Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31

Wątek: PUSHBACK

  1. #1
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Question PUSHBACK


    Polecamy

    Witajcie! Chciałem zapytac sie jak uruchamia sie ta opcje w Boeingach. Nigdzie nie moge znależć w internecie jak uruchamia sie PUSHBACK , jest tylko napisane co to jest za procedura. Czy pushbackiem nazywamy tylko wycofanie samolotu do tyłu? Czy Pushback mozna wykonywać, kiedy wszyscy pasażerowie są juz w samolocie, a jest wymagane wycofanie do tyłu, aby np. ustawić się na pas startowy? Proszę o pomoc.

  2. #2
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

  3. #3
    Awatar wanga

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T Zobacz posta
    pushback to wypchnięcie samolotu ze stanowiska postojowego na drogę kołowania. Samolot nie ma wstecznego biegu
    Oczywiście że z pasażerami na pokładzie. Przeprowadza się to specjalnymi ciągnikami np. Goldhofer. Co dokładnie chcesz wiedzieć?

  4. #4
    Administrator Senior Screener
    Awatar meschiash

    Dołączył
    Nov 2006
    Wpisów
    52

    Domyślnie

    PAWW czy ty pytasz o puschback w FS ?
    POZDRAWIAM TOMASZ

    "Mniej znaczy więcej" - Ludwig Mies van der Rohe
    "Nobody is perfect, I'm nobody..."

  5. #5
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    "PAWW czy ty pytasz o puschback w FS ? "
    Jak tak to SHIFT + P i koniec tematu.

  6. #6
    Awatar kubaprzew

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Witajcie! Chciałem zapytac sie jak uruchamia sie ta opcje w Boeingach.
    O co chodzi? Jak to "uruchamia w Boeingach"?

    Cytat Zamieszczone przez meschiash
    puschback
    Literówka

  7. #7
    Awatar plywak

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Wafka

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wanga Zobacz posta
    Samolot nie ma wstecznego biegu
    Oj tutaj bym polemizował
    ATR doskonale daje sobie radę na wstecznym - choć faktycznie - nie o ATR'ze to temat.

  8. #8
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wanga Zobacz posta
    pushback to wypchnięcie samolotu ze stanowiska postojowego na drogę kołowania. Samolot nie ma wstecznego biegu
    Poza tymi samolotami które cofają same, na rewersie...
    KZ

  9. #9
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez plywak Zobacz posta
    Oj tutaj bym polemizował
    ATR doskonale daje sobie radę na wstecznym - choć faktycznie - nie o ATR'ze to temat.
    Nie tylko ATR - kilka odrzutowych też uskutecznia cofanie na wsteku, C-17 kiedyś robił to na Okęciu...
    KZ

  10. #10
    Awatar plywak

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Wafka

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Nie tylko ATR - kilka odrzutowych też uskutecznia cofanie na wsteku, C-17 kiedyś robił to na Okęciu...
    ATR to tylko przykład - Emb 145 tak samo daje radę. Natomiast 737 classic mimo usilnych prób nie był w stanie ruszyć z miejsca...
    Alpine, co sygnał po mokrym sznurku puszcza do Tec'a i PHD - na blachowkręty do oparcia przykręcone.
    No i domek dla Lotus'a w bagażniku - taki z MDF'u
    A w kabinie Vanad - taki metal z Tęczy.



  11. #11

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Nie dawno był chyba podobny temat.
    Wspomnieliście tam o powerback bodajże, czyli cofaniu na rewersach

  12. #12
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Nie, mnie chodzi o to, jak to wygląda w prawdziwym Boeingu. Czy w takim B737 nie mozna uruchomic pushbacku rewersem, bez żadnych dodatkowych ciągników, tak jak ATR, o którym wspomina kolega plywak. Czy siła ciągu wstecznego np. w Boeingu 737 jest za mała, aby na rewersie wypchac go z pasazerami do tyłu?

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Mylisz pushback z powerbackiem. W samolotach z nisko umieszczonymi silnikami raczej się go nie stosuje.

  14. #14
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    To teraz już wszystko wiem, po prostu ja pomyliłem te dwa zagadnienia. Ale teoretycznie w Airbusach, czy Boeingach w których silniki sa umieszczone nisko jest taka fizyczna możliwośc wykonania POWERBACKU? Co pilot musi zrobić aby taki powerback wykonać i czy może to zrobic z pełnym pasażerów samolotem? silniki dadzą rade wykonac ciąg wsteczny z takim obciążeniem?

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Można uruchomić maksymalny ciąg wsteczny, czy samolot ruszy do tyłu zależy od jego ciężaru, pewnie przy nie za wielkim by się udało (czytałem o 732 robiących powerback).
    silniki dadzą rade wykonac ciąg wsteczny z takim obciążeniem?
    Silników nic nie interesuje, ile waży samolot.

  16. #16
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    A jaka jest procedura uruchamiania tego powerbacku. Jak i czym uruchamia sie ciąg wsteczny na przykładzie Boeinga? To z tego co pan kolega PZl Belfegor mi napisał wnioskuje, że Powerbacku na A320 I B737 nie da się wykonać. A jeśli samolot jest pusty (sa w nim tylko piloci), to też się nie da wykonac tej operacji na przykładzie tych samolotów?

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Czytaj dokładniej co się do Ciebie pisze.
    wnioskuje, że Powerbacku na A320 I B737 nie da się wykonać.
    (czytałem o 732 robiących powerback).
    Więcej o tym na forum Airliners.net. Nie natknąłem się na informacje, czy na innych modelach 737 próbowano powerbacku.
    Jak i czym uruchamia sie ciąg wsteczny na przykładzie Boeinga?
    Przepustnicami, przez ściągnięcie manetek do tyłu.

  18. #18
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    A czy powerback wykonuje się manetkami sterujacymi mocą silników, czy tymi od rewersu?
    Tu wklejam link do zdjęcia z przepustnicą i mam prośbę, żeby ktoś zaznaczył mi manetki do tego manewru.

    http://www.cityvox.de/b737/images/sim-okt06-1.jpg
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 11-11-2009 o 17:28 Powód: Stylistyka, posty piszemy normalna czcionka.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    a). Przepustnice maksymalnie do tyłu ("większe wajchy") - inaczej nie da się uruchomić odwracaczy.
    b). Manetki ciągu wstecznego ("mniejsze wajchy") do tyłu.

  20. #20
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie


    Polecamy

    Bardzo dziekuję. O to własnie mi chodziło. I tymi samymi manetkami ciagu wstecznego sie hamuje po wylądowaniu?
    Ostatnio edytowane przez PAWW ; 11-11-2009 o 17:41

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •