 747 i podejrzewam ze jest tak we wszystkich Boeingach.

  8. #8
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Chodziło mi jak to robimy w przypadku awarii jednego z silników zaraz po oderwaniu od pasa. Wiem, że jeżeli utrata silnika nastąpi na przelotowej, checklista mówi, aby wyłaczyc autothrottle, w FMC wybrać zakładkę N1, wybrać CONTINUOUS, a następnie ręcznie zwiekszyć moc jedynego pracującego silnika. A jak to jest, kiedy nastąpi awaria po oderwaniu od pasa. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś opisał mi po kolei proceduty, jakie wtedy obowiązują

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Chodziło mi jak to robimy w przypadku awarii jednego z silników zaraz po oderwaniu od pasa. Wiem, że jeżeli utrata silnika nastąpi na przelotowej, checklista mówi, aby wyłaczyc autothrottle, w FMC wybrać zakładkę N1, wybrać CONTINUOUS, a następnie ręcznie zwiekszyć moc jedynego pracującego silnika. A jak to jest, kiedy nastąpi awaria po oderwaniu od pasa. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś opisał mi po kolei proceduty, jakie wtedy obowiązują
    SmartCockpit - Airline training guides, Aviation, Operations, Safety

  10. #10
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    dziękuję bardzo

  11. #11
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    i jeszcze jedno pytanie do tego tematu. Podczas startu wciskamy TO/GA żeby uzyskać moc zredukowaną do startu Assumed. Temp., a kiedy przyciśniemy TO/GA jeszcze raz, to wtedy na 737 uzyskamy maksymalną moc startową, która możemy użyć na wypadek awarii silnika, ale już oczywiście po oderwaniu od pasa?

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    która możemy użyć na wypadek awarii silnika, ale już oczywiście po oderwaniu od pasa?
    Ta calosc jest niepotrzebna, wprowadza tylko zamet. Po przycisnieciu TOGA drugi raz otrzymujemy maksymalna moc startowa, natychmiast (jak tylko silniki sie rozkreca), koniec kropka.

    Nikt by tego nie zrobil jako dodatkowego ubezpieczenia przed mozliwa utrata silnika.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 19-03-2010 o 01:51

  13. #13
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    1.tzn. zakres pracy TO/GA jest taki, że naciskamy raz otrzymujemy moc zredukowaną, jak naciśniemy drugi raz otrzymujemy maksymalną moc startową, a jak nacisniemy trzeci raz?
    2. Czy po nacisnieciu TO/GA i uzyskaniu mocy zredukowanej, to kiedy zajdzie potrzeba użycia pełnej mocy startowej, to czy można z uzbrojonym A/T ręcznie dopchać dźwignie do końca, zamiast naciskać drugi raz TO/GA? Czy jedna i druga czynność doprowadzi do tego samego-uzyskania maksymalnej mocy startowej?

  14. #14

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    1.tzn. zakres pracy TO/GA jest taki, że naciskamy raz otrzymujemy moc zredukowaną, jak naciśniemy drugi raz otrzymujemy maksymalną moc startową, a jak nacisniemy trzeci raz?
    2. Czy po nacisnieciu TO/GA i uzyskaniu mocy zredukowanej, to kiedy zajdzie potrzeba użycia pełnej mocy startowej, to czy można z uzbrojonym A/T ręcznie dopchać dźwignie do końca, zamiast naciskać drugi raz TO/GA? Czy jedna i druga czynność doprowadzi do tego samego-uzyskania maksymalnej mocy startowej?
    1. TO/GA wciska się tylko raz. Nie ma możliwości zwiększenia mocy startowej przez kolejne wciskanie TO/GA. Zresztą od 84 węzłów A/T jest w MOD THR HLD ( manetki są odłączone od serwomechanizmów).
    2. Możesz zwiększyć moc ręcznie, ale też są pewne warunki w zależności, którą opcję redukcji mocy do startu zastosowałeś.

  15. #15
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    1. Ja czegoś nie rozumiem. Saturn5 napisał mi, że po przyciśnięciu TO/GA drugi raz otrzymujemy maksymalną moc startową, a Jack pisze, że to/ga wciska sie tylko raz.
    2. Dlaczego w starszych 737 (100, 200) moc startowa na climbing redukowało się przez ręczne zmniejszenie mocy przepustnicami?
    3. Czy nie ma takiej mozliwości, aby przy THR HLD mozna było dopychac moc ręcznie lub ten mod wyłaczyć?

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    3. Czy nie ma takiej mozliwości, aby przy THR HLD mozna było dopychac moc ręcznie lub ten mod wyłaczyć?
    Możesz, napisałem Ci o tym w odpowiedzi na pytanie numer 2, w poprzedniej serii.

  17. #17
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    a mógłbym Cię prosic o podanie przykładów opcji redukcji mocy do startu? Jakie opcje mozna stosowac na 737?

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    a mógłbym Cię prosic o podanie przykładów opcji redukcji mocy do startu? Jakie opcje mozna stosowac na 737?
    - Assumed Temperature Method (ATM)
    - Fixed Derate
    - Fixed Derate i ATM (jednocześnie)

  19. #19
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jack Zobacz posta
    Nie ma możliwości zwiększenia mocy startowej przez kolejne wciskanie TO/GA.
    W 747 jest jak najbardziej, zalozylem ze w 737 jest podobnie ale faktycznie moze tak nie jest.

  20. #20
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie


    Polecamy

    a przy jakiej metodzie jest możliwe ręczne dopychanie manetek ciagu bez modu THR HLD? W 747 i 737.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •